Bethesda - newsy i ciekawostki
Moder ulepszył wszystkie 31 652 tekstury w Skyrimie. Efekt końcowy robi wrażenie
Adrian Werner, 20 listopada 2024, 10:08
Ukazała się modyfikacja Skyrim Every Single Texture Upscaled and Reworked, czyli „ważący” ponad 16 GB projekt, który ulepsza wszystkie tekstury w przeboju studia Bethesda.
W Starfielda zagrało 15 milionów graczy. Co ciekawe, od grudnia 2023 roku przybyło ich niecałe 3 miliony
Jakub Błażewicz, 20 listopada 2024, 09:23
Już ponad 15 milionów graczy wkroczyło do świata Starfielda. Z tej okazji firma Bethesda udostępniła aktualizację z nowym pojazdem i zadaniem, ale też ważnymi zmianami w modach.
Drugi dzień polskiego Game Pass Festivalu stoi pod znakiem Bethesdy. Imprezę czas zacząć!
Sonia Selerska, 19 listopada 2024, 12:17
To nie tylko prawdziwe święto dla fanów kultowego wydawcy, lecz także okazja do zdobycia nagród, w tym dostępu do biblioteki usługi PC Game Pass.
Zobacz długi gameplay z gry Indiana Jones i Wielki Krąg. Twórcy pokazali walkę, ekwipunek, zagadki i lokacje
Marcin Bukowski, 11 listopada 2024, 16:17
Bethesda udostępniła nowy materiał wideo z gry Indiana Jones i Wielki Krąg, koncentrujący się na rozgrywce.
Były pracownik Bethesdy ujawnił powody, dla których Skyrim dostał tylko trzy DLC
Maciej Gaffke, 4 listopada 2024, 20:38
Były pracownik Bethesdy wyjaśnił, dlaczego studio zaprzestało rozwoju Skyrima. Wskazał on, że firma nie chciała się ograniczać do jednego gatunku gier.
„Jeśli gra nie zostaje wielkim hitem, jesteś martwy”. Obecny status quo w branży gier będzie trudny do utrzymania, twierdzi projektant Skyrima i Starfielda
Adrian Werner, 30 października 2024, 14:05
Bruce Nesmith, czyli były pracownik studia Bethesda, pesymistycznie patrzy na przyszłość branży gier, przynajmniej w kwestii superprodukcji.
Starfield 2 będzie „piekielnie dobrą grą”, zapewnia weteran Bethesdy. Kosmiczne RPG ma pójść śladami serii Assassin’s Creed i Dragon Age
Krzysztof Kałuziński, 27 października 2024, 14:17
Bruce Nesmith, czyli dawny pracownik Bethesdy, wieszczy kontynuacjom Starfielda ogromny sukces. Zdaniem doświadczonego twórcy tytuł stanie się podstawą, na której budowane będą kolejne odsłony serii. Dopiero druga lub trzecia część pokaże jednak jej prawdziwy potencjał.
Fallout 76 wykona „ogromny krok naprzód”. Nowa aktualizacja wprowadzi coś „zupełnie nowego” do postapokaliptycznego RPG w otwartym świecie
Marcin Bukowski, 24 października 2024, 13:05
Podczas transmisji z Dnia Fallouta zapowiedziano grudniową aktualizację do gry Fallout 76, dodającą m.in. nowy rajd, sprzęt czy tytuły. Do tego poznaliśmy nowe informacje o możliwości zostania ghulem.
Projektant Skyrima nie żałuje odejścia Bethesdy od klimatów fantasy. Wspiera firmę w „prężeniu nowych kreatywnych muskułów”
Jakub Błażewicz, 23 października 2024, 12:49
Bruce Nesmith wskazuje, że Bethesda zawsze chciała być studiem wielu tytułów i i tym uzasadnia odejście firmy od klimatów fantasy w Fallout 4 i Starfieldzie.
The Elder Scrolls 6 nie pójdzie drogą Baldur’s Gate 3, zapewnia główny projektant Skyrima. Bethesda woli „znikający interfejs” niż „skomplikowane karty postaci”
Kamil Kleszyk, 19 października 2024, 10:34
Były pracownik Bethesdy, Bruce Nesmith, twierdzi, że sukces Baldur’s Gate 3 nie zmieni podejścia studia do minimalistycznego interfejsu w kolejnych grach RPG. Jego zdaniem Todd Howard jest wielkim zwolennikiem takiego rozwiązania.
