Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPC
Okładka The Elder Scrolls: Skywind (PC)
OkładkaThe Elder Scrolls: Skywind (PC)

The Elder Scrolls: Skywind PC

TES: Skywind

Wielki mod (totalna konwersja) do gry The Elder Scrolls V: Skyrim, który przenosi na jej silnik zawartość TES III: Morrowind. Modyfikacja The Elder Scrolls: Skywind to nie tylko lepsza grafika, lecz także udźwiękowione dialogi czy odświeżona mechanika.

RPG | FPP | TPP | fantasy | sandbox | The Elder Scrolls | singleplayer

Kolekcja gier
Obserwuj grę

The Elder Scrolls: Skywind Premiera PC

data nieogłoszona

producent: TESRenewal wydawca: TESRenewal Strona oficjalna

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

Gry podobne do The Elder Scrolls: Skywind

Kingdom Come: Deliverance 2

Avowed

The Elder Scrolls V: Skyrim

The Elder Scrolls: Skywind to rozbudowany mod (a dokładnie – tak zwana totalna konwersja) do gry The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition. Modyfikacja przenosi na silnik tej produkcji zawartość gry The Elder Scrolls III: Morrowind. Opisywany projekt jest dostępny za darmo, a stoi za nim zespół TESRenewal, w którego portfolio można też znaleźć mod The Elder Scrolls: Skyblivion.

Historia projektu

Prace nad The Elder Scrolls: Skywind rozpoczęły się w okolicach premiery gry The Elder Scrolls V: Skyrim, która miała miejsce 11 listopada 2011 roku. Deweloperzy z TESRenewal szybko zabrali się za portowanie swojego wcześniejszego dzieła – Morrobliviona – na silnik piątej odsłony tego kultowego cyklu. Z czasem całe przedsięwzięcie zaczęło nabierać kształtów i rosnąć, stopniowo przyciągając kolejnych twórców i zmieniając się w ostateczną wersję Skywinda.

Skywind a Morrowind i Skyrim – różnice

The Elder Scrolls: Skywind stanowi kompleksową rekonstrukcję gry The Elder Scrolls III: Morrowind. Twórcy starali się połączyć unikalne cechy trzeciej części serii The Elder Scrolls z bardziej nowoczesnymi rozwiązaniami i lepszą grafiką, które znamy z piątej odsłony tego cyklu.

Mod zawiera całą znaną z Morrowinda wyspę Vvardenfell. Choć twórcy zachowali jej pierwotną topografię, w niektórych miejscach wprowadzili pewne modyfikacje wynikające z procesu projektowania poziomów. Zrywając z ograniczeniami rodem z 2002 roku (kiedy to debiutował Morrowind), a także chcąc uczynić swoje dzieło lepiej dopasowanym do nowszych standardów, moderzy pochylili się między innymi nad interfejsem (znacząco go modyfikując), dialogami (które doczekały się udźwiękowienia), a także nad mechaniką.

W przeciwieństwie do pierwowzoru, Skywind umożliwia korzystanie z szybkiej podróży z dowolnego miejsca na mapie oraz pozwala włączyć znaczniki zadań; niemniej można zrezygnować z tych udogodnień. Ponadto chcąc oszczędzić graczom irytacji, nie zabijemy w nim postaci ważnych dla fabuły. Z drugiej strony podobnie jak w oryginale, próżno tu szukać wierzchowców znanych ze Skyrima.

Broń i system walki

Oprócz tego, choć do modyfikacji nie trafił cały arsenał dostępny w Morrowindzie, pojawia się w niej taki oręż, jak kusze, włócznie i kostury; nie brakuje również broni do rzucania, pokroju noży czy gwiazdek. Przed premierą planowano też, że dopełnieniem tego wszystkiego będzie bardziej improwizowana broń, jak widły czy wiosła.

System walki w Skywindzie oparto w dużej mierze na tym ze Skyrima (aczkolwiek poziom wytrzymałości ma tu większe przełożenie na skuteczność trafień). Co zaś tyczy się systemu rozwoju postaci – autorzy zdecydowali się na przywrócenie umiejętności głównych i pobocznych z Morrowinda, zaś skyrimowe menu konstelacji zostało przez nich zastąpione nowym, inspirowanym morrowindowym menu statystyk i rozwiązaniami z Fallouta 3 oraz Fallouta: New Vegas.

Napotkane problemy

Po drodze autorzy napotkali szereg kwestii, które okazały się dla nich „twardymi orzechami do zgryzienia”. Jedną z nich był system pancerza; twórcy zdecydowali się zbadać możliwość uczynienia go bardziej modułowym, co jednak zmusiło ich do stawienia czoła wyzwaniom praktycznym i estetycznym. Inny problematyczny element to zaklęcia, których przeniesienie z Morrowinda do Skywinda było bardziej skomplikowane, niż mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka, przez co stanęło pod znakiem zapytania.

Kwestie techniczne

The Elder Scrolls: Skywind wymaga do działania gier The Elder Scrolls III: Morrowind (z dodatkami Bloodmoon i Tribunal lub w wersji Game of the Year) oraz The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition.

Ostatnia modyfikacja 14 stycznia 2025

Tryb gry: single player  

Wymagania wiekowe The Elder Scrolls: Skywind: 16+