Dying Light 2: Podstacja elektryczna - jak uruchomić? Dying Light 2 poradnik, solucja
Ta strona poradnika do Dying Light 2 podpowiada jak rozwiązać zagadkę z uruchomieniem pierwszej podstacji elektrycznej w głównym queście Nowy dom (A Place To Call Home).
Ostatnia aktualizacja: 4 lutego 2022
Na tej stronie poradnika do gry Dying Light 2 znajdziecie opis rozwiązania pierwszej zagadki z uruchomieniem podstacji elektrycznej. Chodzi tu konkretnie o pierwszą elektrownię z głównego zadania Nowy dom - dowiecie się jak poprawnie dostać się na terenie podstacji oraz pociągnąć 3 kable.
Dotarcie do podstacji elektrycznej
Opisywana na tej stronie zagadka dotyczy głównej misji Nowy dom, czyli pierwszej, którą zalicza się w ramach głównej fabuły po przybyciu do centrum.
Jednym z zadań głównego zadania jest aktywowanie podstacji elektrycznej Downtown Electrical Station (powyższy obrazek).
Po dotarciu na miejsce porozmawiacie ze Stróżami Prawa i załączy się walka z renegatami. Podczas walk starajcie się unikać przypadkowego trafiania Stróżów. Do tego dobrym pomysłem może być atakowanie tych renegatów, którzy sa zajęci walką.
Po walce porozmawiajcie ponownie ze Stróżami Prawa (wybór opcji dialogowej nie jest istotny). Musicie zaliczyć prostą wspinaczkę żeby dotrzeć do dziury w ścianie budynku (powyższy obrazek) - wspinaczka zakłada m.in. skorzystanie z żółtych rur. Wejdziecie dzięki temu na teren podstacji.
Rozwiązanie zagadki z 3 kablami
Załączy się tu większa zagadka, której założeniem jest przywrócenie dostaw prądu poprzez poprawne podłączenie 3 różnych kabli. Poświęćcie trochę czasu na poznanie się z wnętrzem budynku. Podstacja ma kilka pięter i pomiędzy nimi możecie przemieszczając się polegając na schodach, drabinach, linach oraz wspinaczce.
Kable możecie podłączać w dowolnej kolejności. Zieloną skrzynkę 2 znajdziecie na jednym ze środkowych pięter.
Po zabraniu każdego kabla zwracajcie uwagę na informację o jego numerze i pozostałej długości. Wyczerpanie całej długości kabla uniemożliwi Wam dalsze jego przeciąganie - będziecie musieli puścić kabel, powrócić do skrzynki i raz jeszcze zacząć go przeciągać. Kluczem do sukcesu będzie zawsze odnalezienie najkrótszej drogi do miejsca podłączenia danego kabla.
Z kablem 2 przejdźcie na sąsiedni balkonik. Musicie rozbujać się na linie z obrazka 1 i doskoczyć do widocznego w oddali balkonika.
Kawałek dalej natraficie na czerwoną skrzynkę 2 z obrazka 2. Musicie do niej wsadzić przeciągany kabel.
Musicie teraz dotrzeć na najniższe piętro podstacji - najpierw zeskoczcie na dolny poziom, a następnie wskoczcie do nieczynnego szybu windy znajdującego się z boku. W "piwnicy" znajduje się zielona skrzynka 3 i zabierzcie z niej kabel.
Z przeciąganym kablem musicie powrócić do szybu windy. W windzie złapcie się wystających żółtych elementów z obrazka 1 i zacznijcie się po nich wdrapywać.
Po wdrapaniu się na górę obróćcie się za siebie i wykonajcie skok w stronę otwartych drzwi windy. Na tym samym poziomie jest czerwona skrzynka 3 (obrazek 2) i wsuńcie do niej kabel.
Pozostańcie na tym samym poziomie podstacji. Znajdziecie tu:
- zieloną skrzynkę 1 z obrazka 1
- czerwoną skrzynkę 1 z obrazka 2
To najprostsza część zagadki - poprowadźcie kabel w linii prostej wdrapując się po drodze na płot.
Poprawne doprowadzenie kabli do czerwonych skrzynek 1, 2 oraz 3 doprowadzi do uruchomienia windy. Udajcie się do niej i wciśnijcie przycisk żeby dotrzeć nią do pomieszczenia kontrolnego.
W pomieszczeniu kontrolnym jest panel uruchomienia podstacji, przy czym zgodnie z ostrzeżeniem gry powinniście najpierw przeszukać okolicę i pozbierać loot, który później zniknie. Znajdziecie tu m.in. skrzynię z inhibitorami oraz skrzynie z trudnymi zamkami i cennym łupem.