Współtwórca Skyrima i Starfielda uważa, że wydawanie gier Bethesdy bez błędów jest niemożliwe
Adrian Werner, 15 października 2024, 15:30
Były pracownik studia Bethesda zabrał głos w kwestii poziomu dopracowania technicznego gier zespołu. Przyznał, że dużo im w tej kwestii brakuje, ale też uważa, że uniknięcie tego w pełni jest niemożliwe.
„Szczerze mówiąc, jest mi smutno”. Twórca Starfielda nie kryje rozczarowania „w większości negatywnymi” ocenami graczy dla dodatku Shattered Space
Adrian Werner, 10 października 2024, 09:37
Emil Pagliarulo ze studia Bethesda zabrał głos w kwestii chłodnego przyjęcia Shattered Space i problemów Starfielda. Zapewnił, że twórcy pracują nad poprawkami i nie są głusi na krytykę.
Duży mod do Skyrima rzuca nas w sam środek konfliktu pomiędzy dwiema zwaśnionymi frakcjami wampirów. Rekomenduje go sama Bethesda
Adrian Werner, 9 października 2024, 11:53
Studio Bethesda zarekomendowało modyfikację A Tale of Blood and Snow do The Elder Scrolls V: Skyrim, która oferuje nową kampanię obracającą się wokół wojny dwóch frakcji wampirów.
Deweloper opuścił Bethesdę w połowie prac nad Starfieldem, bo studio nazbyt się rozrosło. „Doszedłem do wniosku, że jeśli nie zrobię tego teraz, to być może nie zrobię tego nigdy”
Marcin Bukowski, 8 października 2024, 12:13
Jeden z twórców Starfielda odszedł z Bethesdy w trakcie prac nad grą, aby założyć własne studio. Nate Purkeypile zdradził, że głównym powodem był stale rozrastający się zespół.
Starfield to „cud techniki” i „pod wieloma względami najlepsza gra, jaką Bethesda kiedykolwiek stworzyła”, twierdzi reżyser
Marcin Bukowski, 3 października 2024, 13:11
Jeden z twórców Starfielda jest bardzo dumny ze swojego dzieła. Pokusił się nawet o określenie go „najlepszym pod wieloma względami projektem Bethesdy”.
„Nasi fani nie chcą grać w nasze gry, chcą żyć w światach, które tworzymy”. Projektant Starfield: Shattered Space wyjaśnił podejście Bethesdy do tworzenia dodatków
Maciej Gaffke, 2 października 2024, 19:52
Bethesda wyjaśniła swoje podejście do rozpoczęcia tworzenia DLC do Starfielda jeszcze przed premierą RPG-a. Według projektanta Emila Pagliarulo gracze chcą „żyć w światach” wykreowanych przez studio.
Starfield ma nową cenę w złotówkach na Steamie. To kolejny taki ruch Bethesdy
Adrian Werner, 1 października 2024, 12:15
Gracze odnieśli kolejny sukces w walce o obniżki cen w Polsce. Tym razem ich akcja poskutkowała niższymi kwotami zakupu gry Starfield oraz dodatku Shattered Space.
Dodatek do Starfielda podał tlen grze Bethesdy, ale może nie wystarczyć na długo z powodu mieszanego odbioru
Adrian Werner, 1 października 2024, 09:17
Wczorajszej premiery ddodatku Shattered Space do gry Starfield nie można zaliczyć do w pełni udanych. DLC zbiera mieszane opinie na Steamie.
Premiera Shattered Space, czyli dodatku, który ma ożywić Starfielda
Adrian Werner, 30 września 2024, 17:10
Dzisiaj odbędzie się premiera Starfield: Shattered Space, czyli wyczekiwanego dodatku do RPG studia Bethesda.
Todd Howard podjął próbę wyjaśnienia, dlaczego gry Bethesdy są tak „nieodpowiedzialnie duże”
Adrian Werner, 29 września 2024, 09:28
Todd Howard wytłumaczył, dlaczego gry studia Bethesda są często tak ogromne. Okazuje się, że powodem jest niechęć zespołu do usuwania opracowanych już elementów.
