Powszechne | Cechy w Wasteland 2 poradnik Wasteland 2
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
Powszechne
Ciemiężyciel (Tormentor) - Zapewnia bonus do obrażeń przeciw wrogom ukrywającym sie za osłonami. Kuszące, ale tylko w sytuacji, gdy walczysz z ludźmi, strzelcami i do tego na terenie z przeszkodami. Zwierzęta oraz maszyny nie korzystają z osłon, a ludziom walczącym wręcz zdarza się zakończyć turę z dala od skrzyń i murków. Oznacza to, że w wielu miejscach cecha ta będzie nieprzydatna. Przynajmniej w pierwszej połowie gry, gdyż w drugiej, a zwłaszcza pod koniec, napotkasz wielu przeciwników korzystających z osłon. Warto wykupić tę cechę głównie dla dobrego snajpera albo szybkich członków drużyny wyspecjalizowanych w atakowaniu z flanki albo od tyłu.
Ciułacz (Hoarder) - Maksymalna waga przedmiotów, jakie postać może nosić bez przeciążenia, rośnie o 20%. Warto dać jednej postaci z najwyższą siłą w ekipie, której zadaniem będzie nosić wszystkie znalezione przez grupę ciężkie przedmioty oraz nadmiar amunicji i apteczek. W późniejszej części gry można pokusić się o wykupienie jej dla jeszcze jednej postaci. Dla dobrze stworzonej ekipy wiele walk oraz zadań okaże się prostych, co pozwoli zaoszczędzić amunicję i apteczki oraz zdobyć więcej łupów. W efekcie łatwo będzie zapchać plecaki grupy. Jeśli zbyt często musisz wyrzucać przedmioty, zainwestuj w tę cechę. Jeśli jedna cierpisz na nadmiar miejsca, możesz wstrzymać się z zakupem.
Drwal (Limber) - Koszt wstawania i kucania spada o 1 AP. Kłopotliwa cecha. Jeśli wiesz, jak rozstawić ekipę przed bitwą, niższe koszta wstawania i kucania niewiele ci dadzą. Do tego nie przyda się za bardzo postaciom walczącym wręcz, będącym w ciągłym ruchu. Z drugiej strony nie zawsze uda ci się dobrze ustawić ludzi, często będziesz musiał zmieniać pozycje, a zaoszczędzony punkt akcji mógłby przydać ci się gdzie indziej. Można wziąć z braku lepszych propozycji, ale trzeba liczyć się z tym, że zastosowania tej cechy będą ograniczone.
Na ziemię! (Hit and deck!) - Zmniejsza obrażenia od materiałów wybuchowych o 25%. Przydatna cecha, jeśli nie możesz/nie potrafisz rozpraszać drużyny, a dotarłeś do momentu, gdy przeciwnicy chętniej stosują materiały wybuchowe. Będzie jednak nieprzydatna przez sporą część Arizony, a i później może mieć ograniczone zastosowania. Można pominąć.
Nos do prochu (Powder packer) - 10% szans na znalezienie dodatkowej amunicji w czasie grabieży. Wspaniała cecha, zwłaszcza jeśli zostanie wybrana przez więcej, niż jedną postać. Szczególnie przydatna dla grupy nastawionej na używanie broni palnej, w której kilka postaci korzysta z tego samego rodzaju amunicji. Garść pocisków więcej na skrzynię może wydawać się niewielkim bonusem, lecz to wciąż trochę zaoszczędzonego złomu - albo zarobionego, jeśli sprzedajesz nadmiar pocisków - oraz przynajmniej jeden dodatkowy strzał. Warto wziąć dla przynajmniej jednej postaci, im szybciej, tym lepiej. Sprawdza się również w sytuacjach, gdy nie masz ciekawszych cech do wyboru.
Powrót do zdrowia (Healthy) - +1 punkt KON na każdy poziom postaci to kusząca oferta, ale tylko pod kilkoma warunkami. Po pierwsze, postać z tą cechą musi mieć dobry pancerz, inaczej wszystkie dodatkowe punkty straci po jednym, góra dwóch atakach. Po drugie, postać musi posiadać wysoki poziom, inaczej bonus będzie niewielki, może nawe nieodczuwalny. Jednak nawet jeśli nie spełniasz obu warunków, to wciąż warto sięgnąć po tę cechę. Choćby dlatego, że dodatkowe kilkanaście punktów KON może zadecydować o tym, czy po turze intensywnej walki postać będzie wciąż stała na nogach, czy może stanie się nieprzytomna. Kup, jeśli nie masz niczego lepszego do wyboru albo koniecznie chcesz kupić cechę i nie wiesz, którą wziąć.
Sfatygowany (Weathered) - Podobnie jak z na ziemię!, tylko dla obrażeń krytycznych, które występują częściej od przeciwników z materiałami wybuchowymi. Warto wziąć dla członków ekipy walczących wręcz albo spełniających rolę czołgu, skupiających na sobie wrogie ataki. Dzięki niej będą w stanie wytrzymać trochę dłużej. Pozostali mogą sobie tę cechę podarować.
Zaprawiony (Hardened) - +1 do pancerza warto wziąć dla postaci pełniącej rolę czołgu. Będzie co prawda nosiła najcięższy dostępny pancerz, ale zawsze warto ją wzmocnić i obniżyć otrzymywane przez nią obrażenia. Innym postaciom cecha ta również może się przydać, ale tylko w sytuacjach, gdy znajdują się pod regularnym ostrzałem przeciwników. Rzadziej atakowane postacie mogą ją sobie odpuścić.
Żółw (Turtle) - poprawia wartość uników przy korzystaniu z osłon. Dobra dla postaci walczących z pomocą broni palnej o krótkim zasięgu, a przez to wystawionych na regularny ostrzał przeciwników. Przydatne również dla postaci walczących wręcz, które chcąc dostać się do przeciwników muszą przeskakiwać między osłonami. Pozostali mogą sobie ją odpuścić.