Dying Light 2: Czas na Waltza! - solucja, opis przejścia Dying Light 2 poradnik, solucja
Ta strona poradnika do Dying Light 2 zawiera opis przejścia zadania fabularnego Czas na Waltza (Let’s Waltz) – snajper, tunel i most, fabryka aut, odnalezienie Waltza.
Ostatnia aktualizacja: 3 lutego 2022
Na tej stronie poradnika do gry Dying Light znajduje się opis przejścia głównego questu Czas na Waltza! (Let's Waltz!). Z poniższej solucji dowiecie się m.in. jak uporać się z wrogim snajperem, jak przedostać się do tunelu i uruchomić generator, jak przejść po zniszczonym moście i dotrzeć do fabryki aut oraz jak zaliczyć scenę ucieczki przed Waltzem.
- Nagrody za ukończenie questu
- Uporanie się ze snajperem (Deal with the sniper)
- Dotarcie do fabryki aut Dynamo (Get to the Dynamo Car Factory)
- Przywrócenie dostaw prądu (Find the utility room and restore the power)
- Podążanie za śladami (Follow the traces)
- Podążanie za Waltzem w stronę fabryki aut (Follow Waltz into the car factory)
- Ucieczka przed Waltzem (Escape from Waltz)
Nagrody za ukończenie questu
- PD - walka: 3000
- PD - parkour: 1000
- łuk z rury - stanie się on bardzo przydatną bronią do ataków dystansowych
- schemat strzał - pozwala on na wytwarzanie wyłącznie zwykłych strzał i w dalszej części gry będziecie mogli kupić inne schematy (np. ognistych strzał)
- strzały do łuku
- części do wytwarzania - złom, pióra (są one potrzebne do wytwarzania strzał)
- odblokowanie głównego questu Nowy dom
Uporanie się ze snajperem (Deal with the sniper)
Pierwszy cel misji jest powiązany z postacią snajpera, który wykonał swój atak z przeciwnego budynku. Jest to osobny poboczny quest Aleja snajperów, przy czym zajmiecie się nim w ramach głównych postępów.
Musicie na początek ustalić skąd oddawane są strzały. Wykorzystajcie billboard w formie zasłony (zatrzymanie się na otwartej przestrzeni to pewne trafienie) i zlokalizujcie kryjówke snajpera na dachu oddalonego budynku elektrowni.
Musicie zeskoczyć z dachu i wyruszyć w stronę budynku ze snajperem. Starajcie się cały czas utrzymywać sprint, nie biec w linii prostej oraz w razie potrzeby wykorzystywać mijane duże obiekty w formie zasłony.
Przy próbie skorzystania z głównego wejścia na teren elektrowni dojdzie do eksplozji i płomienie zablokują główną ścieżkę. Musicie udać się w lewo i zbadać bok budynku. Zlokalizujecie w tym miejscu rusztowanie, które umożliwi przystąpienie do wspinaczki.
Po drodze musicie zjechać na linie oraz kontynuować dość liniową wspinaczkę. Po nieudanej próbie użycia drabiny musicie odnaleźć inną, a następnie chwytać się żółtych desek przybitych do ściany. Wymagane będzie również doskoczenie do wiszącej klatki i odbicie się od niej w stronę wyższej półki.
Docelowo dotrzecie do kryjówki snajpera. Po zajściu snajpera od tyłu załączy się scenka przerywnikowa.
Dotarcie do fabryki aut Dynamo (Get to the Dynamo Car Factory)
Przed Wami dłuższa podróż, która dotyczy przemieszczenia się ze starego Villedor do centrum miasta, czyli jego drugiej głównej części na mapie świata.
W celu rozpoczęcia przeprawy musicie dotrzeć do wejścia do tunelu. Próba wciśnięcia przycisku zakończy się niepowodzeniem. W miejscu z obrazka musicie zaliczyć wspinaczkę po skałach sąsiadujących z tunelem. Pamiętajcie o tym, że żółty kolor sygnalizuje miejsca, w których można się chwytać i do których można doskakiwać.
Docelowo powinniście dotrzeć do skalnej półki z powyższego obrazka. Wykonując zeskok znajdziecie się po drugiej stronie zamkniętej bramy i dotrzecie do tunelu.
Wyruszcie przez tunel. Po dotarciu na jego drugi koniec podejmijcie próbę wciśnięcia przycisku. Po nieudanej akcji musicie odnajdywać w okolicy generatory i podejmować próby ich załączenia.
Docelowo w tunelu pojawi się szarżujący zarażony. Wykorzystujcie okoliczne obiekty żeby chować się przed szarżami lub odskakujcie umiejętnie w bok. Możecie też wspinać się na okoliczne obiekty i dzięki temu planować ataki na szarżującego potwora. Nie próbujcie blokować szarż, bo są to silne ataki, których blok nie jest w stanie zatrzymać.