Todd Howard przyznał, że podejście Bethesdy do stworzenia „1000 światów” Starfielda było błędne. „Udało nam się jednak to zrobić”
Maciej Gaffke, 28 września 2024, 11:32
W krótkim filmie Todd Howard odniósł się do pomysłu wygenerowania 1000 światów w Starfieldzie. Deweloper przyznał, że ten pomysł nie był najlepszy.
„The Elder Scrolls 6 niewątpliwie będzie niesamowitą grą”, ale oczekiwania względem niej są „prawie niemożliwe” do spełnienia
Marcin Bukowski, 17 września 2024, 16:52
Były pracownik Bethesdy uważa, iż oczekiwania względem The Elder Scrolls 6 są „prawie niemożliwe” do spełnienia. Wiąże się to z bardzo długim czasem, jaki upłynął od wydania Skyrima.
Bethesda podała wiele informacji o dodatku Shattered Space, który ma tchnąć nowe życie w Starfielda
Adrian Werner, 17 września 2024, 10:23
Studio Bethesda udostępniło obszerny nowy materiał wideo, przybliżający dodatek Starfield: Shattered Space.
Premiera The Elder Scrolls: Castles - darmowego spin-offa serii RPG Bethesdy
Jakub Błażewicz, 11 września 2024, 11:44
The Elder Scrolls: Castles to raczej skromna namiastka TES-a 6, ale przynajmniej jest już dostępna za darmo do pobrania.
Twórcy ostatnich odsłon Wolfensteina nie zachęcają do zabaw bronią w grze Indiana Jones i Wielki Krąg
Jakub Błażewicz, 10 września 2024, 15:15
W Indiana Jones and the Great Circle nie zabraknie pistoletów, ale gra bynajmniej nie będzie zachęcać do wdawania się w strzelaniny.
Polska cena gry Indiana Jones i Wielki Krąg została obniżona na Steam. Wciąż jest dość wysoka, ale i tak to spory sukces
Kamil Kleszyk, 7 września 2024, 11:18
Walka polskich graczy i branżowych mediów o niższe ceny na Steamie odnosi pozytywne rezultaty. Tym razem obniżka dotyczy gry Indiana Jones i Wielki Krąg od studia Machine Games. Warto zauważyć, że jej wymagania sprzętowe na PC poznaliśmy już jakiś czas temu.
Bethesda dziękuje „milionom graczy” Starfielda. Po Shattered Space w kosmicznym RPG ma się pojawić jeszcze „wiele nowości”
Kamil Kleszyk, 7 września 2024, 09:35
6 września minął dokładnie rok od głośnej premiery Starfielda. Z tej okazji twórcy RPG-a, studio Bethesda, podziękowali fanom gry i zdradzili kilka szczegółów na temat nadchodzącego dodatku Shattered Space.
Owiany złą sławą, ale popularny mod do Dooma został usunięty z oficjalnej kolekcji z przyczyn politycznych
Adrian Werner, 3 września 2024, 14:37
Popularny, choć kontrowersyjny mod Thatcher's Techbase do Dooma II przez chwilę mogli pobrać gracze konsolowi. Bethesda jednak usunęła projekt z oficjalnej przeglądarki modyfikacji z powodu jego politycznego charakteru.
Bethesda nie przestaje wierzyć, że za 12 lat gracze ciągle będą grać w Starfielda na wzór Skyrima
Jakub Błażewicz, 3 września 2024, 12:35
Dyrektor kreatywny Tim Lamb podziela wiarę Todda Howarda, że Starfield może przyciągać graczy nawet po upływie 12 lat.
Fallout 76 nie spowalnia prac nad Falloutem 5. Twórcy mogą rozważyć grywalne ghule w „piątce”
Jakub Błażewicz, 29 sierpnia 2024, 09:45
Grywalne ghule na razie trafią tylko do Fallouta 76, ale dyrektor kreatywny John Rush nie wyklucza, że również Fallout 5 pozwoli zagrać tymi mutantami.
