Poradnik do gry - Informacje podstawowe StarCraft II Wings of Liberty poradnik StarCraft II: Wings of Liberty
Ostatnia aktualizacja: 6 sierpnia 2019
Poniżej znajdziesz spis misji w StarCraft II: Wings of Liberty. Ukończenie większości z nich pozwala odblokować konkretną jednostkę, która będzie wtedy dostępna już we wszystkich kolejnych scenariuszach. Informacje o jednostkach oraz o drzewku technologicznym Terran (i innych ras) można uzyskać w grze pod klawiszem F12. Najważniejsze dane na ich temat umieściłem także w opisach poszczególnych misji.
Za zdobyte pieniądze można dokonywać modyfikacji jednostek i wybranych budynków. Stanie się to możliwe na krążowniku Hyperion, do którego przeniesiesz się pokonując etap Godzina zero. Znajdującą się tam zbrojownię warto odwiedzając po każdej zaliczonej misji, aby przekonać się jakie nowe usprawnienia tam dla nas przygotowano.
Za kredyty da się również kupić najemników. Znajdziesz ich u Gravena Hilla, który przesiaduje w kantynie na pokładzie Hyperiona. Inwestując w ten typ jednostek możesz być pewny, że dostaniesz żołnierzy o zwiększonej żywotności oraz o lepszym ataku. Najemników podczas gry znajdziesz w ich bazie, która tak naprawdę jest jedną z wielu możliwych do wzniesienia konstrukcji. Na przestrzeni całej kampanii będziesz mógł uzyskać dostęp do weteranów marines, wypalaczy, maruderów, goliatów, czołgów oblężniczych, wikingów, banshee oraz krążowników. Kiedy wykonasz misję poświęconą takiej jednostce (zwykłej), u Hilla pojawią się reprezentujący ją najemnicy.
Bardzo ważne dla przebiegu gry są również badania nad Zergami i Protosami, które będziesz prowadził w laboratorium. Aby na ich bazie pozwolić sobie na przydatne ulepszenia czy nawet odkryć nowe jednostki, należy zbierać punkty badań. Zapewnisz je sobie odnajdując relikty konkurencyjnych ras lub różnego rodzaje próbki genetyczne. O wszystkim dowiesz się z odprawy danej misji oraz oczywiście z opisu w poradniku.
Uważaj przed aktywowaniem zadania Bramy piekieł. Nie będzie już wtedy powrotu na mostek Hyperiona i wszystkie nierozegrane wtedy misje przepadną (gra z reguły daje nam wybór następnej). Kampanię jak widzisz poniżej podzielono na siedem zasadniczych rozdziałów.
Misja | Jednostka | Kredyty | Badania | Poprzednia misja |
Mar Sara | ||||
Dzień wyzwolenia | marine | - | - | - |
Wyjęci spod prawa | sanitariuszka | 45 000 | - | Dzień wyzwolenia |
Godzina zero | - | 55 00 | - | Wyjęci spod prawa |
Koloniści | ||||
Ewakuacja | wypalacz | 100 000 | +3 Zergi | Godzina zero |
Epidemia | piekielnik | 110 000 | +2 Zergi | Ewakuacja |
Bezpieczne Haven | wiking | 125 000 | +3 Zergi | Epidemia, 8 misji |
Upadek Haven | wiking | 125 000 | +3 Protosi | Epidemia, 8 misji |
Sciśle tajne | ||||
Diabelskie igraszki | kosiarz | 110 000 | +3 Zergi | Godzina zero |
Witamy w dżungli | goliat | 120 000 | +3 Protosi | Diabelskie igraszki |
Egzorcystka | duch | 125 000 | - | Witamy w dżungli, 8 misji |
Ucieczka | widmo | 125 000 | - | Witamy w dżungli, 8 misji |
Rebelia | ||||
Napad stulecia | grzechotnik | 110 000 | +3 Zergi | Po 6 misjach |
Cios w plecy | sęp | 120 000 | +3 Protosi | Napad stulecia |
Narzędzie zniszczenia | zjawa | 120 000 | +3 Zergi | Cios w plecy |
Medialna ofensywa | thor | 120 000 | - | Narzędzie zniszczenia |
Droga do prawdy (sekret) | - | 125 000 | +3 Zergi/+4 Protosi | Medialna ofensywa (sekret) |
Artefakt | ||||
Wpadamy i zabieramy | maruder | 110 000 | +4 Protosi | Godzina zero |
Wykopalisko | Czołg oblężniczy | 120 000 | +3 Protosi | Wpadamy i zabieramy, 8 misji |
Czynnik Moebiusa | prom ewakuacyjny | 120 000 | +3 Zergi | Wykopalisko, 11 misji |
Supernowa | banshee | 120 000 | +4 Protosi | Czynnik Moebiusa, 14 misji |
Paszcza otchłani | krążownik | 125 000 | +4 Protosi | Supernowa |
Proroctwo | ||||
Szepty zagłady | - | - | +3 Zergi/+3 Protosi | Wykopalisko |
Straszliwy czyn | - | - | +3 Zergi/+3 Protosi | Szepty zagłady |
Echa przyszłości | - | - | +4 Zergi/+2 Protosi | Straszliwy czyn |
W nieskończonej ciemności | - | - | +3 Zergi/+3 Protosi | Echa przyszłości |
Wielki finał | ||||
Bramy piekieł | - | - | - | Paszcza otchłani |
Rozdarte niebiosa | - | - | - | Bramy piekieł |
W paszczy bestii | - | - | - | Bramy piekieł |
Ostateczna rozgrywka | - | - | - | Rozdarte niebiosa/W paszczy bestii |