Szturm na Twierdzę strażników | Seal Beach | Wasteland 2 poradnik Wasteland 2 Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019 6969 Następna Pomniejsze lokacje Arizona Poprzednia Seal Beach Wprowadzenie Miejsca, przedmioty, postacie - wątek głównyHelikopter – Gdy do niego wejdziesz wrócisz do Twierdzy Strażników w Arizonie. Wejście do podziemi – Jeśli nie jesteś rekrutem do organizacji Matthiasa, zostaniesz zaatakowany przez wielu wiernych wyznawców. Miejsca, przedmioty postacie - zadania poboczneDweezy i Johny Suwak – Dwoje syntków stoi przed budynkiem - Dweezy i Johny Suwak. Jeden z nich jest dobry i chce ci pomóc, drugi zaś próbuje zapędzić cię w pułapkę. Możesz porozmawiać z obojgiem (w rozmowie z Johnym możesz użyć Zakapiora 8). Okazuje się, że tym dobrym jest Johny - otworzy ci bramę, dzięki której możesz przejść na tyły wroga, lub zamknąć drzwi terminalem i przejść niezauważonym. By stanąć po czyjejś stronie musisz zabić oponenta.Możesz także samodzielnie otworzyć bramę (koło Johnego), lecz jest to niemal niemożliwe.Wewnątrz budynku znajduje się tunel, którym dostaniesz się do głównej bazy. Ciekawe miejsca, elementy nie powiązane z fabułąMike – Handlarz, mówi, że sprzedaje "małe roboty" zabawki, dla "dużych robotów" z bazy. Po rozmowie podejdzie do bramy, gdzie zostanie zabity, możesz podnieść z jego ciała 1000$. Gdy go obronisz będzie zły, że zrujnowałeś jego interes życia. 2 Skrzynie – Jedna z nich zawiera broszurę "Twoja świetlana przyszłość". Pułapka – W tym miejscu znajduje się 6 syntków czekających na ciebie, Dweezy będzie również z nimi walczył, jeśli go poparłeś.Warto walczyć z nimi ponieważ jeden z wrogów ma przy sobie unikalny karabin snajperski Dragon. Wierny – Czeka na kolejkę do toalety. Możesz dać mu chusteczki dla dzieci, które znajdziesz w tosterze w Angelorium. W zamian otrzymasz 500$. Woda – Możesz odnowić zapasy wody. Legenda Wasteland 2 - Seal Beach Miejsca, przedmioty, postacie - wątek główny Ciekawe miejsca, elementy nie powiązane z fabułą Miejsca, przedmioty postacie - zadania poboczne Skarby (skrzynie, sejfy, zakopane skrytki) Doposażanie i przygotowania W Arizonie nie będziesz już miał możliwości zwiedzania - pozostało ci tylko jedno zadanie do wykonania - obrona zdewastowanej już Twierdzy Strażników. Lądujesz w dużej odległości przed wejściem do budynku, w bezpiecznym miejscu, gdzie możesz się zaopatrzyć i przygotować do ostatecznego boju. Warto przede wszystkim pozbyć się wszelkich śmieci i kupić za nie dużo amunicji, ewentualnie dodatkowo wyposażenie do walki wręcz. Znajdziesz tu wielu pomocników, którzy przybędą z różnych stron, aby ci pomóc, jeśli ty także im pomogłeś. Osoby/grupy, które przybędą, aby ci pomóc to: Vargas - sam generał ofiaruje ci swoją bezinteresowną pomoc. Będziesz mógł u niego zwiększać poziomy doświadczenia grupy, gdyż na terenie Twierdzy radio przestanie działać;Jan i mutanty z Darwin - jeśli obiecałeś, że nie powiesz nikomu o ich istnieniu i dotrzymałeś tej obietnicy;Fred Darvis - mężczyzna, którego spotkałeś na wejściu w Więzieniu, który miał problem z zakopanym wózkiem transportowym. Jeśli pomogłeś mu go wyciągnąć, będzie teraz na miejscu, by umożliwić ci doposażenie najlepszym dostępnym sprzętem;Mercaptain - jeśli zebrałeś z podziemi Seal Beach kasetę DAT w tosterze, dostaniesz od niej w ramach wymiany unikalne dodatki do broni;Hopi i Magee - dwie zdolne dziewczyny z Damonty, wystarczy, że pomogłeś im odeprzeć atak robotów;Matt Forrestall / Kate Lawson - zależnie od tego, którą lokację uratowałeś (Agrocentrum / Highpool) i ile przyczyniłeś się do poprawienia warunków życia (lek na infekcje dla Matta, wybór na burmistrza Kate);Kekkahbah, Casey, Mellisa - czyli ekipa z Obozu Kolejarzy jeśli pomogłeś zawrzeć pokój między