Nordmar - Klan Młota (2) | Questy | Solucja Gothic 3 poradnik Gothic 3
Ostatnia aktualizacja: 23 lipca 2019
9. Ketil potrzebuje 12 skór bizonów
Zadanie zleca kowal Ketil.
W rozmowie z Ketilem dowiesz się, że kowal potrzebuje skór bizonów. Dostarcz mu je a dostaniesz w zamian rudę (sztuka za sztukę). |
Zyski:
- Punkty doświadczenia: 2000
- Reputacja: Klan Młota +5
10. Kufer Tjalfa
O kufrze wodza Klanu Młota Tjalfa wspominają Nordmarczycy Hjalte i Ugolf. Nie musisz jednak się do niego włamywać - po wyzwoleniu kopalni dostaniesz od Tjalfa klucz do kufra, z poleceniem zabrania z niego złota.
Zyski:
- Punkty doświadczenia: 2000
- Atrybuty: Zdolności złodziejskie +1
11. Odbij kopalnię
Największe zadanie wykonywane dla Klanu Młota (kluczowe dla całej gry). O kopalni zajętej przez Orków mówi się niemal w całym Nordmarze, a konkretne zadanie dostaniesz od przywódcy Klanu Młota Tjalfa albo też od wojownika Reto (jedna z pierwszych postaci jakie spotykasz wchodząc do wioski Klanu Młota).
W kopalni stacjonuje bardzo silna załoga Orków i jedyną szansą na pokonanie wroga jest zaatakowanie go z dwóch stron. Musisz porozmawiać z przebywającym nieopodal Mortem i zatrudnić go w roli przewodnika. Mort wskaże Ci dolne wejście do kopalni. Ze względu na liczebność Orków musisz także postarać się o wsparcie z innych klanów. Mort poprowadzi Cię do siedzib Klanów Ognia i Wilka gdzie musisz odszukać wojowników chętnych do wzięcia udziału w wyprawie. Z całym oddziałem wkrocz dolnym wejściem do kopalni i wybij Orków.
Całą sprawę rozegraj w taki sposób: rozkaż Mortowi by poprowadził Cię do Klanu Wilka. Tam porozmawiaj z przywódcą Grimem a potem udaj się do obozu myśliwych i pogadaj z Jensgarem i Liskiem. Wszystkich znasz z wykonywania innych questów, może się zdarzyć tak, że będziesz musiał wykonać jakieś zadanie żeby zyskać poparcie myśliwych (oczywiście jeden z opisanych wcześniej). Po dogadaniu się z Liskiem i Jensgarem zabierz ich ze sobą i rozkarz Mortowi zaprowadzić Cię do Klanu Ognia. Tam znajdź Nordmarczyka o imieniu Thorald. Ten zgodzi się towarzyszyć Ci bez dodatkowych żądań. Zbierz całą grupę i pozwól Mortowi zaprowadzić was do dolnego wejścia do kopalni. Tu zacznie się bitwa, którą zakończysz dopiero na samej górze.
Zyski:
- Punkty doświadczenia: 5000
- Reputacja: Nordmar +5
- Reputacja: Klan Młota +15
12. Orkowie spod mostu
O Orkach obozujacych pod mostem wiodącym do Klanu Młota cynk daje Ci Hjalte (jak go nakarmisz i napoisz). W sprawę zamieszany jest także Ugolf (z nim masz często do czynienia w wiosce Klanu Młota). Po prostu udaj się na miejsce i wybij Orków.
Zyski:
- Punkty doświadczenia: 2000
13. Pancerz Stejnara
Zadanie zleca Stejnar.
Podczas rozmowy z kowalem Stejnarem porusz temat pancerzy. Kowal zaproponuje Ci wykucie specjalnego pancerza. Będzie Cię to kosztowało dokładnie sto kawałków rudy. Nawet w Nordmarze czeka Cię trochę zbierania. |
Zyski:
- Punkty doświadczenia: 2000
- Reputacja: Klan Młota +3
14. Ruda dla Ugolfa
Zadanie oczywiście zleca Ugolf (jest to jedno z kilku zadań z nim związanych). Zdobądź i dostarcz mu pięćdziesiąt kawałków rudy.
Zyski:
- Punkty doświadczenia: 1500
- Reputacja: Klan Młota +1