Pomniejsze lokacje - Kalifornia | Wasteland 2 poradnik Wasteland 2
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
Cerritos
Znajdziesz tu starą farmerkę, której roboty Matthiasa kradną krowy. Jeśli je zniszczysz dostaniesz od niej książkę +1 Cwaniak. Przy trupie znajdziesz także zmodyfikowany karabin szturmowy "Słonko". Miejscowy kupiec oferuje sporo dobrej broni oraz amunicji.
By uratować krowy udaj się do zachodniej części mapy. Zobaczysz zwierzęta oraz dwie kolumny cyborgów. Są neutralne, ale zaatakują cię, jak tylko się zbliżysz, więc zachowaj dystans. Jeśli krowy dotrą do północnej części mapy nie uda ci się ich uratować, a co za tym idzie nie dostaniesz książki. Dojdź więc do kolumny cyborgów, rozstaw ekipę i oddaj strzał w stronę złodziei. Walka powinna być krótka, bo wróg dysponuje sporą siłą ognia, ale ma mało KON. Jeśli ci się udało, zobaczysz krótką animację powrotu krów do ich zagrody. Po dotarciu do kolumny kradzionych krów będziesz miał bardzo mało czasu na ich uratowanie, więc na wszelki wypadek zapisz grę po wejściu do tej lokacji.
Fryjówka Fletchera
Od Genego Crocka z Angelorium dowiesz się, gdzie przetrzymywany jest Fletcher, który zbiegł z więzienia. Możesz go przyprowadzić z powrotem z tej lokacji, jednak wcześniej musisz pozbyć się pilnujących go robotów i to na tyle szybko, aby nie zdążyły go zabić.
Akwedukt Los Angeles
Znajdziesz tu ukrywającą się Tori/Pana Kulturę. Lokacja dostępna tylko, gdy zgodzisz się zabić rywala i przynieść jego głowę przed lidera w Angelorium. Znajdziesz tu także toster z grzałką, przynieś ją kucharzowi Samowi, a Kultura da ci koci żwirek. Podczas badania obszaru uważaj na miny, bo występują tutaj w ilości hurtowej. Innych zagrożeń w lokacji nie ma.
Burdel w Culver City
Zoe i Doe proszą cię, abyś uratował dziewczyny w budynku, na który napadła Milicja Boga. Po zabiciu ich możesz zebrać masę dobrego i wartościowego sprzętu. Znajduje się tu też statua +1 punkt umiejętności dla całej drużyny. Niestety od sióstr nie dostaniesz żadnej nagrody.
Zadanie najłatwiej wykonać dzięki wykorzystaniu głupoty przeciwnika. Po wejściu do środka stań za murkiem po lewej stronie. Wystaw jedną postać i strzel do najbliższego milicjanta. Wróg zacznie biec w twoją stronę, zbierając się w grupę i stając się w ten sposób łatwym celem dla granatów, strzelb i broni ciężkiej.
Dentysta z Brentwood
Od dentysty Billa dostaniesz klej do protez dla Pana Paladino z Angelorium w zamian za środki przeciwbólowe. Jeśli takowych nie posiadasz zabierz klej ze skrzyni za budynkiem. Kędzierzawy Bill posiada krowy i próbuje się ich pozbyć - możesz przekonać Pana Kulturę do porzucenia kanibalizmu - musisz wtedy właśnie porozmawiać z Billem, aby odkupić od niego krowy, a wcześniej wziąć próbkę dla Kultury. Znajdziesz tu również handlarza. Poza trzema robotami nie znajdziesz tu żadnych zagrożeń.
Long Beach
Znajdziesz tu Starca-handlarza. Możesz mu przynieść kasetę VHS Sanford & Sons z Los Alamitos. Przy murku leży toster kryjący gwizdek na psy, który z drugiej strony musisz zanieść do Los Alamitos i wymienić z jedyną będącą tam osobą.
Na terenie lokacji znajduje się grupa Dzieci Twierdzy. Jest duża i dobrze uzbrojona, lecz mimo to poprosi cię o pomoc w pozbyciu się grupy robotów Dugana. Możesz zgodzić się na ich propozycję albo od razu ujawnić, że jesteście Strażnikami. W takim jednak wypadku zostaniesz natychmiast zaatakowany i prawdopodobnie wybity. Przyjmij zlecenie i idź dalej.
