Dying Light 2: Wskaźniki zarazy - solucja, opis przejścia Dying Light 2 poradnik, solucja
Ta strona poradnika do Dying Light 2 zawiera opis przejścia zadania fabularnego Wskaźniki zarazy (Markers of Plague) – wizyta w szpitalu, inhibitor, odblokowanie mapy świata.
Ostatnia aktualizacja: 3 lutego 2022
Na tej stronie poradnika do gry Dying Light znajduje się opis przejścia głównego questu Wskaźniki zarazy (Markers of Plague). Z poniższej solucji dowiecie się m.in. jak przedostać się do wnętrza szpitala, jak skradać się lub wygrywać walki na terenie szpitala, gdzie znaleźć skrzynię GRE z inhibitorem, jak szybko wydostać się na powierzchnię, jak poprawnie użyć lornetki i w jakich okolicznościach uzyskuje się dostęp do swobodnej eksploracji mapy świata.
- Nagrody za ukończenie questu
- Spotkanie się z Hakonem w szpitalu (Meet Hakon at the hospital)
- Wytworzenie wytrychów (Craft Lockpicks)
- Wejście w głąb szpitala (Go deeper into the hospital)
- Odnalezienie biało-zielonej skrzyni GRE (Find a white and green GRE crate)
- Powrót do szybu windy (Return to the elevator shaft)
- Wybiegnięcie na słońce (Run outside to the sun)
- Użycie lornetki (Use the binoculars)
Nagrody za ukończenie questu
- PD - walka: 250
- PD - parkour: 2000
- lornetka - będziecie mogli jej używać przez resztę gry m.in. na potrzeby rekonesansu i odnajdywania dużych lokacji
- broń biała (Billhook)
- schemat noży do rzucania - są one pomocne m.in. w przerywaniu ataków przeciwników i dźganiu ich podczas eliminacji
- schemat wytrychów - jest on odblokowywany podczas zaliczania misji i wytrychy służą do otwierania zamków w różnego rodzaju drzwiach i pojemnikach
- talizman broni (Inhibitors Pack)
- części do wytwarzania - szmaty, złom
- odblokowanie głównego questu Jedyne wyjście
Spotkanie się z Hakonem w szpitalu (Meet Hakon at the hospital)
Wyjdźcie z chatki i wyruszcie w stronę szpitala. Pamiętajcie o tym żeby grać ostrożnie z racji działania w godzinach nocnych - jak najdłużej pozostawajcie na dachach i wysokich półkach, a także unikajcie zbliżania się do wyjców żeby nie rozpocząć niechcianego pościgu.
W pierwszej kolejności musicie sprawdzić główne wejście do szpitala - są to duże żółte drzwi. Zanim do nich podejdziecie upewnijcie się, że nigdzie blisko nie ma wyjca. Pomimo użycia klucza GRE otwarcie drzwi zakończy się niepowodzeniem.
Musicie skorzystać z alternatywnego przejścia, a mianowicie wejść do wraku autobusu zlokalizowanego niedaleko zamkniętych frontowych drzwi. Rozsuńcie drzwi autobusu, a znajdziecie się wewnątrz szpitala.
Spotkacie docelowo Hakona i musicie wspiąć się po wiszącym obiekcie żeby dotrzeć na wyższe piętro i do niego dołączyć.
Wytworzenie wytrychów (Craft Lockpicks)
Dotrzecie do zamkniętych drzwi. Hakon przekaże bohaterowi schemat wytrychów. Jeśli posiadacie co najmniej 5 sztuk złomu, to możecie je od razu wyprodukować (najlepiej od razu kilka sztuk). W przeciwnym razie pomagajcie sobie zmysłem przetrwania i przeszukujcie okolicę żeby pozyskać złom razem z innym łupem.
Podejdźcie do zamkniętych drzwi. Mini-gra dotycząca używania wytrychów do otwierania zamków jest dość łatwa i ma założenia podobne do innych produkcji z tego gatunku:
- Założeniem mini-gry jest znalezienie właściwej pozycji dla górnego wytrychu. Możecie nim poruszać w lewo i w prawo i grając na padzie używana jest do tego lewa gałka analogowa.
- Po umieszczeniu górnego wytrychu w jakiejś pozycji musicie wypróbować dane położenie poprzez poruszenie dolnym wytrychem i grając na padzie używana jest do tego prawa gałka analogowa. Im dalej górny wytrych jest od prawidłowego położenia, tym wcześniej napotkacie opór podczas przekręcania zamka. Nie przesadzajcie z naciskaniem na dolny wytrych po tym jak się zablokuje, bo może to doprowadzić do szybkiego złamania wytrychów. Tuż po tym jak zauważycie opór zaprzestańcie danej próby i zmieńcie pozycję górnego wytrychu żeby spróbować ponownie w innym położeniu.