Polska cena gry Indiana Jones i Wielki Krąg nie zachwyca [Aktualizacja: apel polskich mediów do Bethesdy]
Jakub Błażewicz, 27 sierpnia 2024, 09:34
Indiana Jones i Wielki Krąg to kolejna gra pokazująca wysoki przelicznik cen na Steamie na złotówki. Tyle że najwyraźniej Bethesda życzy sobie za tytuł nawet więcej, niż sugerował Steam.
Apokalipsa zombie, mroczny spisek i mnóstwo dzikich ghulów. Fallout Vermont to kolejny po Fallout London duży mod do „czwórki”
Marcin Bukowski, 24 sierpnia 2024, 12:32
Fallout 4 otrzymał modyfikację o apokalipsie zombie w stanie Vermont. Wprowadza ona nową mapę i fabułę.
Phil Spencer poprosił Todda Howarda o dodanie pojazdu do Starfielda. Teraz gracze odgrywają w New Atlantis sceny rodem z GTA
Jakub Błażewicz, 22 sierpnia 2024, 12:30
Darmowy pojazd dał graczom Starfielda sporo zabawy, choć niektórzy chyba „pomylili” dzieło Bethesdy z serią GTA.
Bethesda wprowadziła pierwszy pojazd do Starfielda i potwierdziła datę premiery dodatku Shattered Space
Krystian Pieniążek, 20 sierpnia 2024, 21:09
Firma Bethesda ujawniła datę premiery dodatku Shattered Space do gry Starfield. Ponadto fani tej produkcji doczekali się pierwszego pojazdu, wprowadzonego w aktualizacji REV-8.
Indiana Jones i Wielki Krąg ma być czasowym konsolowym „ekskluzywem” Xboxa. Informator podał, kiedy gra może trafić na PS5
Jakub Błażewicz, 19 sierpnia 2024, 21:18
Premiera Indiana Jones and the Great Circle w 2024 roku ma być niezagrożona. Znany informator potwierdza, że dokładną datę wydania nowej gry Bethesdy poznamy na dniach. Niewykluczone, iż trafi ona także na PS5.
W 2024 roku Fallout 76 to fajny pomysł na wakacje, ale tylko ze znajomymi - i najlepiej zapłacić za all inclusive
Patryk Manelski, 16 sierpnia 2024, 11:13
Fallout 76 potrzebował dobrych kilku lat, aby wyjść na prostą. Dzisiaj jest to znacznie lepsza produkcja niż w dniu premiery i można się przy niej dobrze bawić. Pod warunkiem jednak, że zabierzecie ze sobą kolegów chętnych na wspólną walkę o przetrwanie.
„Nie zarabiając, nie zapłacimy naszych rachunków”. Twórcy Fallout: London chcą założyć studio i zdradzają, dlaczego musieli zrezygnować z pewnych elementów w swoim ogromnym projekcie
Jakub Błażewicz, 13 sierpnia 2024, 13:50
Twórcy Fallout: London poważnie myślą o założeniu własnego studia, ale chcą też wzbogacić mod o całą niedodaną zawartość. Może poza latającymi (niezamierzenie) koniami.
Ekspert od immersive simów zestawił Skyrima z Baldur's Gate 3, określając ich przynależność do gatunku. Podał argumenty
Marcin Bukowski, 12 sierpnia 2024, 16:25
Założyciel Arkane Studios twierdzi, iż zarówno Skyrima, jak i Baldur’s Gate 3 zaliczyć można do gier typu immersive sim. Jego zdaniem definicja tego gatunku jest bardzo otwarta.
Bethesda zaprasza do światów Skyrima i Starfielda w nieco innym wydaniu. Wydawca zaprezentował projekty fanów z Creations
Adrian Werner, 10 sierpnia 2024, 07:50
Studio Bethesda przygotował filmik reklamujący dziesięć ciekawych modyfikacji do Skyrima i Starfielda dostępnych w usłudze Creations.
Doom i Doom 2 dostały polską wersję po około 30 latach od premiery. Legendarne strzelanki otrzymały także nowe mapy i wiele więcej
Zuzanna Domeradzka, 8 sierpnia 2024, 22:10
Do sprzedaży trafił zestaw składający się z pierwszego i drugiego Dooma. Pakiet oferuje nowy epizod dla pojedynczego gracza, wieloosobowy tryb deathmatch oraz wspiera język polski i mody.