Roboty znajdują się na zamkniętym terenie. Jest ich sześć, w tym jeden strzelec i jedno działo Mezonowe, jednak z pomocą rakiet oraz granatów powinieneś sobie łatwo z nimi poradzić. Tuż obok działa znajduje się skrytka o nieprzebijalnych drzwiach, więc jeśli chcesz dostać się do środka, zastosuj identyczną taktykę, co w Salt Lake Park. Warto, bo w środku znajdziesz sporo amunicji, medykamentów oraz broń. Tuż za pozycją zajmowaną przez działo znajdziesz również żwirek.
Dzieci Twierdzy podziękują ci za pomoc. Jeśli chcesz, możesz je zaatakować dla doświadczenia i garści rzeczy na sprzedaż. Ustaw swoich ludzi daleko od grupy, najlepiej w miejscu stacjonowania robotów albo za pobliskim murkiem. Niech wszyscy twoi ludzie mają broń gotową do strzału. Wybierz specjalistę od materiałów wybuchowych, daj mu najlepszą rakietę, jaką masz na stanie, wystrzel ją w stronę Dzieci Twierdzy i natychmiast uciekaj. Gdy rozpocznie się walka, powystrzelaj biegnących w twoją stronę wrogów. Użyj najlepszej broni, jaką masz na stanie i nie żałuj rakiet, ponieważ przeciwnik należy do twardych. Dzięki odpowiedniemu rozstawieniu oraz głupocie przeciwnika powinieneś pozbyć się wszystkich atakujących przy niewielkich stratach. Łupy będą losowe, ale przy odrobinie szczęścia trafi ci się dobra broń. Poza tym Dzieci to dobre źródło doświadczenia.
Playa del Rey
Zniszczony statek, na którym śledztwo prowadzą Manieryci - Egzekutorzy Uprzejmości. Nawet, jeśli jesteś faworytem i pomogłeś Angelorium nie zmieni to ich podejścia, że złapali cię na gorącym uczynku. Możesz z nimi walczyć, jak również uniknąć starcia, jeśli zbadasz samochód w centrum lokacji i wyjaśnisz Manierytom, że za masakrę odpowiadają syntetyki. Ewentualnie użyj umiejętności Twardziela na poziomie 8. Po przekonaniu do siebie Manierytów nie możesz przeszukiwać ciał, inaczej zostaniesz przez nich zaatakowany. Jeśli po wszystkim najdzie cię ochota na walkę, możesz bezkarnie zaatakować patrol.
W tej lokacji znajdziesz również worek kociego żwirku, którego zabranie nie sprowokuje ataku Manierytów, oraz toster z rękawiczkami, które możesz zanieść hodowcy kóz w Angelorium w zamian za mleko. Znajduje się tu także nadajnik GPS, który po naprawieniu wskaże lokalizację Tajemniczej Kapliczki. Naprawa wymaga użycia hakera na przynajmniej 7, a później albo mechanika na 9+, albo Ekranu z wioski Darwin.
Baldwin Hills
Wioska napadana jest przez Dzieci Twierdzy. Przeciwnik nie będzie świadom twojej obecności, więc zajmij pozycje za barykadami, wylecz swoich ludzi i zaatakuj pierwszy, najlepiej z pomocą granatów. Przeciwnik jest dość mocny, do tego posiada granaty, ale przy odpowiednim rozstawieniu ludzi powinieneś dać sobie radę.
Po pozbyciu się przeciwników porozmawiaj z mieszkańcami i przekonaj ich o twoich dobrych intencjach, a wstawią się za tobą, gdy przybędą Egzekutorzy Uprzejmości. Nie musisz używać żadnej umiejętności. Wystarczy wskazać, że atakujący nie byli w pełni ludźmi. Po rozmowie z Egzekutorami otrzymasz książkę +1 Zakapior. W wiosce znajdziesz również darmowego medyka i handlarza, a także toster z Rozkładem jazdy autobusu miejskiego 761. Na końcu miasta znajdziesz sejf z kocim żwirkiem.
