Narzędzie zniszczenia | Kampania - rebelia | StarCraft II Wings of Liberty poradnik StarCraft II: Wings of Liberty
Ostatnia aktualizacja: 6 sierpnia 2019
Narzędzie zniszczenia
Główne zadania :
- Eskortuj Tychusa do Odyna
- Tychus musi przeżyć
- Zniszcz bazy Dominium (5)
- Odyn musi przetrwać
- Znajdź i zniszcz Lokiego
- Znajdź próbki tkanek cerebrata (3) (zielone oznaczenia)
Dodatkowe zadania :
Trafiamy do tajnego ośrodka badawczego Dominium, gdzie przeprowadzane są różnego rodzaju eksperymenty. Właśnie tutaj znajduje się najnowszy cud Terranskiej techniki - maszyna bojowa Odyn, którą ma zostać zaprezentowana na stołecznej planecie Korhal. Jeśli udałoby się ją ukraść, włamanie się do tamtejszej sieci UNN i nadanie kompromitującego Mengska przekazu, nabrałoby realnych kształtów.
[#1]
Do zadania oddelegowany zostaje Tychus, który już na samym początku da dowód swegoo braku dyscypliny. Wtargnie on do bazy wroga nie bacząc na niebezpieczeństwo, a Tobie drogi Graczu przypadnie rola osłaniania krnąbrnego przyjaciela Raynora. Tychusa nie możesz kontrolować, więc już na wstępie sugeruje przydzielić mu sanitariuszkę. Drugą lekarkę możesz podesłać zwykłym marines, którymi masz wspierać bohaterskiego awanturnika.
Wpadając do kompleksu zaraz po lewej stronie przy ścianie zauważysz pojemnik z żółtą zawartością. To próbka cerebrata, jedna z trzech na Walhalli, którą możesz skompletować by zadowolić Stetmanna [#1]. Ewentualnie będzie się dało wrócić po nią później. Tychusem i resztą żołnierzy opanuj placówkę doprowadzając tego pierwszego do Odyna [1] [#2]. Prawdziwa misja zaczyna się dopiero teraz.
[#2]
Raynor do pomocy swojemu narwanemu kumplowi przyśle zalążek bazy. Ten siedząc w kabinie Odyna za niedługo ruszy na podbój okolicy, obierając po kolei za cel pięć tutejszych baz Dominium [2] - [6] . Do pierwszej ruszy po upływie kilku minut, kiedy zirytuje go czekanie na Jima i jego oddziały. Wcześniej jeszcze zaatakują Cię krążowniki, które sprowadzisz na ziemię świetnie do tego przystosowanymi zjawami - myśliwcami, zesłanymi przez Swanna [#3].
[#3]
Zanim Tychus wyruszy z krucjatą, przydziel mu zawczasu jeden, a lepiej dwa ERK (prawym klawiszem myszki), przez co będzie on systematycznie naprawiany w przypadku nieuchronnych zadrapań. Nie zaszkodzi na takiej samej zasadzie przypisać mu dodatkowe jednostki, które znajdziesz w bazie lub wyprodukujesz później. W ten sposób zadbasz o jego ochronę i przy sprzyjających okolicznościach będziesz tylko obserwował demolkę.
[#4]
Tychus po zlikwidowaniu każdej z baz [#4] bierze chwilę oddechu, co pozwoli Ci wzmocnić obronę mecha wysyłać w jego kierunku kolejne jednostki. Nie zapominaj o produkcji zjaw ze wspaniałą opcją maskowania, które w tym scenariuszu przydadzą się nie tylko do opędzania od krążowników i innych jednostek, ale pozwolą przede wszystkim upolować prototypowy krążownik Loki [#5]. Znajdziesz go obok czwartej niszczonej bazy [7] i już wtedy zalecam posiadać odpowiednie siły (czyt. ile się da zjaw lub wikingów) jeśli chcesz się podjąć jego destrukcji i zdobycia Osiągnięcia. Wypatruj także pozostałych próbek cerebratów. W międzyczasie pamiętaj o obronie własnej bazy. Ataki sunąć będą od północy, a później od północnego wschodu, więc otocz się bunkrami oraz wieżyczkami.
[#5]
Każdy kolejny przyczółek Dominium będzie dysponował coraz to lepsza obroną, a w najpilniej strzeżonej, piątej bazie Matt ostrzeże Cię przed licznymi krążownikami. Generalnie trudno tu opierać się do jakiejś wymyślnej taktyce. Dominium we wszystkim swoich bazach dysponuje mocno zróżnicowaną armią i taką samą radzę zmontować Tobie - od marines po czołgi, co tylko masz.
[#6]
Od czasu do czasu sprawdzaj czy robotnicy przy Odynie jeszcze oddychają i w razie konieczności wysyłaj pod jego stópki nowych. Podczas demolowania finalnej bazy [#6], Tychus na centrum dowodzenia spuści pocisk jądrowy.