RPG - newsy i ciekawostki (3)
Nowe psychogeograficzne RPG ma kontynuować dziedzictwo Disco Elysium. Pracują nad nim współtwórcy jednej z najambitniejszych gier ostatnich lat
Adrian Werner, 11 października 2024, 13:13
Grupa weteranów Disco Elysium założyła studio Longdue i pracuje nad nową ambitną grą RPG.
„Szczerze mówiąc, jest mi smutno”. Twórca Starfielda nie kryje rozczarowania „w większości negatywnymi” ocenami graczy dla dodatku Shattered Space
Adrian Werner, 10 października 2024, 09:37
Emil Pagliarulo ze studia Bethesda zabrał głos w kwestii chłodnego przyjęcia Shattered Space i problemów Starfielda. Zapewnił, że twórcy pracują nad poprawkami i nie są głusi na krytykę.
Kingdom Come 2 może wykorzystać Denuvo na Steam, przez co ma nie trafić na premierę na GOG
Maciej Gaffke, 9 października 2024, 20:43
Najnowsze plotki sugerują, że wyczekiwane przez wielu Kingdom Come: Deliverance 2 będzie zabezpieczone kontrowersyjnym oprogramowaniem Denuvo.
Duży mod do Skyrima rzuca nas w sam środek konfliktu pomiędzy dwiema zwaśnionymi frakcjami wampirów. Rekomenduje go sama Bethesda
Adrian Werner, 9 października 2024, 11:53
Studio Bethesda zarekomendowało modyfikację A Tale of Blood and Snow do The Elder Scrolls V: Skyrim, która oferuje nową kampanię obracającą się wokół wojny dwóch frakcji wampirów.
Vampire: Bloodlines 2 to kontynuacja wizji z jedynki, ale utrzymana w duchu RPG akcji. „Ludzie, którzy widzieli grę, porównują ją do Dishonored”
Marcin Bukowski, 9 października 2024, 10:35
Zastępca dyrektora generalnego Paradoxu wypowiedział się na temat Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2. Gra ma stanowić kontynuację wizji z jedynki, a jednocześnie przypominać serię Dishonored.
Stardew Valley Expanded, czyli największy mod do rolniczego RPG, z masą nowej zawartości w wersji 1.15
Adrian Werner, 8 października 2024, 14:22
Ukazała się wersja 1.15 wielkiego moda Stardew Valley Expanded. Aktualizacja przyniosła masę świeżych elementów, takich jak nowe potwory, zadania, meble czy zwierzęta hodowlane.
Baldur's Gate 3 wyświadczył Dragon Age: The Veilguard wielką przysługę, twierdzi jeden z deweloperów
Jakub Błażewicz, 8 października 2024, 11:33
Baldur's Gate 3 nie zmieniło wiele w produkcji Dragon Age: Straży Zasłony, ale było dla studia BioWare dowodem, że dobrze zrobili stawiając na gatunek RPG.
Baldur's Gate 3 okazuje się zbyt małym RPG dla niektórych graczy. Fan próbuje przywrócić fragmenty gry usunięte przez Larian Studios
Zuzanna Domeradzka, 7 października 2024, 21:10
Fan Baldur’s Gate 3 przywrócił część poziomu gry, która nie trafiła do pełnej wersji. W planach są kolejne modyfikacje dodające zawartość usuniętą z hitu Lariana.
Pathologic 3 oficjalnie zapowiedziane. Nietypowy horror z elementami RPG i survivalu postawi na podróże w czasie
Zuzanna Domeradzka, 7 października 2024, 19:01
Zapowiedziano Pathologic 3. Nowa część nietypowej, acz docenianej przez graczy serii horrorów rozwinie znaną do tej pory historię miasteczka dotkniętego zarazą i wprowadzi mechanikę podróży w czasie.
Fallout: Nuevo México, kolejny po Fallout: London postapokaliptyczny mod, nadal powstaje. Twórcy powrócili do pracy i pokazali nowy trailer
Maciej Gaffke, 7 października 2024, 18:33
Po modzie Fallout: London od Team Folon może wreszcie przyjdzie czas na Fallout: Nuevo México. Twórcy zaprezentowali nowy trailer swojego projektu.
