Za rój | Wyzwania | StarCraft II Wings of Liberty poradnik StarCraft II: Wings of Liberty
Ostatnia aktualizacja: 6 sierpnia 2019
Za rój
Runda 1
Lokacja 1
Użyte jednostki: 3 ultraliski, infektor
Przewidywana ilość strat: 0
Kiedy kolosy zaczną się zbliżać, użyj pasożyta neuronalnego infektora do przejęcia kontroli nad najbardziej wysuniętym gigantem. W powstałym zamieszaniu natychmiast rzuć do ataku ultraliski. Jeśli po bitwie zniewolony kolos będzie jeszcze stał na nogach, wykończyć go poleceniem ataku.
Lokacja 2
Użyte jednostki: ultralisk, Zerglingi
Przewidywana ilość strat: 0
Akcja jest łatwa do przewidzenia. Ustaw ultraliska na czubie by ściągnął na siebie uwagę nieśmiertelnego. Kiedy ten będzie zajęły ładowaniem w naszą bestyjkę, spuść na niego Zerglingi.
Lokacja 3
Użyte jednostki: hydraliski
Przewidywana ilość strat: 0-3
Tutaj możesz stracić kilka jednostek, ale tylko jeśli nie jesteś dość szybki. Hydraliski to w gruncie rzeczy drobne istotki, zwłaszcza jeśli walą w nie promienie otchłani. Na szczęście dysponujemy możliwością zniknięcia pod ziemią, której wiązka na pewno nie spenetruje.
W praktyce wygląda to tak, że musisz klikać jednostki atakowane promieniami i naciskać skrót klawiszowy (R). Jeśli zachowasz spokój, zero strat gwarantowane.
Runda 2
Lokacja 1
Użyte jednostki: karakany
Przewidywana ilość strat: 0-2
Unikaj kontaktu z zelotami jak ognia. Uciekaj od nich, po czym atakuj i cały czas to samo, choć bez obrażeń na pewno się nie obejdzie. Dając dyla przed Protosami staraj się najpierw okrążyć iglicę, a potem kierować się na otwarty teren, gdzie wypracujesz sobie przewagę.
Dobrym pomysłem wydaje się także cykliczne czmychanie... pod ziemię. Karakany błyskawicznie odzyskują tam żywotność, więc wystarczy tylko krótka sesja w glebie i będziesz masz praktycznie nowo narodzoną jednostkę.
Lokacja 2
Użyte jednostki: mutaliski, infektor
Przewidywana ilość strat: 0-1
Znowu skradniemy jednostkę szarżującym Protosom. Złap iniektorem jeden promień otchłani, a reszta skupi się właśnie na nim. Przynajmniej na chwilę, bo w ataku mutaliski też będą cierpieć. Wyłapuj wtedy najbardziej rannych i wysyłaj na spacer po okolicy. Na koniec przejęty promień zniszcz wymuszonym atakiem.
Lokacja 3
Użyte jednostki: ultraliski
Przewidywana ilość strat: 0
Zwyczajnie zaatakuj tropicieli. Spróbuj wykorzystać fakt, że kły ultraliska powodują obrażenia obszarowe. Obserwuj siły witalne twoich pupili i w razie konieczności daj najbardziej osłabionemu chwilę wytchnienia, np. w ziemi.
Runda 3
Lokacja 1
Użyte jednostki: ultraliski, 2 rządce szczepu
Przewidywana ilość strat: 0-1
Tak jak widzisz na zdjęciu, ultraliski schowane są w ziemi i czekają na wroga, a zadaniem rządców jest ściągnięcie na siebie ognia tropicieli. Kiedy to już się stanie, wyskocz swoimi bestiami tnąc wszystkich na kawałki. Możesz w trakcie starć potrzebować wycofać jednego ultraliska, ale zadanie na pewno zaliczysz bez problemu.
Lokacja 2
Użyte jednostki: 3 rządce szczepu, karakany, infektor
Przewidywana ilość strat: 0-2
W tej lokacji sporo będziemy kombinować, gdyż posłużymy się aż trzema różnymi siłami. Mimo iż z tego względu ryzyko fiaska jest dość znaczne, jestem przekonany, że wystarczy zaledwie kilka prób byś wyszedł na zero. Zwróć uwagę, że karakany na dołączonej ilustracji są zakopane.
Kartą infektora możesz zagrać różnie. Najtrudniejszym, ale i najbardziej opłacalnym wyczynem jest użycie przyrostu grzybni na idących Protosach, przez co przez kilka sekund nie będą w stanie wykonać żadnego ruchu. Z powodzeniem można zatrzymać wszystkich (zauważ jak skondensowaną grupą nadciągają), ale jeśli Ci się nie uda, to zostanie pewne jakiś archont, nad którym przejmij kontrolę. Natychmiast też zaatakuj zastopowanych agresorów rządcami i karakanami.
Po ośmiu sekundach możesz znowu sięgnąć po grzybnię (jeśli masz dość energii) albo postawić na regularną bijatykę, Przy drugiej ewentualności pamiętaj, że zakopany karakan to zdrowy karakan. Z powodzeniem sprawdza się tu również taktyka uciekania przed wrogiem z regularnym wyprowadzaniem ataku.
Lokacja 3
Użyte jednostki: skaziciele
Przewidywana ilość strat: 0-4
Z lotniskowcami skaziciele nie będą faworytami o czym się przekonasz obserwując szybko uciekające punkty witalne swoich podopiecznych. Tak jak już wcześniej wielokrotnie sugerowałem, wyrzucaj na tyły tracące siły jednostki, choć tak by automatycznie wracały do boju (jeśli nie są zbyt poważnie ranne).