Wejście w głąb szpitala (Go deeper into the hospital)
Możecie wznowić eksplorację szpitala i wykonać prostą wspinaczkę żeby dotrzeć na kolejne piętro. Podejdźcie do Hakona siłującego się z drzwiami windy. Pomóżcie mu z ich rozsunięciem.
Po drodze załączy się retrospekcja i możecie wybrać dowolną opcję dialogową po zapytaniu ze strony Hakona.
Dotrzecie do pierwszego z kilku pomieszczeń ze śpiącymi potworami. Oficjalna rekomendacja jest taka żeby przekradać się między nimi - pamiętajcie o poruszaniu się w przykucniętej pozycji, przechodzeniu pod meblami i nie zbliżaniu się do potworów żeby ich przedwcześnie nie zaalarmować. Nie próbujcie wykonywać eliminacji na potworach, gdyż taka czynność może zostać odnotowana.
Jeśli któryś z potworów obudzi się, to musicie przystąpić do walk (starajcie się atakować zarażonych po kolei i wykorzystywać to, że są powolni) lub podjąć próbę przebiegnięcia do kolejnej sekcji.
Z pierwszego pomieszczenia możecie wyjść przeciskając się przez mały otwór po przykucnięciu.
Po opuszczeniu pomieszczeń z grupami zainfekowanych wznowicie podróżowanie z Hakonem, przy czym w dalszym ciągu możecie wybierać pomiędzy skradaniem się lub celowym atakowaniem potworów dla dodatkowych punktów doświadczenia. Docelowo dotrzecie do windy i po zeskoczeniu do szybu załączy się cut-scenka ze spadnięcia na niższe piętro. Po chwili otrzymacie nowe wytyczne.
Odnalezienie biało-zielonej skrzyni GRE (Find a white and green GRE crate)
Otwórzcie właz w windzie, na dachu której aktualnie stoicie, wskoczcie do niej i rozsuńcie drzwi. Załączy się filmik z przemieńcem, ale na szczęście nie czeka Was żadna bezpośrednia konfrontacja.
Badajcie nowe piętro i tak jak wcześniej omijajcie lub eliminujcie zwykłe zombiaki. W międzyczasie obejrzycie też kolejną krótką retrospekcję. Docelowo dotrzecie do skrzyni GRE z obrazka i musicie na niej użyć klucza dostępu GRE.
Ze skrzyni musicie wyjąć inhibitor. Załączy się automatycznie samouczek z zużywania inhibitorów na potrzeby rozwijania sterowanej postaci. W zakładce umiejętności musicie poświęcić zebrane inhibitory w celu rozwinięcia na stałe wytrzymałości. Przy kolejnych inhibitorach odnajdywanych w dalszej części gry będziecie mieli już wybór - czy rozwijać zdrowie czy wytrzymałość.
W skrzyniach GRE oprócz inhibitorów mogą też znajdować się inne wartościowe przedmioty. Zabierajcie z nich zawsze 100% łupu - możecie z niego skorzystać lub go później sprzedać.
Powrót do szybu windy (Return to the elevator shaft)
Wyruszcie w drogę powrotną do szybu. Musicie w nim zaliczyć prostą wspinaczkę - doskoczyć do interaktywnej krawędzi na jednej ze ścian i następnie wykonać skok z pozycji wiszącej w stronę otwartych drzwi windy na wyższym piętrze (powyższy obrazek).
Dotrzyjcie do pomieszczenia, w którym przebywa Hakon i porozmawiajcie z nim żeby załączyć kolejną cut-scenkę.
Wybiegnięcie na słońce (Run outside to the sun)
Po raz pierwszy dowiecie się jak poważny jest problem z zainfekowanym organizmem bohatera. Musicie śpieszyć się z wybiegnięciem budynku, bo w przeciwnym razie proces infekcji dobiegnie końca i przemiana w potwora jest równoznaczna z przegraną.
Biegnijcie bez zatrzymywania się i używajcie ruchów parkourowych do omijania przeszkód bez tracenia cennych sekund na wdrapywanie się na nie. Zignorujcie kolejnego przemieńca i dobiegnijcie do częściowo otwartych drzwi.
Użycie lornetki (Use the binoculars)
Podczas nowej rozmowy z Hakonem możecie wybierać dowolne odpowiedzi, bo nie ma to żadnych dalszych konsekwencji. Dotrzyjcie w oznaczone miejsce i odbierzcie lornetkę od Hakona.
Od razu musicie użyć tego gadżetu (przytrzymajcie lewy kierunek na krzyżaku pada i wciśnijcie prawą gałkę) żeby przetestować działanie lornetki do odkrywania lokacji na mapie. Musicie konkretnie:
- zlokalizować wiatrak i zaczekać aż zostanie odkryty,
- zlokalizować kościół - Bazar i ponownie zaczekać na potwierdzenie o odkryciu lokacji.
Quest w tym momencie zakończy się i odblokujecie nowe główne zadanie Jedyne wyjście.