Twórcy gry na podstawie książki Olgi Tokarczuk otrzymali 17 mln zł dofinansowania na dalszą działalność
Marcin Bukowski, 7 października 2024, 13:00
Spółka odpowiedzialna za Ibru, grę tworzoną na podstawie powieści Olgi Tokarczuk, otrzymała dofinansowanie. Podana kwota nie zostanie jednak przeznaczona bezpośrednio na ten tytuł.
Ukochana klasyka RPG Planescape: Torment zaczynała jako 3 różne gry. Feargus Urquhart ujawnił szczegóły na temat jednej z nich
Marcin Bukowski, 7 października 2024, 11:03
Twórca Planescape: Torment przybliżył nieco jeden z trzech projektów, które ostatecznie przerodziły się w kultowego RPG.
Nietypowe RPG nęci klimatem lat 2000. i obietnicą wolności za „kółkiem” pierwszego w życiu samochodu. Keep Driving zaoferuje nawet turowy system „walki”
Krzysztof Kałuziński, 6 października 2024, 16:36
Keep Driving pozwoli nam przenieść się do początku XXI w., kupić stare auto i ruszyć w podróż przez pół kraju. Studio YCJY zapowiedziało RPG inspirowane kultowym Oregon Trail II z 1995 roku.
Mody do Baldur’s Gate 3 okazały się wielkim sukcesem. Pobrano je ponad 22 miliony razy
Kamil Kleszyk, 4 października 2024, 20:32
Larian Studios pochwaliło się niezwykłą popularnością modyfikacji do Baldur’s Gate 3. Jednocześnie deweloperzy opublikowali w sieci podziękowania dla wszystkich graczy, którzy zrobili użytek z oficjalnych narzędzi moderskich do hitowego RPG.
Dragon Age: The Veilguard w złocie. Twórcy „koncentrowali się na rzeczach, które przyniosły im sukces”
Jakub Błażewicz, 4 października 2024, 19:50
RPG Dragon Age: Straż Zasłony jest gotowe na premierę. Nie ma ono wiele z poprzedniej, sieciowej wersji czwartej odsłony serii, jako że twórcy nie poczynili większych postępów, gdy nowe DA miało być jeszcze grą-usługą.
Starfield to „cud techniki” i „pod wieloma względami najlepsza gra, jaką Bethesda kiedykolwiek stworzyła”, twierdzi reżyser
Marcin Bukowski, 3 października 2024, 13:11
Jeden z twórców Starfielda jest bardzo dumny ze swojego dzieła. Pokusił się nawet o określenie go „najlepszym pod wieloma względami projektem Bethesdy”.
CD Projekt RED może już nigdy nie odzyskać zaufania fanów, którzy zawiedli się na Cyberpunku 2077, przyznaje Paweł Sasko
Marcin Bukowski, 3 października 2024, 11:30
Paweł Sasko wypowiedział się o utraconym zaufaniu graczy do studia przez premierę Cyberpunka 2077. Jeden z prezesów CD Projekt RED zapewnia jednak, że wyciągnęli z niej wnioski.
„Nasi fani nie chcą grać w nasze gry, chcą żyć w światach, które tworzymy”. Projektant Starfield: Shattered Space wyjaśnił podejście Bethesdy do tworzenia dodatków
Maciej Gaffke, 2 października 2024, 19:52
Bethesda wyjaśniła swoje podejście do rozpoczęcia tworzenia DLC do Starfielda jeszcze przed premierą RPG-a. Według projektanta Emila Pagliarulo gracze chcą „żyć w światach” wykreowanych przez studio.
Swen Vincke przypadkiem podał, kiedy możemy spodziewać się premiery nowej gry twórców Baldur’s Gate 3. „Nie przywiązujcie się za bardzo do tej daty”
Kamil Kleszyk, 2 października 2024, 19:31
Podczas swojego niedawnego występu na ceremonii wręczenia nagród w Malezji szef Larian Studios, Swen Vincke, zdradził przybliżony termin premiery nowej gry twórców Baldur’s Gate 3.
W Cyberpunku 2077 miała znaleźć się misja, w której V stawał się „konstruktem potrafiącym wykonywać milion rzeczy jednocześnie”. Fan nieświadomie odtworzył jej mechanikę
Maciej Gaffke, 2 października 2024, 17:29
Powstała modyfikacja do Cyberpunka 2077 podobna do pomysłu studia CD Projekt Red, który jednak odrzucono na wczesnym etapie tworzenia RPG.
