Twórcy Vampire: Bloodlines 2 ujawnili, jak działa kluczowa mechanika rozgrywki w wampirycznym RPG
Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 odsłania kolejne karty. Tym razem opisano działanie kultowego dla świata gry systemu Maskarady.
![](/i/h/17/477147034.jpg)
Twórcy Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 ujawnili, jak działać będzie jedna z podstawowych mechanik gry, czyli Maskarada. Przypomnijmy, że jest to zasada, której muszą przestrzegać nieumarli, nakazująca im działać w taki sposób, by nie ujawnili swojej prawdziwej natury osobom postronnym.
System ten obecny był w pierwszej części i powróci także w drugiej. Opisany został w najnowszym wpisie twórców na stronie gry, a także krótko przedstawiony w poniższym materiale wideo.
Działanie systemu Maskarady
W Bloodlines 2 będziemy mogli dowolnie używać wszystkich wampirycznych umiejętności tak długo, jak nikogo nie będzie w pobliżu. W tym celu dodano na ekranie symbol oka, który pokazuje się, gdy jesteśmy obserwowani. Jeżeli złamiemy zasadę Maskarady, wokół oka pojawi się komunikator z trzema poziomami progresji.
- Pierwszy, oznaczony kolorem zielonym, przypisany jest do drobnych wykroczeń, jak nienaturalnie wysokie skoki czy zbyt szybki bieg.
- Drugi poziom, oznaczony kolorem pomarańczowym, pojawia się przez „nadmierne działania”, takie jak pożywianie się, używanie gwałtownych umiejętności czy nagromadzenie się drobniejszych wykroczeń. W tej sytuacji świadkowie będą podejrzliwi i mogą zgłosić nasze działania policji. Aby temu zapobiec, możemy zająć się świadkami lub unikać stróżów prawa.
- Trzeci stan, oznaczony czerwonym kolorem, oznacza, iż jesteśmy poszukiwani przez policję i musimy natychmiast zniknąć z ich linii wzroku. Jeżeli licznik się zapełni, zajmie się nami Camarilla, która szybko i bezlitośnie zakończy nasz żywot.
Utrzymanie Maskarady będzie więc kluczowe dla przetrwania w świecie gry, a sama obecność mechaniki powinna cieszyć fanów, gdyż jest nieodłącznym elementem uniwersum.
Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 nadal nie ma daty premiery, choć po ostatnim opóźnieniu ta miała nastąpić w pierwszej połowie 2025 roku. Gra zmierza na PC oraz konsole PS5 i XSX/S, a według osób, które miały okazję ją testować, przywodzi na myśl serię Dishonored.