Loc Alamitos
Mała lokacja z tylko jednym człowiekiem - rannym Dekkarem Firehawkiem - możesz uleczyć go Chirurgiem. Zleci ci zadanie odszukania jego dwóch psów i przyprowadzenia do niego, za co otrzymasz 200$. Przyjmie od ciebie również gwizdek na psy z Long Beach w zamian za 50 jajek na twardo. Znajdziesz tu również koci żwirek za chmurą promieniowania. Niestety lokacja roi się od wrogich robotów - nie będą atakować dopóki nie zaczniesz przeszukiwać zawartości stosów złomu - zamiast z nimi walczyć wystarczy, że posiadasz wysoki poziom Hakera - zkahuj każdego robota i zbieraj złom bez walki! Przy zwalonym silosie spotkasz Rektora, który będzie za tobą podążał i pomagał w walce. Na kupce złomu leży toster z kasetą VHS Sanfor & Sons, którą możesz dostarczyć handlarzowi w Long Beach.
Whittier
Lokalizację poznasz poprzez komunikat radiowy, w którym ktoś woła o pomoc. Finalnie okaże się, że to zasadzka przygotowana przez syntki. Uważaj, gdyż będzie ich wyjątkowo dużo.
Santa Monica
Wejdziesz podczas egzekucji jednego z mieszkańców przez Milicję Boga. Możesz zaproponować, że sam zajmiesz się niewiernym lub zaatakować Milicję, zanim dokonają egzekucji. W lokacji znajdziesz Naszyjnik z muszelek oraz Torbę zeolitu, przy jednym z kapłanów.
La Cienega
Sytuacja podoba jak w Santa Monica - Milicja Boga dokonuje egzekucji na małolatach. Powstrzymaj ich i zabierz od kapłana torbę zeolitu. W północnej części znajdziesz toster z gitarą basową A. D. Wealthy Battlemonster Bomber soraz skrzynię z unikalną strzelbą Jackhammer.
Salt Lake Park
Farmę zaatakowała duża grupa miodożerów. Jeśli się z nimi uporasz i weźmiesz skórę na dowód, nie będziesz musiał wpłacać kaucji, by móc obejrzeć towary, a od starego Alexa otrzymasz od niego rabat. Znajdziesz tu także torbę kociego żwirku.
Opuszczając lokację trafisz na roboty oraz działo mezonowe na gąsienicach. Wbrew pozorom to ostatnie nie jest tak groźne, jak mogłoby się wydawać. Broń musi wpierw wybrać cel, ładować się przez kilka tur i dopiero wtedy może wystrzelić. Jest to dostatecznie długo, byś mógł w spokoju pozbyć się pozostałych czterech maszyn. Istnieje szansa, że czołg zdąży w ciebie strzelić, ale po rozproszeniu grupy ucierpi najwyżej jedna osoba.
Działo jest również jedyną bronią w okolicy, która może zniszczyć drzwi budynku stojącego przy wyjściu z lokacji. Tego samego budynku, w którym znajduje się pięć skrzyń z bardzo cenną zawartością (broń, amunicja, pancerz, apteczki). By wykorzystać go do tego, celu ustaw drużynę poza zasięgiem maszyn i zapisz grę. Wybierz najwytrzymalszą osobę z oddziału, daj jej najmocniejszy pancerz i pobiegnij nią w stronę budynku, tak by znaleźć się blisko działa. W pierwszej turze walki ta osoba musi zostać przez działo wzięta na cel. Szybko pozbądź się pozostałych maszyn, celując w ich korpusy i niszcząc pancerze. Staraj się przez ten czas trzymać wybranym żołnierzem w pobliżu drzwi. Po kilku turach działo wystrzeli. Jeśli żołnierz stał tuż przed drzwiami, to zostaną one zniszczone. Po fakcie wystarczy dobić ocalałe maszyny. W czasie ładowania działa możesz je atakować bez konsekwencji, gdyż nowy cel działo wybierze dopiero po oddaniu strzału. Najlepiej jest pozbawić działo większości KON, zaczekać, aż odda strzał, przy okazji niszczac drzwi, po czym dobić w następnej turze. Z odpowiednio opancerzonym żołnierzem i przy szybkim działaniu grupa powinna wyjść z walki bez większych strat.
