Przewodnik po grze - Postacie w Wasteland 2 poradnik Wasteland 2
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
Generał Vargas
Wąż Vargas był jednym z czterech strażników, którzy wysadzili Bazę Cochise. Po wydarzeniach z pierwszej części gry Vargas kontynuował swoją służbę, by z czasem doczekać się tytułu generała i zostać oficjalnym liderem Strażników Pustkowi.
Lata zmieniły Vargasa. Odciął się od świata zewnętrznego, porzucił swój przydomek i zajął się głównie robotą papierkową w Twierdzy Strażników. Dalej drzemie w nim poczucie obowiązku i ochrony mieszkańców pustkowi, jednak śmierć przyjaciela - Asa - uświadomiła mu, że strażnicy są dziś cieniem samych siebie sprzed lat. Mimo wieku, dalej jest wyjątkowo twardy, a po wyciągnięciu pistoletu z kabury potrafi zrobić z niego nie lada użytek.
Vargas jest liderem SP i to on będzie zlecał drużynie wszystkie kluczowe zadania. On także przyznaje awanse poszczególnym strażnikom.
Kapitan Angela Deth
Angela także brała udział w ataku na Bazę Cochise. Od tamtego momentu pozostała w czynnej służbie. Ma dobre serce, choć czasem brakuje jej trochę okrzesania i nie ma najmniejszych oporów przed używaniem przemocy. Była w bardzo bliskich stosunkach z Asem i za wszelką cenę chce zemścić się na jego mordercach, nawet sprzeciwiając się rozkazom Vargasa. Można ją dołączyć do gry zaraz po starcie. Zaoferuje bardzo duże wsparcie każdej nowej drużynie.
Sierżant Gilbert "Kasator" Sagarra
Kolejny weteran Wasteland. Czas nie obszedł się z nim zbyt łaskawie. Mocno przytył, chodzi w szlafroku i kapciach. Daleko mu do bohatera, którym niegdyś był, niemniej pełni istotną rolę w Twierdzy, będąc głównym kartografem. Gracz może mu przekazywać informacje o nowo odkrytych miejscach, a ten w zamian zaoferuje mu tło fabularne poszczególnych lokacji.
Dr Kathy Lawson
Główna zarządzająca Agrocentrum, które zapewnia pożywienie dla okolicznych mieszkańców. Prowadzi prace nad modyfikowaniem genetycznym żywności. Generalnie darzy strażników szacunkiem, ale jednocześnie ma bardzo duże mniemanie o znaczeniu Agrocentrum i swojej pracy, która - w jej oczach - jest ważniejsza niż wszystko inne.
Matt Forrestal
Były strażnik i administrator Agrocentrum. Dostał nabojem w kolano, co zmusiło go do życia na wózku. Blisko związany z dr Lawson.
Sean Bergin
Szef ochrony Highpool, miasteczka pompującego wodę pitną. Nieprzyjemny i niedostępny, wierzy, że rządzić trzeba żelazną pięścią, by móc zapewnić pokój na pustkowiach. Pała także wielką niechęcią do Strażników, którzy zabili młodego chłopaka, Bobby'ego, i jego psa, Reksa, podczas wydarzeń w Wasteland.
Kate Preston
Młoda, inteligentna inżynier zajmująca się systemem irygacyjnym w Highpool. Jest przeciwieństwem Bergina, będąc znacznie bardziej ufna i przyjacielska. Widziała dużo mniej niż jej kolega z ochrony i nie wierzy w jego wizję prawa i porządku.
Mistrz Kekkahbah
Lider plemienia Topekan (Topekans) w Obozie Kolejarzy. Stracił rękę podczas wypadku pociągu, który według niego był sabotażem plemienia Atchisończyków (Atchisons). Oba plemiona rywalizują między sobą. Topekanie mają Złoty Gwóźdź (Golden Spike) - artefakt Atchisończyków. Atchisończycy z kolei posiadają szczęki hamulcowe (brake shoe) do słynnej lokomotywy Topekan. Kekkahbah jest potężny i szanowany, ale jednocześnie uparty i dumny - nie życzy sobie, by strażnicy wplątywali się w wewnętrzne sprawy plemienia.
Casey James
Lider plemienia atchisończyków. Sprytny i bezwzględny. Prowadzi podjazdową wojnę partyzancką z Topekanami, którzy mają zdecydowaną przewagę w liczebności i ekwipunku. By wyrównać szanse, nie waha się stosować taktyki sabotażu i ukrytych bomb-pułapek. Nie jest zwolennikiem przemocy, ale wierzy, że sytuacja zmusza go do takiego działania. Posiada szczęki hamulcowe Topekan, ci z kolei mają święty relikt Atchisończyków - Złoty Gwóźdź.
Komendant Danforth
Aktualny zarządca Więzienia (Prison) - siedziby Strażników Pustkowi w Wasteland porzuconej na rzecz Twierdzy Strażników w Wasteland 2. Dowódca Milicji Czerwonego Skorpiona (Red Skorpion Militia), która kontroluje pobliskie tereny. Oferują naiwnym pracę, ziemię, wolność i ochronę na terenach przynależnych do więzienia, ale mieszkająca tam ludność jest wyzyskiwana i zastraszana. Danforth nienawidzi strażników.
Ojciec Enola
Lider Sług Atomowego Grzyba (Servants of the Mushroom Cloud), którego częścią są Szaleni Mnisi (M.A.D. Monks). Jest to religijny kult wielbiący energię nuklearną i oddający cześć "Tytanowi", czyli zachowanej sprzed wojny głowicy nuklearnej.
Mathias
Tajemniczy Mathias nawołuje przez radio do udania się do jego "Nowej Twierdzy" (New Citadel). Mówi coś o nieśmiertelności i niezniszczalności poprzez połączenie człowieka z maszyną. Nie wiadomo, skąd nadaje, gdyż sygnał jest zbyt słaby, by go namierzyć.