Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 lutego 2025, 15:22

autor: Michał Harat

Gothic Remake na pierwszym zakulisowym filmie. Twórcy spełnią życzenie fanów i już niedługo udostępnią demo gry

Pierwszy materiał „Making of” z Gothic Remake jest już dostępny. Co więcej, na kolejnym Steam Next Fest sprawdzimy demo gry.

Źródło fot. Alkimia Interactive / THQ Nordic.
i

Pierwszy odcinek serii „Making of” poświęconej Gothic Remake jest już dostępny. Zgodnie z zapowiedzią, twórcy ze studia Alkimia Interactive zabierają nas za kulisy odświeżonej wersji kultowego RPG. W materiale możemy usłyszeć m.in. Kaia Rosenkranza, kompozytora odpowiedzialnego za niezapomniany soundtrack do Gothica. Co najważniejsze - kolejne odcinki serii przed nami, a już teraz możemy zobaczyć, jak deweloperzy starają się uchwycić ducha pierwowzoru.

Co szczególnie istotne, z opisu filmu dowiadujemy się, że podczas kolejnego Steam Next Fest, który odbędzie się w dniach od 24 lutego do 3 marca 2025 roku, zostanie udostępnione demo Gothic Remake. Zapewne to samo, które można było sprawdzić na targach gamescom 2024. Nasi rodzimi gracze najprawdopodobniej doświadczą wtedy również polskiego dubbingu.

Esencja Gothica

Pierwszy odcinek cyklu materiałów zakulisowych twórcy nazwali „Esencja Gothica” (ang. „The Essence of Gothic”). Skupia się on na tym, co może stanowić istotę tej kultowej gry – zarówno dla twórców remake’u, jak i dla fanów pierwowzoru. W nagraniu – co wybrzmiało już z wczorajszej zapowiedzi – deweloperzy podkreślają, że ich głównym celem jest uszanowanie i uchwycenie oryginalnej wizji Gothica. Jak powiedział reżyser artystyczny Daniel Candil:

Nasze podejście zakłada przede wszystkim, by uszanować i przyjąć oryginalną wizję stojącą za grą. Studiowaliśmy ją, staraliśmy się zrozumieć, co dokładnie chcieli przekazać twórcy pierwowzoru. Nie próbujemy wymyślać koła na nowo ani robić czegoś szalonego z marką Gothic. To remake – szanujemy i honorujemy oryginalną wizję i staramy się do niej zbliżyć.

Alkimia Interactive / THQ Nordic.

Twórcy biorący udział w materiale zza kulis opowiedzieli pokrótce, co dla nich jest istotą Gothica. Reinhard Pollice, reżyser gry, uważa, że jednym z aspektów, które jego zdaniem wyróżniają grę, są interakcja z otoczeniem i poczucie bycia częścią żyjącego świata: „Żyjący świat, jak w symulacji. Dzień miał swoją rutynę, a ty mogłeś być jej częścią. Mogłeś być częścią tego życia. To była pierwsza „symulacja”, w której gracz nie był w centrum uwagi”.

Jak wynika z wypowiedzi deweloperów, zespół Alkimia Interactive zdaje sobie sprawę z oczekiwań fanów i wielopokoleniowego potencjału marki – w końcu remake dotrze także do tych, którzy w pierwowzór nigdy nie grali. Wspomniany wyżej Candil podkreślił zaangażowanie w projekt tymi słowami: „Czasem czytam [komentarze] fanów, którzy piszą: »Grałem w to z ojcem, a teraz zagram w remake z synem«. Mam więc nadzieję, że rozumieją oni, że robimy to wszyscy z pasją, z głębi serca”.

Alkimia Interactive / THQ Nordic

Kai Rosenkranz, kompozytor oryginalnej ścieżki dźwiękowej, zwrócił też uwagę, że dla niego szansa powrotu do dawnych kompozycji była prawdziwą gratką: „Zawsze widziałem tu i ówdzie rzeczy, które chciałbym poprawić lub wyrzucić i podmienić na nowe. […] Otrzymałem drugą szansę. Mogłem wrócić do muzyki, którą wtedy napisałem i stworzyć jej nową, świeżą wersję, która przetrwa próbę czasu”.

Alkimia Interactive / THQ Nordic

Póki co nie wiadomo jeszcze, kiedy możemy się spodziewać kolejnego filmu zza kulis. Pewne jest natomiast, że podobnie jak ten, następny także będzie zawierał sporo nowych materiałów z samej gry.