12 modów do Baldur's Gate 3, z którymi warto rozpocząć swoją przygodę z bestsellerowym RPG. Listę stworzył sam Larian
Adrian Werner, 2 października 2024, 10:30
Studio Larian pochwaliło się popularnością modów do Baldur's Gate 3 i przygotowało listę projektów, od których warto zacząć modyfikowanie tej gry.
Twórca Cyberpunk 2077 wyjaśnił, dlaczego na premierę gra straszyła tyloma błędami. Dla CD Projektu RED wybór był prosty
Jakub Błażewicz, 2 października 2024, 10:01
Cyberpunk 2077 miał sporo błędów, ale zespół CD Projekt RED wolał to od innych, poważniejszych problemów, które mogłyby dręczyć tę produkcję na premierę.
Olbrzymi Patch 7 do Baldur's Gate 3 już dostępny na wszystkich platformach. Larian wypuściło też mniejsze aktualizacje do hitowego RPG
Maciej Gaffke, 1 października 2024, 18:44
Zadebiutował Patch 7 do Baldur’s Gate 3 na konsolach i komputerach z systemem MacOS (na PC z Windowsem trafił prawie miesiąc temu). Larian Studios wprowadziło do rozgrywki zapowiadane wsparcie dla modów i wiele innych nowości oraz zmian.
Dragon Age Veilguard zaoferuje mrok, za który gracze pokochali DA: Origins. BioWare wprowadzi jednak do RPG więcej pozytywnych postaci niż w „jedynce”
Zuzanna Domeradzka, 1 października 2024, 18:37
Reżyser kreatywny Dragon Age: The Veilguard porównując „czwórkę” do Origins stwierdził, że nie sam mrok i tragedia są elementem charakterystycznym serii. Studio BioWare nie postrzega nowej odsłony jako restartu cyklu.
Activision Blizzard zablokowało powstający 3 lata mod do Skyrima, który miał odtworzyć kultową grę o wampirach. Twórcy Vampire: The Masquerade Reawakened nie składają jednak broni
Maciej Gaffke, 1 października 2024, 17:35
Firma Activision Blizzard nie ułatwiła twórcom modyfikacji do Skyrima pracy nad projektem. Gigant nie zgodził się na wykorzystanie swojej własności intelektualnej w Vampire: The Masquerade – Redemption, przez co zmieniła się koncepcja i tytuł moda.
Potężny zawód GreedFall 2, premiera Final Fantasy XVI na PC, nieudany powrót Starfielda - najważniejsze RPG ostatniego miesiąca
Krystian Pieniążek, 1 października 2024, 15:00
Choć GreedFall II, Final Fantasy XVI na PC i Starfield: Shattered Space to najważniejsze RPG-owe premiery września, na uwagę zasługują również inne tytuły, jak Towerborne, Astrea czy choćby Banquet for Fools inspirowane pierwszymi Baldur's Gate'ami.
Starfield ma nową cenę w złotówkach na Steamie. To kolejny taki ruch Bethesdy
Adrian Werner, 1 października 2024, 12:15
Gracze odnieśli kolejny sukces w walce o obniżki cen w Polsce. Tym razem ich akcja poskutkowała niższymi kwotami zakupu gry Starfield oraz dodatku Shattered Space.
Dodatek do Starfielda podał tlen grze Bethesdy, ale może nie wystarczyć na długo z powodu mieszanego odbioru
Adrian Werner, 1 października 2024, 09:17
Wczorajszej premiery ddodatku Shattered Space do gry Starfield nie można zaliczyć do w pełni udanych. DLC zbiera mieszane opinie na Steamie.
Premiera Shattered Space, czyli dodatku, który ma ożywić Starfielda
Adrian Werner, 30 września 2024, 17:10
Dzisiaj odbędzie się premiera Starfield: Shattered Space, czyli wyczekiwanego dodatku do RPG studia Bethesda.
Todd Howard podjął próbę wyjaśnienia, dlaczego gry Bethesdy są tak „nieodpowiedzialnie duże”
Adrian Werner, 29 września 2024, 09:28
Todd Howard wytłumaczył, dlaczego gry studia Bethesda są często tak ogromne. Okazuje się, że powodem jest niechęć zespołu do usuwania opracowanych już elementów.
