Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Wasteland 2 - poradnik do gry

Wasteland 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Podstawowe informacje | Walka w Wasteland 2 poradnik Wasteland 2

Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019

Walka w Wasteland 2 prowadzona jest w systemie turowym - Podstawowe informacje | Walka w Wasteland 2 - Wasteland 2 - poradnik do gry

Walka w Wasteland 2 prowadzona jest w systemie turowym. Oznacza to, że poszczególne postacie kolejno wykonują swoje akcje, podczas gdy reszta czeka na swoją kolej. Kto i kiedy wykona swój ruch, determinuje kolejka, którą widzisz po środku u góry zrzutu ekranu. Miejsce w kolejce przyznawane jest na podstawie inicjatywy postaci, która zależna jest głównie od Czujności (Awareness) i Szybkości (Speed). To, ile można zrobić w czasie jednej tury, zależy od PA (punkty akcji). Strzał, przeładowanie, chodzenie, użycie apteczki - wszystkie te czynności zużywają PA. Konkretny koszt zależny jest od takich czynników jak aktualnie używana broń i umiejętność jej obsługi czy szybkość bojowa (combat speed), która określa, ile metrów można przejść za 1 PA. Postać automatycznie kończy turę, gdy nie ma już PA. Jeśli jeszcze jakieś pozostały, ale nie możesz lub nie chcesz ich wydać, możesz zakończyć turę, klikając na Zakończ Turę (End Turn). Nie zużywając wszystkich punktów, możesz zwiększyć liczbę PA dostępnych w następnej turze - dostaniesz 1 PA za niewykorzystanie 1 lub 2 punktów albo 2 PA za niewykorzystanie 3 i więcej punktów. Jest to szczególnie użyteczne podczas czekania na podejście przeciwnika do naszego oddziału, gdyż zaoszczędzone punkty mogą zapewnić dodatkowy strzał w następnej turze. Przenoszenie PA przydaje się też podczas korzystania z ciężkich broni, które wymagają dużej puli punktów, by ich użyć, często uniemożliwiając odpowiednie przemieszczenie się i strzał naraz. Dodatkowe 2 PA możesz też otrzymać losowo na jedną turę za sprawą Szczęścia (Luck). Zauważ, że w przeciwieństwie do Fallouta, kierujesz poczynaniami każdej ze swoich postaci (chyba że aktualnie wyrwie się spod kontroli). Masz też nieograniczony czas na wykonanie swojej tury, więc możesz zastanawiać się do woli.

By łatwiej było orientować się podczas walki, zastosowano pomoce wizualne. Niebieskie pole wyznacza miejsce, gdzie postać może się najdalej udać i strzelić w tej samej turze. Żółte pole wyznacza granicę, gdzie najdalej może się przemieścić, zużywając tym samym wszystkie PA i kończąc turę. Czerwony obwód wyznacza zaś zasięg broni. Dodatkowo podczas wystrzału zauważysz czerwone pole wokół swojej postaci - jest to zasięg hałasu danej broni, rzecz istotna, jeśli zamierzasz kogoś zabić, a nie chcesz zwrócić uwagi nikogo w pobliżu. Oczywiście wszystkie te pomiary są zależne od tego, co aktualnie nosisz. Zmiana broni zmieni też granice, dlatego nie możesz liczyć na to, że mając w ręku jedną spluwę, pójdziesz w najdalej wysunięte niebieskie pole, zmienisz broń i dalej będziesz mógł strzelić. Zadziała to tylko wtedy, gdy obie pukawki wymagają takiej samej liczby PA do strzału.