Bezpieczne Haven (Osiągnięcia) | Kampania - koloniści poradnik StarCraft II: Wings of Liberty
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Bezpieczne Haven (Osiągnięcia)
Bezpieczne Haven :
Zniszcz nexusy Protosów, zniszcz statek-matkę Czyściciel, powstrzymaj pierwszą, drugą i trzecią diabelską flotę
Nie przejdziesz! :
Uratować masz trzy osiedla kolonistów, przy czym pod uwagę brane jest również to leżące w Twojej bazie. Z prostego rachunku wynika więc, że poświęcić możesz dwa. Zadanie da się zaliczyć opierając swoje działania wyłącznie na sile wikingów, choć rzecz jasna trzeba się śpieszyć.
Od samego początku postaw na produkcje tych wszechstronnych jednostek latających, dobudowując przede wszystkim reaktor do portu. Do obrony bazy zmontuj ze dwa bunkry, które wypełnij maruderami i tanimi marines. Taki zestaw wystarczy w zupełności, choć pewnie nie raz przeżyjesz chwilę grozy. Później jak będziesz już bogaty, możesz zwiększyć obronę.
Mając kilku wikingów rusz na najbliższy nexus Protosów (zasilają one osłonę czyściciela, który jest tu celem głównym). Zniszcz dwa pryzmaty dzięki którym funkcjonują działa, opędzając się uprzednio od parki feniksów. Wyląduj na pobliskim klifie [1] i z góry w trybie szturmowym zdewastuj kwaterę główną najeźdźców. Manewr powtórz przy środkowej bazie [2] wystrzegając się tam kolosa i tropicieli.
Najmocniejszą defensywą dysponuje osada położona najniżej, w której pierwsze skrzypce gra archont, lotniskowce i promień otchłani. Z precyzją chirurga pozbądź się obrońców unikając w miarę możliwości otwartej walki. Dobrym pomysłem wydaje się zaatakowanie od północnego zachodu [3] , skąd można wywabić obce jednostki powietrzne na osobiste pojedynki.
Generalnie podczas wszystkich trzech inwazji nie wdawaj się w niepotrzebne starcia tylko skup się na nexusach. Cały czas też do swojej eskadry dodawaj nowe jednostki inwestując po drodze w ulepszenia dla statków w zbrojowni. Co jakiś czas wracaj do bazy naprawiając maszyny lotnikom (albo ciągnij gdzieś z tyłu ERK).
Nie omieszkaj także pomagać osadnikom w przepędzaniu nieprzyjacielskich flot, gdyż dzięki temu zyskasz dodatkowe surowce, przydatne przy produkcji nowych wikingów. Pamiętaj, że na końcu musisz jeszcze zniszczyć Czyściciela, który na dzień dobry najpewniej przywita Cię wirem międzywymiarowym (czasowe zniknięcie jednostek).
Mój ssskarb! :
Powyższy opis w znacznej mierze odnosi się także i do tego wyzwania. W tym wypadku musisz tylko działać szybciej i pamiętać, że na wyższym poziomie trudności w bazach Protosów jest nieco więcej jednostek. Przy tej na południu czeka Cię konfrontacja z dodatkowym archontem, tudzież templariuszem, który na Twój widok wywoła burzę psioniczną.
Kluczem do zwycięstwa jest pierwsza faza misji. Podczas szturmu na dwie najbliżej położone nexusy staraj się stracić jak najmniej jednostek kompletując załogę na trzecią bazę i walkę z czyścicielem.