The Blood of Dawnwalker połechce fanów mrocznych RPG miłujących wolność. „Staramy się zmaksymalizować opcje wyboru”
The Blood of Dawnwalker pozwoli nam zabić „wielu” NPC-ów, również tych kluczowych dla fabuły. Doprowadzi to do alternatywnych sytuacji lub nawet przerwie całe linie zadań.

Reżyser kreatywny The Blood of Dawnwalker, Mateusz Tomaszkiewicz, rozmawiał niedawno z serwisem GamesRadar+, gdzie zdradził m.in. planowaną długość gry. To jednak nie jedyna ciekawa informacja, którą otrzymaliśmy, bowiem twórca przyznał, że w kwestii zabijania NPC gra nie będzie nas zbytnio ograniczać.
To sandbox, co oznacza, że staramy się zmaksymalizować Twoje opcje wyboru w grze.
The Blood of Dawnwalker pozwoli zabić „wielu” NPC
Twórcy już od pierwszej zapowiedzi określali swoje dzieło jako narracyjny sandbox. Nie kryją oni swojego nastawienia na opowiadanie historii, gdyż z uwagi na poprzednie projekty (Wiedźmin 3, Cyberpunk 2077) są pod tym względem bardzo doświadczeni. Nie zamierzają jednak oszczędzać na swobodzie, która co prawda nie będzie nieograniczona, jednak ma jej być dość dużo.
To nie są dokładnie nieograniczone możliwości, ponieważ oczywiście mamy ustaloną postać, Coena, a on ma swoją osobowość itd., ale w ramach tej osobowości staramy się dać graczom możliwość ukształtowania własnego Coena. Na przykład pozwalamy zabić wielu NPC, a wielu z nich może być naprawdę ważnymi postaciami.
Kluczowe zdaje się być tu słowo „wielu”, gdyż sugeruje nam, że w grze pojawią się jednak postacie niemożliwe do zabicia. Nie sprecyzowano też, czy mowa o swobodnej eliminacji czy tylko w wybranych punktach historii. Niemniej studio Rebel Wolves zdecydowało się na ambitny krok, który wymaga sporego nakładu pracy, gdyż trzeba wziąć pod uwagę wiele potencjalnych scenariuszy, zależnych od działań graczy.
Czasami może to doprowadzić do alternatywnych sytuacji lub nawet przerwać linie zadań. I oczywiście wiąże się to z naszymi innymi systemami […] bycie Dawnwalkerem oznacza, że posiadasz głód krwi w nocy, więc może to faktycznie doprowadzić do śmierci NPC, jeśli nie będziesz ostrożny.
Zanim zobaczymy, jak wygląda to w akcji, będziemy musieli jeszcze trochę poczekać. Przypomnijmy, że The Blood of Dawnwalker nie ma jeszcze daty premiery, ale latem ujrzymy nowe materiały z rozgrywki. Gra zmierza na PC oraz konsole PS5 i XSX/S.