Rozgrywka w RPG Fallout 76 stanie się bardziej dynamiczna. Ma to związek z systemem posterunków, który jest główną atrakcją aktualizacji Milepost Zero
Kamil Kleszyk, 4 sierpnia 2024, 12:08
Reżyser kreatywny Bethesdy, Jon Rush, uchylił rąbka tajemnicy na temat nowej aktualizacji do Fallouta 76. Milepost Zero wprowadzi możliwość tworzenia własnych posterunków na trasie karawan.
Starfield: Shattered Space może wyjść wcześniej, niż myślicie. Informator sugeruje rychłą premierę
Kamil Kleszyk, 2 sierpnia 2024, 14:53
Jeden z branżowych informatorów zajmujących się tematyką Starfielda twierdzi, że premiera pierwszego dodatku do produkcji Bethesdy może nastąpić już we wrześniu.
Microsoft planuje mocne uderzenie na targach gamescom 2024. Xbox pokaże ponad 50 gier, w tym Farming Simulator 25
Maciej Gaffke, 1 sierpnia 2024, 18:10
Xbox ujawnił, co przygotował na gamescom 2024. Podczas imprezy zobaczymy ponad 50 gier.
Prey 2 miał być Red Dead Redemption w kosmosie. Jak doszło do porażki projektu skazanego na sukces
Krystian Pieniążek, 28 lipca 2024, 20:00
Pierwszy Prey zaskarbił sobie uznanie graczy i recenzentów, toteż jego kontynuacja zdawała się mieć zapewnione wysokie oceny i doskonałą sprzedaż. Co zaoferowałby nam Prey 2, dla którego źródłem inspiracji było przebojowe Red Dead Redemption?
„Oberwali od Bethesdy, ale i tak stworzyli coś naprawdę wyjątkowego”. Fallout: London wzbudza podziw wśród graczy, mimo błędów i zawieszania się gry
Adrian Werner, 26 lipca 2024, 14:16
Wielki mod Fallout: London zbiera bardzo dobre opinie od graczy. Dręczą go jednak liczne problemy techniczne.
Fallout: London zadebiutował. Zobacz imponujący zwiastun premierowy ambitnego projektu fanów
Jakub Błażewicz, 25 lipca 2024, 15:52
Fallout: London ma już zwiastun premierowy i swoją kartę w sklepie GOG.com. Dziś ambitna modyfikacja Fallouta 4 trafiła do graczy.
Fallout: London może przetrzeć szlak dla dużych, ambitnych modów na GOG-u. Menedżer platformy roztoczył piękną wizję
Jakub Błażewicz, 24 lipca 2024, 12:44
GOG może w przyszłości pomóc promować i łatwo korzystać z ambitnych modyfikacji fanów. Pod warunkiem, że gracze dobrze przyjmą wydanie na platformie moda Fallout: London.
The Elder Scrolls 6 może nas zabrać do pustynnego Hammerfell. Fani przeprowadzili niezwykle wnikliwą obserwację
Marcin Przała, 19 lipca 2024, 18:04
Według poszlak, do jakich dotarli fani serii The Elder Scrolls, kolejna odsłona gry od Bethesdy może przenieść nas w mocno piaszczyste klimaty.
Fallout London to 30 GB modyfikacji. „Jeśli to będzie okropna premiera, to prawdopodobnie zapadniemy się pod ziemię”
Jakub Błażewicz, 18 lipca 2024, 13:10
Swoim rozmiarem Fallout London zawstydzi niejedną grę. Zespół FOLON wyraził też nadzieję, że ambitny mod nie przyniesie im wstydu.
Posiadacze Fallout 4 w Epic Games Store nie zagrają w Fallout: London na premierę. Przedstawiciel GOG wyjaśnia dlaczego
Jakub Błażewicz, 16 lipca 2024, 10:33
Fallout: London w końcu wyjdzie w wersji dla next-genowej aktualizacji Fallouta 4. Jednakże do tego czasu mod pozostanie niedostępny na Epic Games Store.