Po rozprawieniu się z kreaturą raz jeszcze spróbujcie załączyć generator. Tym razem zakończy się to sukcesem i obejrzycie scenkę z pojawienia się Stróżów Prawa.
Przywrócenie dostaw prądu (Find the utility room and restore the power)
Po odzyskaniu kontroli nad Aidenem musicie zbadać ponownie okolicę. Tym razem rozglądajcie się za bocznymi przejściami, które pozwolą tymczasowo opuścić tunel i zbadać sąsiadujące z nim pomieszczenia.
Podczas eksploracji bocznych pomieszczeń zlokalizujcie wyrwaną kratkę z powyższego obrazka. Możecie tu kucnąć i po drugiej stronie skorzystać z drabiny.
Doskoczcie do kolejnego otworu w ścianie. Dotrzecie do pomieszczenia z generatorem. Musicie podnieść kabel z czerwoną końcówką, a następnie doprowadzić do wsunięcia kabla do kontaktu w generatorze.
Podążanie za śladami (Follow the traces)
Trasa przemarszu jest liniowa, tak więc nie możecie się zgubić. Po drodze wskoczcie na chwilę do wody i doskoczcie do otworu przy suficie.
Przejdźcie szybem wentylacyjnym do kolejnego pomieszczenia. Musicie teraz powrócić do stróżów prawa - możecie otworzyć od tej strony drzwi prowadzące z powrotem do tunelu. Załączy się tu nowy ważny filmik przerywnikowy.
Po odzyskaniu kontroli nad Aidenem przystąpicie do walki z Renegatami. Poczatkowo będzie się ona rozgrywała na klasycznych zasadach, a więc stosujcie ataki bronią białą oraz reagujcie na wrogie ataki parowaniami, blokami lub unikami.
Docelowo załączy się swego rodzaju "tryb bestii". W trybie tym bohater jest w stanie szybko dopadać przeciwników i ich zabijać. Podobne sceny załączą się też w innych miejscach w dalszej części kampanii, aczkolwiek trybu tego nie można aktywować na żądanie. Zawsze będzie to związane z konkretnymi postępami w głównej fabule.
Podążanie za Waltzem w stronę fabryki aut (Follow Waltz into the car factory)
Po kolejnych scenkach musicie skorzystać z nowo odblokowanego wyjścia z tunelu. Dotrzecie do uszkodzonego mostu. Przeprawa przez ten most zakłada wykonywanie precyzyjnych skoków, gdyż spadnięcie z niego doprowadzi do śmierci bohatera. Nie śpieszcie się, bo nie ma żadnego limitu czasu na doścignięcie Waltza. Pilnujcie się m.in. podczas przejścia po metalowym elemencie uginającym się pod ciężarem bohatera.
Końcowa część przeprawy może okazać się dość myląca. Nie musicie przejść po całym moście. W miejscu, w którym możliwe stanie się zejście z mostu i dotknięcie ziemi rozejrzyjcie się za pokazanymi na obrazku panelami. Możecie po nich zjechać i w taki sposób zbliżyć się do budynku fabryki.
Na terenie fabryki spotkacie kolejnych renegatów. Gra umożliwia tu skradanie się, ale nie próbujcie za wszelką cenę unikać konfrontacji. Wykorzystajcie natomiast okazję żeby zaatakować z zaskoczenia jednego lub kilku renegatów. Rozprawcie się następnie z resztą (w ich pokonywaniu mogą pomagać okoliczne włócznie).
Wejdźcie do zniszczonego budynku. W pierwszym pomieszczeniu musicie zacząć doskakiwać do wyższych żółtych półek oraz chwytać się wiszących żółtych elementów - przykładowe zaznaczyliśmy na obrazku. Możecie na nich obracać się i planować kolejne skoki. Dokończcie po wszystkim podróż do miejsca, w którym przebywa Waltz.
Ucieczka przed Waltzem (Escape from Waltz)
W ramach nowego celu misji nie próbujcie walczyć z Waltzem. Jeśli zdoła on doścignąć Aidena, to będzie to oznaczało automatyczną śmierć głównego bohatera.
Musicie skupić się na ucieczce w towarzystwie spotkanej wcześniej snajperki. W pierwszej części ucieczki skupcie się przede wszystkim na bezbłędnym użyciu wiszących lin do przeskoczenia nad przepaścią i doskoczenia do wagoniku metra.
W drugiej części ucieczki będziecie podróżowali tunelami i są to miejsca częściowo znane już z poprzedniej części misji. Pomagajcie tu sobie latarką żeby nie pominąć np. jakiegoś interaktywnego drążka czy żeby zauważyć miejsca, w których można spaść i zawalić/utrudnić pościg.
W tunelach spotkacie kilka zombiaków, ale ignorujcie je i skupcie się na nieprzerwanym biegu. W końcowej części misji zaliczycie dwie rozmowy ze snajperką - Lawan. Wkrótce zadanie zakończy się i awansujecie do głównego questu Nowy dom.