Dying Light 2: Wieża ciśnień - solucja, opis przejścia Dying Light 2 poradnik, solucja
Ta strona poradnika do Dying Light 2 zawiera opis przejścia zadania fabularnego Wieża ciśnień (Water Tower) – ważny wybór w sprawie Jacka i Joego i zajęcie wieży.
Ostatnia aktualizacja: 7 lutego 2022
Na tej stronie poradnika do gry Dying Light znajduje się opis przejścia głównego questu Wieża ciśnień (Water Tower). Z poniższej solucji dowiecie się m.in. czego dotyczy ważny wybór w sprawie Jacka i Joego, jak rozbroić ładunki na wieży ciśnień i wdrapać się na jej szczyt, komu najlepiej przekazać wieżę oraz jak przeszukać kryjówkę Barney'a.
- Nagrody za ukończenie questu
- Dotarcie do Wieży ciśnień (Get to the Water Tower)
- Odnalezienie i rozbrojenie ładunków wybuchowych (Find and disarm explosives)
- Wdrapanie się na szczyt wieży (Climb to the top of the Tower)
- Konfrontacja z Jackiem i Joe - ważny wybór
- Wariant 1 - Pokonaj Jacka i Joego (Defeat Jack and Joe)
- Wariant 2 - Negocjacje (Negotiate)
- Przywrócenie przepływu wody (Get the water flowing again)- ważny wybór
- Wariant 1 - Przeszukanie kryjówki Barney'a (Search Barney's hideout for evidence), wieża ciśnień dla Ocaleńców
- Spotkanie się z Sophie na Bazarze (Meet Sophie at the Bazaar)
- Wariant 2 - Przeszukanie kryjówki Barney'a (Search Barney's hideout for evidence), wieża ciśnień dla Stróżów Prawa
- Spotkaj się z Aitorem na stacji metra (Meet Aitor at the PK metro station)
Nagrody za ukończenie questu
- PD - walka: 250
- PD - parkour: 1500
- broń biała (Loose Screw)
- talizman na broń
- schemat zdalnego C4 - to dobry przedmiot do planowania zasadzek na przeciwników
- unikalna nagroda w zależności od frakcji, która otrzymała Wieżę ciśnień
- odblokowanie głównego questu Rewolucja
Dotarcie do Wieży ciśnień (Get to the Water Tower)
Wieża Ciśnień jest dużym budynkiem widocznym z oddali. Po dotarciu w jej pobliże rozprawcie się z potworami rozstawionymi u podstawy wieży. Jest to obowiązkowe na potrzeby ułatwienia sobie otwarcia drzwi wieży - wymuszają one skorzystanie z wytrychów i zaliczenie mini-gry (zamek ma na szczęście niski poziom zabezpieczeń).
Odnalezienie i rozbrojenie ładunków wybuchowych (Find and disarm explosives)
Na terenie wieży ciśnień znajdują się 3 ładunki wybuchowe, przy czym nie musicie śpieszyć się z docieraniem do nich, bo nie ma żadnego limitu czasu na ich rozbrojenie. Po dotarciu do każdego z nich musicie go odczepić po to żeby zachować go na później.
Docieranie do kolejnych ładunków wybuchowych wiąże się ze wspinaczką - szukajcie żółtych krawędzi oraz drążków, dzięki którym możecie docierać na wyższe półki i balkoniki. Radzimy nie śpieszyć się po to żeby nie zaliczyć niezaplanowanego upadku z dużej wysokości.
Wdrapanie się na szczyt wieży (Climb to the top of the Tower)
Musicie kontynuować wspinaczkę. Po drodze warto się dobrze rozglądać, bo możecie dzięki temu znaleźć skrzynię z inhibitorem.
Zniszczcie po drodze deski z obrazka 1, dzięki którym zdołacie przedostać się na zewnętrzne balkoniki. Tu musicie wykonać trudniejszy skok w stronę wiszącej klatki z obrazka 2. Zadbajcie o to żeby był on perfekcyjny, bo w przeciwnym razie Aiden spadnie z dużej wysokości i zginie. Dokończcie wspinaczkę do drzwi na szczycie wieży.
Konfrontacja z Jackiem i Joe - ważny wybór
Po wkroczeniu do pomieszczenia wieży załączy się konfrontacja z udziałem Jacka i Joego, w trakcie której czeka Was nowy ważny wybór. Możecie wybrać pomiędzy zaatakowaniem bandytów lub rozpoczęciem negocjacji celem pokojowego rozwiązania problemu.
Wariant 1 - Pokonaj Jacka i Joego (Defeat Jack and Joe)
W celu wybrania wariantu 1 musicie wybrać:
- Lewą opcję dialogową (Walka)
- Prawą opcję dialogową (Nie pomogę Wam - powyższy obrazek)
Rozprawienie się z bossami nie jest bardzo trudne, przy czym warto wiedzieć o kilku rzeczach:
- Jack używa broni siecznej i w większym stopniu polega na silnych atakach - stosujcie uniki i nie próbujcie blokować/parować jego ataków, bo akcje te mogą się nie udać.
- Możecie próbować polegać na Kopnięciach z wyskoku po to żeby odbić się od pierwszego ogłuszonego bossa i kopnąć drugiego.
- W danym momencie starajcie się skupiać swoją uwagę na jednym z bossów po to żeby jak najszybciej doprowadzić do stanu 'jeden na jednego', w którym łatwiej będzie Wam kontrolować walkę.
- Jeśli macie taką możliwość, to używajcie broni zadającej obrażenia środowiskowe, np. podpalającej albo zatruwającej wrogów. Dany boss może dzięki temu nadal odnosić obrażenia nawet jeśli będziecie aktualnie atakowali jego partnera.
