Kontuzje i śmierć | Drużyna w Wasteland 2 poradnik Wasteland 2
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
Spadek punktów KON (CON) do 0 nie oznacza jeszcze śmierci, a tylko utratę przytomności. Na nieprzytomnej postaci pojawi się wówczas licznik zdrowia, jak na obrazku. Kiedy KON spadnie do określonej, krytycznej wartości ujemnej postać zginie permanentnie. W Wasteland 2 nie można pójść do świątyni i wskrzesić poległego. Martwy NPC zostanie pożywką dla zmutowanych sępów na napromieniowanej pustyni. Pamiętaj jednak, że nie grasz jedną postacią, a całą drużyną, więc nie ma większego znaczenia, kto zginie, nawet jeśli będzie to lider zespołu. Gra się skończy, jeśli zginą wszyscy czterej oryginalni strażnicy.
By uniknąć nieszczęsnego losu, na konającym trzeba możliwie jak najszybciej użyć zdolności Chirurg (Surgeon). By poznać szczegóły, najedź kursorem myszy na portret postaci. Dowiesz się, jak szybko traci ona KON i za ile tur (w czasie walki) lub za ile sekund (poza walką) umrze. By przeprowadzić operację, potrzebny jest Zestaw Urazowy (trauma kit), który kupisz w każdym sklepie z medykamentami. Im lepszej jest jakości, tym więcej punktów przywróci postaci, ale i tym wyższego poziomu Chirurga wymaga, by w ogóle móc go użyć. Jedna postać w drużynie niemal obowiązkowo powinna mieć wysoką umiejętność Chirurga. To użyteczna umiejętność nie tylko do ratowania członków drużyny, ale też innych rannych na pustkowiach. Dobrym pomysłem jest rozwinięcie tej umiejętności u dwóch postaci, na wypadek gdyby to na tej pierwszej trzeba było użyć operacji, nie można bowiem operować samego siebie. Drugiej osobie wystarczą 1-2 punkty, podczas gdy pierwsza powinna celować w maksimum. Operować można też np. krwawienie, ale to także wymaga odpowiedniego przedmiotu. Proces stawiania na nogi trwa jakiś czas, więc jeśli jesteś w czasie walki, to nawet aktualnie łatana postać jest ciągle narażona na kolejne obrażenia, które mogą okazać się śmiertelne. Jeśli długo zwlekałeś, istnieje również ryzyko, że operacja została zaczęta zbyt późno i nie skończy się, nim KON spadnie za nisko.
Nieprzytomna postać wbrew pozorom nie musi być na straconej pozycji. Każda utrata przytomności wiąże się z nałożeniem jakiegoś statusu. Warto dobrze się z nim zapoznać. Z reguły z każdą turą nastąpi utrata X punktów KON. Jednak są też statusy pozytywne, np. Gojenie, który z każdą turą przywraca X punktów KON. Jeśli postać nie ma też statusu negatywnego (np. krwawienia), to wkrótce jej KON automatycznie wróci powyżej 0, a wtedy sama wstanie. Minusem takiego rozwiązania jest fakt, że będzie miała tylko 1 punkt zdrowia, więc byle draśnięcie znów ją położy. Niemniej jednak zaoszczędzisz Zestaw Urazowy oraz - jeśli jesteś w walce - PA, które medyk musiałby zużyć, by rozpocząć operację. Sprawdź też poziom doświadczenia takiego strażnika, zanim zaczniesz go leczyć. Może lada moment awansuje? Wówczas zostanie automatycznie wyleczony i nie tylko zaoszczędzisz zestaw urazowy, ale i apteczkę.
W czasie walki pamiętaj też, że lekarz musi najpierw dostać się do swojego pacjenta, więc może nie mieć wystarczająco dużo PA, by to zrobić i w tej samej turze rozpocząć operację. Istotne jest też to, że świeżo "połatana" postać nie będzie od razu w pełnej gotowości bojowej. Przez jakiś czas będzie miała negatywny status zmniejszający jej atrybuty.