Czynnik Moebiusa | Kampania - artefakt | StarCraft II Wings of Liberty poradnik StarCraft II: Wings of Liberty
Ostatnia aktualizacja: 6 sierpnia 2019
Czynnik Moebiusa
Główne zadania :
- Zniszcz rdzenie danych (3)
- Kerrigan nie może dostać się do rdzeni danych
- Zabij brutaliska (zielone oznaczenie)
Dodatkowe zadania :
Kerrigan dowiedziała się, że za wskazówkami co do miejsca występowania artefaktów stoi fundacja Moebiusa. Królowa Ostrzy wyruszyła więc z ekspedycją na ich ojczyźnianą planetę z zamiarem zaszlachtowania jajogłowych i zdobycia cennych informacji. Nie można naturalnie do tego dopuścić.
[#1]
Doktor Narud i jego personel są gotowi do ewakuacji, ale nie mogą opuścić planety dopóki rdzenie danych nie zostaną zniszczone. Pozostawione byłyby zbyt cennym źródłem wiedzy dla Kerrigan, która osobiście bierze udział w przeszukiwaniu kompleksu. Z tego tez względu trzeba działać szybko.
W scenariuszu po raz pierwszy poznasz promy ewakuacje, które w zaistniałych okolicznościach są ja znalazł. Potrafią one nie tylko przenosić jednostki drogą lotniczą, ale także leczyć wszystkie biologiczne oddziały. Na mapie niemal wszędzie leży biomasa, po której hasa sobie całkiem sporo Zergów, nie wspominając już oczywiście o statecznych kręgowijach. W misji więc ograniczymy się jedynie do poruszania w powietrzu, choć i to nie gwarantuje pełnego bezpieczeństwa. Zawsze można bowiem natknąć się na mutaliski, hydraliski czy też pełzacze zarodnikowe. Trzeba więc uważać i korzystać z licznych w mieście ramp - ten kto jest na górze zawsze ma lepiej [#1].
[#2]
Kerrigan swój marsz rozpocznie natychmiast. Na szczęście zatrzymuje się przed każdym opuszczonym budynkiem dokładnie go przeszukując [#2], co zabiera jest trochę czasu. Ile dokładnie - widzisz na ekranie. Ty na szczęście znasz lokalizacje rdzeni, więc tylko musisz zadbać o ich destrukcję. Łącznie do zrównania z ziemią mamy trzy struktury.
[#3]
Pierwszy budynek nie znajduje się daleko [1] , ani nie jest jakoś specjalnie chroniony. Po prostu zapakuj wszystkie jednostki jakie dostałeś na starcie i poszybuj we wskazane miejsce. Z uratowanymi marines Moebiusa, stojąc na platformie, z łatwością zrujnujesz rdzeń i okoliczne Zergi [#3]. Uratowana grupka żołnierzy jest zresztą jedną z wielu, które zostały wysłana przez Naruda z misją zniszczenia konstrukcji. Ci, którzy przeżyli najazd Zergów okopali się w zaznaczonych na pomarańczowo lokacjach i na pewno byliby cennym nabytkiem jeśli ich uratujesz (zapewnią też osiągnięcie).
[#4]
Zanim udasz się do drugiego rdzenia poświeć się rozbudowy bazy. Zergi zaczną Cię systematycznie najeżdżać niewielkimi siłami, a kilka razy tuż przed wlotem do obozowiska ustawi się kanał nydusowy [2] [#4]. Teleporter najlepiej oczywiście jak najszybciej zniszczyć. Wejście zatarasuj bunkrami, a od zachodu dla pewności postaw kilka wieżyczek.
[#5]
Naładowany nowymi jednostkami pognaj w końcu bić się o drugi rdzeń. Jego dewastacja nie będzie już tak łatwa jak ostatnio, gdyż w docelowym rejonie ulokowało się małe gniazdo Zergów. Desant sugeruje wykonać w lokalizacji z zagubionymi maruderami [3] , gdzie transportowce znajdą czas i miejsce na wyładowanie jednostek [#5]. Następnie pognaj do góry [4] i dokonaj dzieła zniszczenia.
Trzeci rdzeń to już wyższa szkoła jazdy. Wokół niego utworzyła się pełnoprawna baza Zergów, otoczona całkiem szczelną siecią pełzaczy zarodnikowych. Ich najmniejsze zagęszczenie wydaje się być na wysokości brutaliska (zielone kółko), którego Raynor niedługo po rozpoczęciu misji odkryje. Jeśli jeszcze go nie zabiłeś, to wyląduj na północ od niego i zadbaj o te dodatkowe punkty badań [#6].
[#6]
Mniej więcej z tego punktu skieruj się na zachód by brzegiem sięgnąć lokacji oznaczonej jako [5] . Wprawdzie bez kontaktu z pełzaczami raczej się nie obędzie, ale zanim zdążą zniszczyć Twoje promy, na pewno zdołają zrzucić one swój ładunek [#7]. O armię postaraj się dość liczną, gdyż baza wokół docelowego budynku [6] jest całkiem dobrze broniona. Niszcząc rdzeń, zapewnisz sobie sukces.
[#7]