Rozdarte niebiosa | Kampania - wielki finał | StarCraft II Wings of Liberty poradnik StarCraft II: Wings of Liberty
Ostatnia aktualizacja: 6 sierpnia 2019
Rozdarte niebiosa
Główne zadania :
- Zniszcz wieże z chłodziwem
- Zabij lewiatana Zergów
Dodatkowe zadania :
Jedna z dwóch misji, jakie pojawią się do wyboru po Bramach piekieł. Podczas odprawy Tychus zwróci uwagę na liczne czerwie nydusowe, z kolei generał Warfield największe zagrożenie zobaczy w jednostkach latających Zergów. Dobrze się zastanów gdyż selekcja ta ma kolosalne znaczenie dla zawartości ostatniej misji. Teraz po prostu dobierasz sobie przeciwników na finał kampanii.
Jeśli zdecydujesz się zniwelować w obronę lotnicza Zergów, udasz się na zainfekowaną stację orbitalną, która jest ich matecznikiem. Plan przewiduje destrukcję kilku wież z chłodziwem, co przeciąży reaktory i załatwi problem mutalisków i spółki.
[#1]
Matt momentalnie nakreśli Ci współrzędne celów. Te znajdują się platformach i strącenie z nich wieży z chłodziwem doprowadzi do eksplozji, która zmiecie także doszczętnie wszystkich zgromadzonych wokół Zergów [#1]. To bardzo ważna wiadomość, bowiem nie trzeba walczyć o wytępienie całego gniazda, tylko skupić się na wieży.
Po rozbiciu chłodziwa będziesz miał 45 sekund aby uciec ze strefy rażenia. Jeśli jakieś Twoje jednostki nie zdarzą wydostać się z platformy, razem z Zergami zamienią się w popiół. Brzmi to może trochę strasznie, ale zapewniam, ze misja do trudnych nie należy. Na zniszczonych terenach znajdziesz także dodatkowe surowce do zebrania.
[#2]
Jeśli chodzi o Twoją bazę, to ataki sunąć będą od zachodniej i wschodniej strony, przy czym zaatakują Cię naprawdę wymagający przeciwnicy. Wizytę złożą Ci m.in. ultraliski i rządcy szczepu. Szczególnie ci ostatni mogą być groźni, z racji bardzo dalekiego zasięgu [#2]. Do czynienia będziesz miał także z chmarami mutalisków, więc jak widzisz musisz się postarać o naprawdę solidna obronę przeciwlotniczą. Jeśli braknie Ci surowców, w późniejszej fazie rozgrywki możesz założyć satelickie przyczółki w miejsce centrów wydobywczych Zergów [1] .
[#3]
Zdecydowanie najsłabszą bazą wroga jest ta ulokowana pośrodku [2] i domyślam się, że bardzo szybko padnie Twoich łupem. Nieco kłopotów możesz mieć jednak z pozostałymi. Ta w lewym, górnym, rogu mapy [3] [#3] koncentruje się na obronie naziemnej, z kolei siedlisko na południowym wschodzie [4] postawiło na obronę przeciwlotniczą. Najbardziej wszechstronną obroną dysponuje najdalsza wylęgarnia [5] , która postawiła na miks obu typów defensywy. Na każdej platformie znajdują się ponadto wejścia do tunelów Zergów. Co jakiś czas wyłaniają się z nich nowe mutaliski więc bądź czujny.
[#4]
Oczywiście w założeniach powinieneś dostosować swoje siły uderzeniowe do warunków panujących w obcych bazach, a więc do górnej posłać np. banshee i krążowniki, do najbardziej wysuniętej na prawo armię lądową [#4], a dokonując inwazji na tą położoną najniżej, uderzyć zróżnicowanymi oddziałami [#5]. To rekomendowane posunięcie, które na pewno zagwarantuje Ci powodzenie. Pamiętaj jednak, że celem samym w sobie są wieże i przy skleceniu armady krążowników i małego wsparcia, prognozuje, że też nie będziesz miał większych problemów.
[#5]
Po zrównaniu z ziemią drugiej wieży stację orbitalną nawiedzi ogromny lewiatan. Bohaterska jednostka Zergów potrafi przywoływać mutaliski i sama dość prężnie posługuje się nazbyt długim jęzorem. Zlikwidowanie potwora jest opcjonalne, choć wydaje się być też koniecznością, gdyż zacznie on patrolować centrum mapy. Przygotowuj się do tej bitwy [#6] szkoląc naprawdę potężne siły przeciwlotnicze, bo lewiatan to bardzo groźne i wytrzymałe bydle. Poślij na nią krążowniki, myśliwce, goliaty i generalnie wszystko co potrafi celować w powietrze.
[#6]