Todd Howard przyznał, że podejście Bethesdy do stworzenia „1000 światów” Starfielda było błędne. „Udało nam się jednak to zrobić”
Maciej Gaffke, 28 września 2024, 11:32
W krótkim filmie Todd Howard odniósł się do pomysłu wygenerowania 1000 światów w Starfieldzie. Deweloper przyznał, że ten pomysł nie był najlepszy.
Twórcy GreedFall 2 zauważyli w grze „kilka błędów”, i to dzięki opiniom graczy. Reagując na porażkę, najpierw poprawią najbardziej krytykowany element RPG
Marcin Bukowski, 27 września 2024, 19:06
Premiera wczesnego dostępu GreedFall 2 nie przebiegła tak, jak życzyliby sobie tego twórcy. Zapowiedzieli więc oni zmiany, które pojawią się niedługo w grze.
Wysoko oceniane survivalowe RPG zabierze nas na mroźną północ, gdzie skrzydła rozwinie nowy system pogody. Patch 4 do Enshrouded zapowiada się niezwykle obiecująco
Zuzanna Domeradzka, 26 września 2024, 18:45
Enshrouded otrzyma niedługo „największą do tej pory aktualizację”. Czwarty update wprowadzi masę nowości, w tym ogromny biom, system pogody czy dodatkowe umiejętności.
Fani Dragon Age nie są zadowoleni. The Veilguard uwzględni tylko kilka decyzji z poprzedniej odsłony serii
Jakub Błażewicz, 26 września 2024, 12:05
Dyrektor kreatywny Dragon Age: The Veilguard najwyraźniej potwierdził, że fani serii będą mogli odtworzyć zaledwie trzy decyzje, i to tylko z Inkwizycji.
Wczesny dostęp GreedFall 2 to porażka. Gracze narzekają głównie na fatalny system walki
Adrian Werner, 25 września 2024, 09:19
Debiut GreedFall 2 okazał się wielką porażką. Gra zbiera słabe recenzje i ma kiepskie wyniki aktywności.
Dragon Age: The Veilguard na nowym materiale ze State of Play. BioWare pokazało walkę ze smokiem
Jakub Błażewicz, 25 września 2024, 00:30
Dragon Age: The Veilguard to kolejna gra, która pojawiła się w trakcie prezentacji State of Play. Nowy zwiastun pokazuje nieco rozgrywki.
Jeśli kot i iguana z Cyberpunka 2077 skradły Wasze serca, sequel powinien dać Wam jeszcze więcej „zwierzęcej” radości
Maciej Gaffke, 24 września 2024, 20:20
Firma CD Projekt Red opublikowała nową ofertę pracy przy Projekcie Orion. W wymogach dla kandydatów pojawił się szczegół, który może sugerować pojawienie się w sequelu Cyberpunka 2077 większej liczby zwierząt.
Baldur's Gate 3 w świecie Pathfindera - dziś ruszy zbiórka na ambitny projekt twórców BG 2 i Neverwinter Nights
Jakub Błażewicz, 24 września 2024, 14:07
Pathfinder: The Dragon’s Demand to kolejne turowe RPG, które spróbuje podbić serca fanów papierowych gier fabularnych.
Stardew Valley 1.6 wreszcie trafi na konsole. Twórca wyjawił, że wersja PC gry to swego rodzaju beta-testy
Jakub Błażewicz, 24 września 2024, 12:10
Ogromna aktualizacja 1.6 do Stardew Valley i nowości z późniejszych patchów trafią na konsole oraz urządzenia mobilne, aczkolwiek fani musza poczekać ponad miesiąc.
W Dragon Age: The Veilguard powrócą „ulubione” elementy z poprzednich gier z serii
Jakub Błażewicz, 23 września 2024, 14:25
Reżyserka Corinne Busche wierzy, że Dragon Age: Straż Zasłony będzie czymś więcej niż tylko sumą „ulubionych” elementów fanów z poprzednich odsłon serii BioWare.
Jedna z najbardziej emocjonujących scen z Baldur’s Gate 3 przypomina „piorun złapany w butelkę”, choć nie była planowana. Aktor spontanicznie poszedł za głosem serca
Maciej Gaffke, 21 września 2024, 11:06
Jedna ze scen z Astarionem w Baldur’s Gate 3 w ogóle nie była planowana. Reżyser produkcji potwierdził, że aktor Neil Newbon poszedł za głosem serca.