obiema grupami;Jill Yates i Bart - spotkałeś ich za pierwszym razem przy wejściu do Kanionu Tytana. Jeśli uwolniłeś Barta i później w Damoncie pomogłeś im odzyskać krowy, mogą się do ciebie przyłączyć;Danforth - dowódca Skorpionów pomoże ci, jeśli zażegnałeś konflikt pomiędzy Strażnikami, a Skorpionami w Więzieniu;Kapital Sadler, Brat Phoenix - zależnie od tego, jak przebiegło twoje postępowanie w sprawie Tytana i pomocy obu frakcjom, możesz dostać pomoc kapitana Sadlera z Milicji Grzechotników, ewentualnie Brata Phoenixa (uwaga - typowym dla siebie sposobem ulegnie detonacji podczas ataku).Jeśli jakiejś osoby zabrakło, to znaczy to, że niewłaściwe wykonałeś związane z nią zadanie, bądź po jego wykonaniu zapomniałeś z kimś porozmawiać. Jeśli jednak starałeś się pomagać ludziom w Arizonie, łagodzić konflikty i tak dalej, to przed bramą Twierdzy powinieneś znaleźć dużą grupę sojuszników. Nie przejmuj się jednak, jeśli będzie ich tylko garstka, bo i tak dośc szybko zginą. Poza tym na tym etapie gry powinieneś posiadać grupę, która samodzielnie powinna być w stanie pokonać Matthiasa. Ustawienie synktów w ostatecznej walce Po doposażeniu i wybraniu ekipy do pomocy możesz ruszać do cytadeli. Zastanów się dobrze, czy chcesz wziąć wszystkie dostępne postacie, gdyż droga do twierdzy jest dość wąska, a przez nadmiar ludzi łatwo mogą powstać trudne do pokonania zatory. Poza tym nie każdy sojusznik będzie tak samo przydatny z racji posiadanej broni albo punktów KON. Większość z nich służyć będzie głównie jako mięso armatnie, ale kilka postaci, jak Hopi, Magee czy Vargas, okaże się niezgorszymi strzelcami. Nie zapomnij również, że w razie potrzeby możesz również leczyć rannych sojuszników. Na drodze poza Spopielaczem - robotem-skorpionem, jednak mniejszym niż Scorpitron, stać będą tylko małe grupy robotów i przy wejściu również działo mezonowe. Po wejściu przez bramę okaże się, że pancerne drzwi pośrodku kompleksu są otwarte i winda za nimi prowadzi głęboko pod ziemię. Tam spotkasz Matthiasa wraz z kilkoma robotami. Niezależnie od wybranych przez ciebie opcji dialogowych podczas rozmowy, on i roboty będą kontrolowani przez Conchise (system sztucznej inteligencji) i tu rozpocznie się finałowa walka. Roboty mimo, że nie bardzo silne i odporne będą się generować przez pewien czas w czterech różnych miejscach. Nie masz konieczności szturmowania wprost na Matthiasa, co jednak zapewne uczynią zwerbowane oddziały. Znajdź wygodne miejsce za osłonami tak, by mieć jak największy widok na miejsca, w których pojawiają się roboty. Warto, aby każda z postaci posiadała przynajmniej jedną dodatkową broń na inny typ amunicji, aby jej nie zabrakło, lub broń do walki wręcz. Robotów łącznie nie będzie zbyt dużo, ale są mocno opancerzone, więc najlepiej sprawdzą się tu bronie energetyczne, snajperki oraz do walki wręcz bronie obuchowe. Staraj się jak najrzardziej wystawiać na wrogi ogień, gdyż maszyny są w stanie nawet mocne postacie ogłuszyć kilkoma pociskami. Bomba atomowa Gdy pokonasz wszystkie roboty udaj się na prawo od pozycji Matthiasa, gdzie znajdziesz schody prowadzące na górę. Znajdzie się z powrotem na parterze Twierdzy, gdzie pozostanie ci jeszcze jedno zadanie: zdetonuj bombę atomową, aby ostatecznie zniszczyć Conchise. Znajdziesz ją w sąsiednim pomieszczeniu, gdzie wcześniej handlował Min Liang Tan. Możliwe rozwiązania: Przekonaj Mercaptain (Lizus), by natychmiast wsiadać do helikoptera i uciekać;Odpal bombę atomową poświęcając całą drużynę;Wyznacz jednego ochotnika, który zostanie, by odpalić bombę, gdy reszta będzie się ewakuować.Wybór nie ma większego znaczenia - zmieni się jedynie opis podsumowania osiągnięć na ekranie końcowym. Następna Pomniejsze lokacje Arizona Poprzednia Seal Beach Wprowadzenie