Po premierze The Elder Scrolls 6 Bethesda może znaleźć się pod ostrzałem. „Jeśli wydasz grę, która ludziom się nie spodoba, Internet potraktuje cię, jakbyś bił małe foki”
Według jednego z twórców Skyrima Bethesda może być narażona na nękanie niezależnie od tego, jak dobre okaże się The Elder Scrolls 6.

Jako firma zajmująca się tworzeniem wysokobudżetowych gier, Bethesda musi liczyć się z surową oceną społeczności. Jednak według jej byłego dewelopera, Nate’a Purkeypile’a, jest ona narażona wprost na nękanie ze strony fanów.
Purkeypile wziął udział w Game Developers Conference (GDC), gdzie podzielił się swoimi spostrzeżeniami o branży, a także ujawnił powody swojej decyzji o odejściu z Bethesdy.
Podczas dyskusji deweloper zauważył, że nękanie twórców Starfielda w Internecie stało się praktycznie nieuniknione. Nieważne, jak dobrą grą okaże się powstające The Elder Scrolls VI, i tak pojawią się negatywne głosy wymierzone w tę produkcję oraz jej autorów.
Nawet jeśli The Elder Scrolls VI będzie świetne, jestem pewien, że znów pojawią się godzinne filmy na YouTube i groźby śmierci. Jeśli wydasz grę, która ludziom się nie spodoba, Internet potraktuje cię, jakbyś bił małe foki.
Warto na marginesie wspomnieć, że niedawno szef studia Hazelight, Josef Fares, bronił Electronic Arts przed oskarżeniami graczy, a Ubisoft podobno zatrudnił prawników, którzy mają bronić deweloperów przed nękaniem w sieci. Problem jest zatem szeroki i nie dotyczy tylko Bethesdy.
Wróćmy jednak do Purkeypile’a i jego wystąpienia na GDC. Poruszył on bowiem jeszcze jedną ciekawą kwestię – swojego odejścia z pracy nad projektami AAA oraz Bethesdy (miało to miejsce w 2021 roku), gdzie pracował przez 14 lat. W tym czasie deweloper był zaangażowany m.in. w stworzenie trzech dzieł, które zostały wyróżnione statuetkami gry roku. Są to: Fallout 3, Skyrim oraz Fallout 4.
Fallout 3 radził sobie nieźle, ale Skyrim był czymś innym, zupełnie innym. I ostatecznie trzy gry, nad którymi pracowałem – Fallout 3, Skyrim i Fallout 4 – zdobyły najwięcej nagród GotY w roku, w którym się ukazały. [...] Naprawdę nie czułem potrzeby, aby zająć się kolejnym dużym projektem AAA [...].
Głównym powodem zmiany kierunku w karierze zawodowej Purkeypile’a było poszukiwanie nowych wyzwań. Przypomnijmy, że w 2021 roku założył on własne, niezależne studio Just Purkey Games, które kilka miesięcy temu wydało przygodową grę akcji The Axis Unseen.