Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 stycznia 2025, 21:00

autor: Zuzanna Domeradzka

„Gdybyśmy współpracowali z Bethesdą, Skywind wyszedłby szybciej. Ale byłaby to dużo gorsza gra”. Twórcy wielkiego moda do Skyrima trzymają się z dala od korporacji

Twórcy ogromnego moda do Skyrima nie chcieliby współpracować z Bethesdą. Uważają, że dzięki temu Skywind będzie lepszą grą.

Źródło fot. tesrskywind.com
i

The Elder Scrolls: Skywind jest ogromną modyfikacją do Skyrima, która nie tylko przeniesie zawartość Morrowinda na silnik najnowszej części tej serii RPG, ale też usprawni niektóre mechaniki, wprowadzi pełny dubbing czy poprawi lokacje, tak aby oferowały więcej atrakcji względem „trójki”. Projekt już od ponad dekady rozwija grupa fanów, którzy nie współpracują z Bethsedą. W związku z tym może nasuwać się pytanie, czy nie lepiej byłoby po prostu podjąć kolaborację z firmą, aby usprawnić cały proces?

Moderzy „dopieszczający” Skywinda twierdzą, że gdyby współpracowali nad projektem z Bethesdę, odbiłoby się to negatywnie na jakości ich dzieła. W najnowszym materiale (poniżej), w którym omówili nowinki zaimplementowane do projektu w ciągu ostatniego roku, zgodnie stwierdzili, iż kooperacja z dużą firmą w przypadku Skywinda po prostu nie miałaby sensu, mimo że przyspieszyłaby proces twórczy.

Gdybyśmy współpracowali z Bethesdą [...], to tak, Skywind wyszedłby szybciej. Ale myślę, że byłaby to dużo gorsza gra. Sądzę, iż fakt, że nie jesteśmy korporacją, tylko grupą pasjonatów, sprawia, iż [projekt – dop. red.] będzie lepszy.

Według twórców Skywinda siłą całego zespołu jest duża swoboda chociażby w projektowaniu poziomów, co prowadzi do różnorodności. Mogliby co prawda wydać mod szybciej, lecz kosztem jego jakości.

Inna sprawa, że moderzy poświęcają czas na dokończenie tak dużego projektu z własnej woli – nie dostają przecież za to żadnego wynagrodzenia. Przez to dopracowują Skywinda nie w ramach pełnego etatu, ale w przerwach od codziennych zajęć, co dodatkowo wydłuża cały proces:

Nie do końca przypomina to [tworzenie Skywinda – dop. red.] produkcję gier AAA, ponieważ gdyby był to oficjalny projekt studia deweloperskiego, wszystkie pracujące nad nim osoby otrzymywałyby wynagrodzenie. Poświęcałyby na to cały swój czas.

Mimo poczynionych postępów wciąż nie wiadomo, kiedy prace nad projektem Skywind zostaną ukończone.