Wykopalisko | Kampania - artefakt | StarCraft II Wings of Liberty poradnik StarCraft II: Wings of Liberty
Ostatnia aktualizacja: 6 sierpnia 2019
Wykopalisko
Główne zadania :
- Zdobądź wiertło laserowe
- Zniszcz wrota świątyni xel'naga
- Wiertło laserowe nie może zostać zniszczone
- Znajdź relikty Protosów (3) (zielone oznaczenia)
Dodatkowe zadania :
Fundacja Moebiusa donosi o kolejnej planecie z artefaktem xel'naga. To Xil, na który został wysłany zespół specjalistów, ale kontakt się z nimi urwał. Pozostało po nich jedynie ogromne działo laserowe, co by wskazywało, że nie potrafiło ich obronić...
[#1]
Zagadka ich zniknięcia rozwiąże się zaraz po wylądowaniu na powierzchni glonu. Twoje oddziały natkną się na grupkę Tal'darimów, czyli fanatycznie nastawionych Protosów, którym już dwukrotnie wydzieraliśmy skarby starożytnych. Rozpraw się z zagrożeniem, a za chwilę dostaniesz czołgi oblężnicze, które zrobią porządek z kolejną strefą obronną, złożoną tym razem z dział fotonowych [1] [#1]. Idź dalej aż Raynor zasugeruje ustawić artylerię na zboczu ścieżki [2] , co oczywiście wykonaj. Nadchodzący tropiciele będą bez szans, a Ty na spokojnie przejmiesz byłą bazę Moebiusa [3] .
[#2]
Od teraz Twoim zadaniem jest ochrona działa laserowego, które przebija przejście do monumentalnej świątyni z artefaktem [#2]. Protosi rzecz jasna spróbują do tego nie dopuścić, ale tak się składa, że jesteś ulokowany na wzgórzu i masz doskonałą pozycję obronną. Trzeba jedynie zadbać o bunkry oraz dodatkowe czołgi, które umieszczone na klifach zbombardują każdego bohaterskiego Protosa. Takie też wytyczne daje Raynor, do których się zastosuj.
[#3]
Tal'darimowie atakować będą raz z jednej, raz z drugiej strony [#3], wiec musisz systematycznie wzmacniać każdą flankę. W tym czasie rozwijaj swoją bazę stawiając przede wszystkim dwie rafinerie gazu, gdyż konstruując czołgi będziesz go potrzebował w dużych ilościach. Zadbaj również o dodatkowe wieżyczki przeciwlotnicze, ustawiając je przy krawędzi z działem - później się przydadzą.
[#4]
Kiedy żywotność wejścia do światyni spadnie w okolice 75000 punktów, Protosi wystawią potężnych archontów, z którymi lepiej nie zadzierać w bezpośredniej walce. Wtedy też Matt pozwoli Ci ręcznie sterować działem, co pozwali jednym strzałem rozładować energię błękitnych morderców [#4]. Lokalizację archontów, a także i innych groźnych jednostek poznasz po oznaczeniach na minimapie.
[#5]
10000 punktów dalej Tal'darimowie zaatakują z powietrza [#5], choć trudno to nazwać ofensywą w pełnym tego słowa znaczeniu. Spróbują bowiem desantu, wysyłając kilka transportowców w kierunku Twojej bazy. Jeśli się przedrą, mogą narobić niemałego bałaganu w jej wnętrzu, choć pierwsza grupa raczej nie będzie miała na to szans. Protosi manewr powtórzą jednak kilkakrotnie, za każdym zwiększając swój kontyngent.
W końcu dowiesz się o trzech kaplicach, w których można odnaleźć cenne relikwie (chodzi naturalnie o badania). Pradawne budynki da się zniszczyć jedynie przy pomocą działa [#6], a więc musisz być w sąsiedztwie budynku, aby móc go "wskazać". Wypadu możesz dokonać nawet garstką jednostek, jako że każdego obiektu kultu broni tylko jedno działo fotonowe (na wyższym poziomie trudności dochodzą dodatkowe jednostki).
[#6]
Dalej skup się już tylko na niszczeniu kolejnych drzwi świątyni xel'naga od czasu do czasu nakierowując działo na archontów czy pojawiających się na późniejszym etapie kolosów. Kiedy zostanie kilka tysięcy wytrzymałości celu, Protosi rzucą na Ciebie wszystko mają, ale jestem pewny, że nic już wtedy nie zdoła Cię powstrzymać przed zdobyciem trzeciego artefaktu.