Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 lutego 2025, 14:18

Scenarzysta Disco Elysium był bliski bankructwa, ale uratowała go pomoc fanów

Argo Tuulik zdołał uzbierać 100 tysięcy funtów na „przetrwanie zimy” – i walkę sądową z byłym pracodawcą.

Źródło fot. ZA/UM.
i

Zbiórka jednego ze scenarzystów Disco Elysium zakończyła się sukcesem – w ostatniej chwili. Argo Tuulik zdołał zebrać ponad 100 tysięcy funtów brytyjskich w serwisie GoFundMe.

Estończyk ruszył z kampanią w połowie grudnia 2024 roku – po tym, jak były współpracownik wytoczył prawnicze działa w związku z roszczeniami o udziały w nowym studiu Tuulika. W najwiekszym skrócie, ta spora kwota na „przetrwanie zimy” miała pokryć koszty przede wszystkim walki sądowej, która zdążyła już pochłonąć wszystkie jego fundusze. Na ten cel deweloper ma przeznaczyć co najmniej 80 tysięcy funtów.

Reszta pieniędzy ma pozwolić twórcy na życie do czasu uporania się z tymi kłopotami, a jeśli mu coś zostanie – na walkę z dawnym pracodawcą, czyli firmą ZA/UM.

Tuulik był ostatnim scenarzystą Disco Elysium, który opuścił studio. Niedawno wziął udział w rozmowie z kanałem The 41st Precinct, czego efektem jest długi, ponad 15-godzinny wywiad (jego druga część została opublikowana 31 stycznia). Tyle materiału zostało po sporych cięciach.

  1. Disco Elysium to mega ambitne RPG, w którym możesz zostać nawet komunistą
  2. Disco Elysium – poradnik do gry

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej