Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 października 2024, 12:13

Deweloper opuścił Bethesdę w połowie prac nad Starfieldem, bo studio nazbyt się rozrosło. „Doszedłem do wniosku, że jeśli nie zrobię tego teraz, to być może nie zrobię tego nigdy”

Jeden z twórców Starfielda odszedł z Bethesdy w trakcie prac nad grą, aby założyć własne studio. Nate Purkeypile zdradził, że głównym powodem był stale rozrastający się zespół.

Źródło fot. Bethesda
i

Nate Purkeypile to jeden z byłych pracowników Bethesdy, który zajmował pozycję projektanta świata i oświetlenia w Fallout 3, Fallout 4 i The Elder Scrolls V: Skyrim. Przez pewien czas pracował także nad Starfieldem, ale w 2021 roku postanowił opuścić zespół, aby założyć własne studio. Obecnie tworzy grę The Axis Unseen, której najnowszy zwiastun opublikował wczoraj na Reddicie. Tam również opowiedział co nieco na temat swojego odejścia z Bethesdy.

Wiem, że wiele osób ma przemyślenia na temat Starfielda i tego, że jest prawdopodobnie za duży i powinien być mniejszy itp. Zgadzam się z wieloma rzeczami i chociaż bardzo lubiłem pracować w Bethesdzie, gdy było nas około 65-110 osób przy Fallout 3 i Skyrim, to podobało mi się tam coraz mniej, gdy zespół rósł i rósł.

Purkeypile przekazał, że liczba deweloperów znacząco wzrosła podczas opracowywania Starfielda. Zaangażowane było w niego około 500 osób i cztery różne firmy, nie wspominając o outsourcingu. Twórca najzwyczajniej w świecie nie lubił takiego stylu pracy.

Zawsze uwielbiałem gry niezależne i doszedłem do wniosku, że jeśli nie zrobię tego teraz, to być może nie zrobię tego nigdy.

Warto przypomnieć, że na początku roku na ten sam temat wypowiadał się Will Shen, również były już pracownik firmy. Stwierdził on, że z powodu zbyt dużego zespołu pojawiły się problemy z jego nadzorowaniem, co z kolei odbiło się na jakości zakończenia Starfielda.

Nowa produkcja Purkeypile’a, The Axis Unseen, to przygodowa gra akcji z otwartym światem i elementami horroru. Gra zadebiutuje na PC za 2 tygodnie, tj. 22 października (w wersji z polskim interfejsem). Już teraz możecie jednak sprawdzać jej demo, z którego zapis będzie można przenieść do pełnej wersji.

Marcin Bukowski

Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

więcej