Wasteland 2 (2014) poradnik Wasteland 2
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
Wasteland 2 zaczyna się 15 lat po wydarzeniach z pierwszej części gry. W tym czasie Strażnicy Pustkowi porzucili Ośrodek Strażników i przenieśli swoją bazę do Twierdzy Strażników (Ranger Citadel) - przedwojennego schronu, który w czasie pierwszej części był siedzibą kultu Opiekunów Starego Porządku (Guardians of the Old Order), zniszczonego przez oddział gracza. Wąż Vargas jest teraz generałem SP, Angela Deth dalej wykonuje swoją pracę, Kasator jest kartografem, a Brzytwa parę tygodni wcześniej wyruszył na patrol i od tamtego czasu słuch po nim zaginął.
Strażnicy wyłapują niepokojące sygnały radiowe, w których niejaki Mathias wygłasza podejrzane kazania, mówiące o połączeniu człowieka z maszyną. Sygnał jest jednak zbyt słaby, by można go było namierzyć, więc Vargas wysłał Asa (Ace) (NPC, którego można było dołączyć do oddziału w grze z 1988 roku), by ten zamontował trzy wzmacniaki (repeater unit) sygnału na wieżach radiowych w okolicy. As zamontował tylko jeden wzmacniak, gdyż zginął w niewyjaśnionych okolicznościach. Przygoda rozpoczyna się na jego pogrzebie. Oddział gracza dostaje za zadanie dokończenie misji i zamontowanie dwóch pozostałych wzmacniaków.