Kingdom Come: Deliverance 2 było pięciokrotnie tańsze od Death Stranding. Nowe wskazówki pozwalają oszacować kwotę
Twórca Kingdom Come: Deliverance 2 przekazał wskazówkę, na podstawie której można oszacować budżet gry. Ten, w porównaniu z innymi dużymi tytułami, jest zaskakująco niski.
Budżety gier potrafią być w dzisiejszych czasach zdumiewające, o czym niedawno przekonaliśmy się za sprawą infografiki opracowanej przez grupę Epyllion. Nie oznacza to jednak, że mając nieco mniej pieniędzy do dyspozycji, nie można stworzyć ambitnej, dużej i wciągającej produkcji, a taką właśnie jest Kingdom Come: Deliverance 2.
Potencjalny budżet KCD2
Daniel Vávra, jeden z głównych twórców gry, wypowiedział się na temat jej budżetu w serwisie X, w odpowiedzi na komentarz gracza zwracającego uwagę na słabą mimikę twarzy postaci. Nie podał on jednak dokładnej kwoty, a jedynie wskazówkę, która może nas na nią naprowadzić.
Mamy więcej dialogów niż jakakolwiek inna gra. Znacznie więcej niż gry z 10-krotnie większym budżetem niż nasza. Mamy niemal tyle samo przerywników filmowych, co Death Stranding, przy 5-krotnie mniejszym budżecie, i zawartych w nich tłumach ludzi. Jest tak dobrze, jak tylko mogło być.
Jak dotąd nie poznaliśmy oficjalnego budżetu Death Stranding, więc musimy się posiłkować wyliczeniami na podstawie posiadanych danych. W maju 2020 roku Hideo Kojima przekazał, że koszta produkcji gry się zwróciły i zaczęła ona na siebie zarabiać. Natomiast miesiąc wcześniej tytuł w ekosystemie PSN posiadało 3 mln graczy. Zakładając, że każdy z nich kupił grę za pełną kwotę, otrzymujemy wynik ok. 180 mln dolarów. Bezpieczniej będzie jednak założyć widełki 160-180 mln dolarów.
Przyjmując, że taki właśnie był budżet Death Stranding, możemy obliczyć, że koszt wytworzenia Kingdom Come 2 wyniósł około 32-36 mln dolarów.
Warto w tym miejscu zwrócić uwagę, że w przypadku pierwszej części kwota ta miała wynosić 36,5 mln dolarów (Daniel Vávra potwierdził, że było to poniżej 40 mln dol.). Wychodziłoby więc na to, że sequel kosztował praktycznie tyle samo, co nie jest wcale takie niemożliwe. Dwójka korzysta z wielu mechanik i systemów zaprojektowanych na rzecz pierwszej części, więc mając gotową podstawę deweloperzy mogli przeznaczyć lwią część budżetu na jej rozbudowę.
Biorąc to pod uwagę, tym bardziej imponujący jest wynik sprzedażowy KCD2. Wczoraj twórcy poinformowali bowiem, że w niecałe 24 godziny od premiery gra rozeszła się w ponad milionie kopii.