Kingdom Come 2 jest „przyjazne mimo hardkorowości”. Projektant czeskiego RPG uważa, że długość gry „tak naprawdę nie ma znaczenia”, bo ważniejsze jest coś innego
Ondřej Bittner z Warhorse Studios przekonuje, że Kingdom Come: Deliverance 2 jest przyjazne zarówno fanom dużych wyzwań, jak i prostszych rozwiązań. Zdaniem projektanta kluczem do sukcesu gry są unikatowe przeżycia.
![](/i/h/17/476828416.jpg)
Żyjemy w czasach, gdy wielu graczy narzeka na długość nowych produkcji, przez co finalnie nie są w stanie dotrwać do napisów końcowych. Sam z tego powodu „odbiłem się” m.in. od Assassin’s Creed: Valhalli. Tymczasem Ondřej Bittner z Warhorse Studios przekonuje, że liczy się nie długość zabawy, ale indywidualne przeżycia. W rozmowie z portalem GamesRadar+ starszy projektant gry Kingdom Come: Deliverance 2 nazywa też nowe dzieło Czechów pozycją „hardcore’ową”, lecz przy tym „całkiem przyjazną”.
Bittner broni przede wszystkim rozbudowanych mechanik obecnych w najnowszych przygodach Henryka ze Skalicy. Zdaniem twórcy to właśnie one angażują graczy, wyróżniając Kingdom Come 2 na tle bardziej powtarzalnych tytułów.
Myślę, że mechaniki, o których mówisz – nieco bardziej angażująca rozgrywka – wynikają z faktu, że gracze być może w końcu zdali sobie sprawę, że długość gry tak naprawdę nie ma znaczenia. Liczy się to, czy każda sesja jest na swój sposób unikalna. Jeśli gra trwa 150 godzin, ale każde podejście wygląda tak samo, to szybko się znudzisz. Nieco bardziej angażujące rozwiązania zapewniają więcej oryginalnej zawartości – powiedział Ondřej Bittner w rozmowie z portalem GamesRadar+.
Starszy projektant Kingdom Come: Deliverance 2 posługuje się przykładem Elden Ringa, któru jego zdaniem cechuje się „prostą mechaniką”, ale oferuje także rozbudowaną eksplorację oraz wiele sekretów. Nadaje to grze unikalny charakter, a takie pozycje dobrze wpływają na branżę.
Nie oznacza to jednak, że trafią we wszystkie gusta, czego idealnym przykładem jest sam Bittner, dla którego walka w owym dziele FromSoftware okazała się zbyt trudna. Tymczasem studio Warhorse chciało, by KCD 2 angażowało fanów hardcore’owej rozgrywki, ale gwarantowało też alternatywne ścieżki dla miłośników mniejszych wyzwań. Jak powiedział Bittner: „mimo wszystko gra nie jest trudna, bo zawsze możesz osiągnąć coś w inny sposób”.
Kingdom Come: Deliverance 2 zadebiutowało 4 lutego tego roku na pecetach oraz konsolach PS5 i Xbox Series S/X.
- Recenzja gry Kingdom Come Deliverance 2 – wszystko, co było wspaniałe w KCD, tu jest tak samo dobre lub jeszcze lepsze
- Kingdom Come Deliverance 2 – poradnik do gry