Dragon Age: The Veilguard ma wyglądać imponująco nawet za 15 lat. BioWare nie ma w planach dodatków, lecz „trudno powiedzieć, co przyniesie przyszłość”
Zuzanna Domeradzka, 20 września 2024, 17:25
Twórcy Dragon Age: The Veilguard wyjaśnili, dlaczego zrezygnowali z systemu Keep, przenoszącego wybory z poprzednich części serii, oraz jak podchodzą do kwestii zadowalania graczy i inspirowania się DLC.
Reżyserka Veilguard też chce legendarnych remasterów Dragon Age. Oryginalny zwiastun miał nie podobać się nawet twórcom
Jakub Błażewicz, 20 września 2024, 13:20
Corinne Busche ze studia BioWare również chętnie zobaczyłaby remastery trylogii Dragon Age, ale na razie uwagę deweloperów całkowicie pochłania The Veilguard.
RPG GreedFall 2 otrzyma sporo nowości krótko po premierze w Steam Early Access. Twórcy ujawnili „mapę drogową”
Marcin Bukowski, 19 września 2024, 19:40
Twórcy GreedFall 2 przedstawili pięciu towarzyszy, z którymi będziemy podróżować w grze. Ponadto zaprezentowali tzw. „mapę drogową”. Ujawnia ona, że RPG otrzyma sporo nowości wkrótce po premierze w Steam Early Access.
Grałem w Dragon Age: The Veilguard - Bioware zrobiło krok w tył i dwa kroki do przodu
Michał Mańka, 19 września 2024, 17:00
Niedawno miałem okazję spędzić 6 godzin z nowym Dragon Age’em. Po pokazie doszedłem do wniosku, że BioWare cofnęło się w czasie do momentu, kiedy gry tego studia lepiej trafiały do ludzi.
Reżyserka Dragon Age: The Veilguard postrzega swoją pracę nad The Sims jako błogosławieństwo. „Jest tu wiele naprawdę fascynujących podobieństw”
Adrian Werner, 19 września 2024, 14:05
Reżyserką Dragon Age: The Veilguard jest weteranka serii The Sims i doświadczenia wyniesione ze studia Maxis okazały się bardzo przydatne przy pracy nad czwartą odsłoną RPG-owego cyklu BioWare.
Twórcy Baldur's Gate 3 wciąż czują pokusę, by wskrzesić kultową serię RPG. „Nigdy nie mów nigdy”, twierdzi szef Larian
Maciej Gaffke, 18 września 2024, 22:00
Być może w przyszłości Larian Studios opracuje grę RPG opartą na kultowej marce, którą uwielbia wielu pracujących w firmie deweloperów. Sam CEO, Swen Vincke, wcale nie wyklucza takiej możliwości.
„Zło konieczne” sprawiło, że deweloperzy nie mogą „po prostu robić fajnych rzeczy”. Współtwórca Dragon Age tęskni za czasami, gdy pracował nad swoimi ulubionymi RPG
Maciej Gaffke, 18 września 2024, 19:49
Autor survivalowego Nightingale wymienił stare gry BioWare, które współtworzył, a dziś wspomina najlepiej. Stwierdził przy tym, że kiedyś deweloperzy po prostu próbowali robić „fajne rzeczy”, a obecnie są skazani na „zło konieczne”.
Nadciągający debiut Dragon Age: Veilguard zachęcił twórcę Inkwizycji do ujawnienia wyników sprzedaży gry
Adrian Werner, 18 września 2024, 14:12
Producent Dragon Age: Inquisition, Mark Darrah, ujawnił wyniki sprzedaży Dragon Age: Inquisition. Wbrew temu, co sądzą niektórzy gracze, produkcja okazała się sukcesem kasowym.
„The Elder Scrolls 6 niewątpliwie będzie niesamowitą grą”, ale oczekiwania względem niej są „prawie niemożliwe” do spełnienia
Marcin Bukowski, 17 września 2024, 16:52
Były pracownik Bethesdy uważa, iż oczekiwania względem The Elder Scrolls 6 są „prawie niemożliwe” do spełnienia. Wiąże się to z bardzo długim czasem, jaki upłynął od wydania Skyrima.