Inglewood
O istnieniu tej lokacji dowiesz się przez radio, ale tylko w momencie, gdy będziesz podróżował w jej pobliżu. Przy wejściu spotkasz kupca, który poinformuje cię o syntku. Idź do końca lokacji, gdzie okaże się, że syntkiem jest Skorpitron. Posiada on karabin maszynowy, miotacz ognia oraz potrafi przywołać grupę Miniskorpitronów. Kiepsko wyekwipowana drużyna może mieć problem z jego 4000 KON, ale cel jest tylko jeden, na dodatek duży, powolny i łatwy do trafienia. Wyciągnij najcięższą posiadaną broń i materiały wybuchowe, rozdziel drużynę, tak by każdy znalazł dla siebie dobrą osłonę i skup ogień na przeciwniku. Celuj w tors w celu zniszczenia pancerza oraz CPU, by maszyna zaczęła popełniać błędy. Możesz zignorować mniejsze roboty, Skorpitron zniszczy je miotaczem ognia, jeśli będą stać dostatecznie blisko. Poza tym dysponują słabymi atakami.
Po walce będziesz mógł pohandlować ze zleceniodawcą. Kupiec posiada niezłe pancerze, dobre środki medyczne oraz sporo amunicji. Nie zapomnij przeszukać pobliskich skrzyń i skrytek. Porozmawiaj również z żoną kupca, a ta zaznaczy ci na mapie lokację tajemniczej kapliczki.
Irvine
Lokacja stanie się dostępna po naciśnięciu tajemniczego, czerwonego przycisku w kanałach pod Hollywood. Na miejscu znajdziesz mężczyznę imieniem Aaron Chwatt oraz drugi komputer z czerwonym guzikiem. Jego naciśnięcie spowoduje ucieczkę Aarona i nic więcej. Cały easter egg to hołd złożony aktorowi Aaronowi Chwattowi, znanemu jako Red Buttons (Czerwone Guziki).
Redondo Beach
Lokalizację plaży poznasz w kanałach Hollywood. Będąc na miejscu dojdź do lokacji oznaczonej jako Mur. Przed nią, na skrzyżowaniu, znajdziesz dwie skrzynie. Otwórz je i opróżnij. Wybierz postać z najdalszym zasięgiem widzenia, a pozostałe cofnij do najbliższego zakrętu albo skrzyżowania. Zwiadowcą podejdź do muru. Zobaczysz tam dwóch zasolonych drabów. Podchodź ostrożnie, póki draby nie zaczną ze sobą gadać. Gdy powiedzą, że chcą otworzyć skrzynie, cofnij się. Stań tak, by widzieć skrzynie. Draby podejdą do nich i zaczną ze sobą rozmawiać. W tej rozmowie padnie imię Boba. Gdy tak się stanie, na mapie pojawi się stosowna lokacja.
Na miejscu znajdziesz Boba oraz około 123 możliwych do przekopania miejsc. Możesz porozmawiać z Bobem i obiecać mu pomoc w szukaniu dziedzictwa rodziny, albo z pomocą Zakapiora 10 przekonać, by przestał i wrócił do domu. Dostaniesz doświadczenie, ale mniej, niż za udzielenie Bobowi pomocy.
We wschodniej części lokacji, tuż przy miejscach do kopania, znajdziesz trzy wraki samochodów. Interesuje cie ten najbardziej wysunięty na południe, naprzeciw Boba. Jeśli nie jesteś pewien, który to, otwórz mapę lokacji, najedź kursorem na pozycję Boba, po czym przesuń go w prawo, aż nie dotrzesz do wraku. Posąg Boba powinieneś znaleźć w skrytce tuż obok samochodu, więc nie będziesz musiał zbyt długo kopać. Mimo to możesz chcieć to zrobić, bo za przekopanie wszystkich możliwych miejsc, co zajmie około 20 minut, dostaniesz osiągnięcie. W zamian za oddanie Bobowi posągu otrzymasz sporo doświadczenia, broń energetyczną promień śmierci oraz 50 ogniw. Przy zrujnowanych budynkach w południowo-wschodniej części lokacji znajdziesz również mapę, która wskaże ci położenie tajemniczej kapliczki oraz hasło do niej.