Wariant 2 - Negocjacje (Negotiate)
Jeśli zdecydujecie się negocjować, dowiecie się, że Jack i Joe chcą uciec z miasta i schronić się w najbliższej osadzie. W tym momencie będziecie musieli podjąć kolejny ważny wybór:
- Pomogę wam (I will help you): jeśli zgodzicie się im pomóc, odejdą bez walki i poczekają w ukryciu na dalsze instrukcje;
- Nie pomogę wam (I won't help you): będziecie musieli walczyć z dwoma przeciwnikami jednocześnie, aby nie dopuścić do eksplozji.
Przywrócenie przepływu wody (Get the water flowing again)- ważny wybór
Po scenie z udziałem Jacka i Joego możecie powrócić do tematu wieży i zająć się odblokowaniem przepływu wody. Wiąże się to z koniecznością wejścia w interakcję z dużym żółtym pokrętłem.
Gra w tym momencie wyświetli samouczek z przynależności miasta. Jego podstawowe założenia opisaliśmy na osobnej stronie Frakcje i przynależność miasta. Oto najważniejsze informacje:
- Podczas przechodzenia gry możecie przejmować duże obiekty z mapy świata i wieża ciśnień jest pierwszym z nich. Tego typu obiekty możecie przekazywać pod kontrolę frakcji Stróżów Prawa lub Ocaleńców. Przekazanie struktury sprawi, że dana dzielnica miasta znajdzie się pod kontrolą wybranej frakcji.
- Każda frakcja może nagrodzić Aidena za przekazanie dzielnicy. Nagrody te są różnią się w zależności od frakcji, przy czym generalnie Stróże Prawa nagradzają różnego rodzaju pułapkami i orężem, a Ocaleńcy nowymi obiektami pomocnymi w parkourze na terenie danej dzielnicy.
- Przekazanie dzielnicy frakcji X nie oznacza, że popsujecie swoje relacje z frakcją Y w kontekście głównej fabuły. Odbywa się to niezależnie od wyborów fabularnych i głównym motywatorem przy wyborze powinny być wspomniane nagrody.
Wybór frakcji, która ma przejąć wieżę ciśnień będzie miał wpływ na końcówkę tego zadania - dobrze się zastanówcie przed podjęciem tej decyzji.
- Ocaleńcy: po ukończeniu zadania przejdziecie do misji Rewolucja (Revolution);
- Stróże Prawa: po zakończeniu zadania rozpoczniecie misję W mrok (Into the Dark).
Wariant 1 - Przeszukanie kryjówki Barney'a (Search Barney's hideout for evidence), wieża ciśnień dla Ocaleńców
Musicie wyruszyć do miejsca pobytu Barney'a, czyli do motelu z poprzedniej misji. Skorzystajcie z mostu zwodzonego żeby dostać się do budynku górnymi drzwiami zlokalizowanymi blisko dachu (powyższy obrazek).
Po wejściu do budynku skręćcie w lewo i dotrzyjcie do metalowej bramki. Możecie wejść do pomieszczenia i zacząć je badać.
Jest tu do odnalezienia kilka śladów, przy czym większość z nich jest bezużytecznych. Przesuńcie dużą szafę żeby odsłonić pokazaną na obrazku skrytkę. Znajdziecie w niej fragment ludzkiej skóry będącej ważnym śladem w morderstwie.
W mieszkaniu pojawi się Barney i musicie liczyć się z koniecznością stoczenia bezpośredniej walki z nim. Tradycyjnie już uważajcie na silne ataki przeciwnika, odskakując poza ich zasięg.
Jest to dosyć nietypowy pojedynek, bo nie zakończy się on zamordowaniem Barney'a. Musi on odnieść dostatecznie dużo obrażeń żeby po interwencji ze strony Sophie walka została przerwana. Rozmowa z Sophie ma liniowy przebieg.
Spotkanie się z Sophie na Bazarze (Meet Sophie at the Bazaar)
Po zakończonym spotkaniu otrzymacie komunikat żeby czekać na kontakt ze strony Sophie - musicie pochodzić trochę po mapie i zaczekać, aż odezwie się przez krótkofalówkę.
Wyruszcie na Bazar. Dotrzyjcie na piętro, gdzie będziecie świadkami narady i kłótni z Carlem. Rozpocznie się wkrótce kolejny quest Rewolucja.
Wariant 2 - Przeszukanie kryjówki Barney'a (Search Barney's hideout for evidence), wieża ciśnień dla Stróżów Prawa
Po wejściu do motelu udajcie się prosto do głównego pomieszczenia. Jeśli chcecie, możecie zbadać kilka śladów, a następnie odsuńcie drewnianą przeszkodę widoczną na powyższym obrazku i wejdźcie do wnęki. Znajdziecie tam fragment ludzkiej skóry, który najprawdopodobniej należał do zamordowanego Lucasa.
Po chwili w mieszkaniu pojawi się Barney i dojdzie do walki. Przeciwnik nie jest zbyt wymagający, wystarczy parować jego ataki lub unikać ciosów i wyprowadzać szybkie kontry.
Gdy zdrowie przeciwnika spadnie do około 1/3, na miejscu pojawi się Aitor, Hakon i kilku Strażników. Barney zostanie aresztowany i odprowadzony na stację metra.
Spotkaj się z Aitorem na stacji metra (Meet Aitor at the PK metro station)
Po wejściu do pokoju Aitora będziecie świadkiem sceny przesłuchania, w której Barney nie będzie chciał przyznać się do winy. Po krótkim przerywniku filmowym misja dobiegnie końca, a Wy automatycznie przejdziecie do kolejnego zadania głównego - W mrok (Into the Dark).