Ucieczka | Kampania - ściśle tajne | StarCraft II Wings of Liberty poradnik StarCraft II: Wings of Liberty
Ostatnia aktualizacja: 6 sierpnia 2019
Ucieczka
Główne zadania :
- Zniszcz główne zabudowania więzienia
- Tosh musi przeżyć
Dodatkowe zadania :
- Zabij strażników w bloku więziennym A
- Zabij strażników w bloku więziennym B
Witamy w Nowym Folsom bracie, silnie strzeżonym wiezieniu gdzie przetrzymywani są wrogowie Dominium, w tym także widma szkolone przez Tosha. Podczas odprawy wyjaśni się po co mu były specjalne surowce i jeśli dalej będziesz chciał z nim współpracować, razem napadnięcie na wspomniany areszt.
Misja jest bardzo interesująca i w pełni odsłania możliwości Tosha jako widma. Jego maskowanie nie pochłania energii dzięki czemu w takim stanie może się utrzymywać bez przerwy, co oczywiście jest z pożytkiem dla nas. W misji rolę pomocniczą, choć nieinteraktywną, odegrają oddziały Raynora.
[#1]
Początek jest dość spokojny - trzeba dokonać egzekucji na trzech wartownikach. Przy głównym wejściu [1] zebrała się ich już jednak cała gromadka [#1] i kiedy się do nich zbliżysz poznasz pierwszą zdolność Tosha - wybuch umysłu. Eksplozja psioniczna ma działanie strefowe i poza uszkodzeniem wrogich jednostek na krótki czas także je ogłusza. Rzecz jasna przetestują ją teraz.
[#2]
Później na drodze stanie Ci kilku marines, których tym razem wspierać będzie wieżyczka [2] [#2]. Posiada ona funkcje detekcji, tak wiec w obrębie skanowania Tosh jest narażony na zdemaskowanie i w efekcie atak. W tej sytuacji najlepiej posłużyć się psionicznym wybuchem i szybko zdjąć otumanionych marines.
[#3]
Kolejny problem to czołg oblężniczy znajdujący się w otoczeniu nowej wieżyczki [3] (zapewne domyślasz się już, że to nie będzie ostatnia). Z zagrożeniem poradzisz sobie aktywując jeszcze jedną zdolność Tosha, tym razem osłonę psi. Działa ona przez 10 sekund lub do chwili pochłonięcia 300 punktów obrażeń, więc nie omieszkaj wyjść w niej naprzeciw pancernemu [#3].
Zaraz potem do akcji wkroczą żołnierze Raynora. Będą oni systematycznie nękać obronę Nowego Folsom, odwracając głównie uwagę strażników, bo na większe zwycięstwa raczej bym nie liczył. Nie przejmuj się, że będą często ginąć, w ich miejsce szybko zostaną przysłani nowi.
[#4]
Przy kolejnym umocnieniu [4] wejdź na platformę z boku i niezauważony przez nikogo zdemontuj czołg oraz bunkier [#4]. W asyście marines Raynora rozpraw się także z drugim schronem, nad którym złowrogo obraca się wieżyczka. Wykorzystując osłonę w postaci raz po raz przysyłanych posiłków, zdewastuj znajdujący się dalej obcy przyczółek [5] obierają na cel jak zawsze najpierw detektor.
[#5]
Dochodząc do punktu nr [6] Tosh po ataku ducha zwróci uwagę na trzecia już z kolei jego umiejętność, pozwalająca mu zamienić siły witalne sojuszniczej jednostki na energię. Przy okazji warto zauważyć, że jeśli nasz przywódca widm będzie podupadł na zdrowiu, dobrze go przemieścić w pobliże sanitariuszek Raynora, które w mig go uzdrowią. Fortyfikację wroga jak zwykle zniszcz posługując się żywymi tarczami w postaci marines i spółki [#5]. Terenu tego bronią m.in. dwa czołgi oblężnicze.
[#6]
Zaraz się też dowiesz o bloku więziennym A [#6], który znajduje się na północy [7] . Jeśli uwolnisz przetrzymywanych tam więźniów, wspomogą Cię oni w walce z siłami Dominium wsiadając do okolicznych grzechotników. Najpierw trzeba jednak wyeliminować tutejszych strażników pod postacią brygady marines i czołgu. Wystarczy uważnie obserwować ruch tych pierwszych i zareagować w odpowiedniej chwili posługując się ogłuszaczem oraz tarczą.
[#7]
Dalej będziesz musiał uporać się z ufortyfikowanym wejściem [8] do kolejnego obcego przyczółka [9] , o co zadbasz wchodząc na znajdujące się po lewej wzniesienie [#7]. Tym razem roli detektora wystąpi mechaniczny kruk. Którego zniszcz razem z pobliskim czołgiem. Być może przyda Ci się informacja, że to właśnie latający detektor przekazuje tankowi Twoją pozycję i umożliwia mu ewentualny ostrzał. Ostatecznie przy wsparciu sojuszników opanuj cały teren, na którym lubią sobie hasać piekielniki.
[#8]
W nagrodę zyskasz otwartą drogę do drugiego bloku więziennego [10] . Osadzeni po raz kolejny za przedterminowe zwolnienie zasiądą za sterami pobliskich wehikułów (czołg) i wspomogą Cię w walce z Dominium. Po placu znowu grasują jednak klawisze, którym tym razem pomaga kruczek. Wyczekaj na moment, w którym detektor odleci na wschód i przemknij na drugą stronę lokacji [#8]. Tam jego skaner Cię nie dosięgnie. Krok po roku likwiduj strażników wycofując się w momencie pojawianie się kruka.
[#9]
Frontalny atak na główną bazę Nowego Folsom okaże się prostszy niż myślisz. Podchodząc pod pierwsze umocnienia [11] zyskasz pięć pocisków jądrowych, które wykorzystaj do zrównania z ziemią najbliższych struktur obronnych. W ten też sposób najlepiej poradzić sobie także z thorami [#9] [12] broniącymi dostępu do centrum dowodzenia [13] i reszty budynków, w których odchodzi produkcja nowych jednostek wroga. Dopiero po zniszczeniu wszystkiego dookoła będziesz mógł uznać, ze twierdza Nowe Folsom została zdobyta.