Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 listopada 2024, 10:08

autor: Adrian Werner

Moder ulepszył wszystkie 31 652 tekstury w Skyrimie. Efekt końcowy robi wrażenie

Ukazała się modyfikacja Skyrim Every Single Texture Upscaled and Reworked, czyli „ważący” ponad 16 GB projekt, który ulepsza wszystkie tekstury w przeboju studia Bethesda.

Źródło fot. Bethesda
i

The Elder Scrolls V: Skyrim – Special Edition pozostaje najpopularniejszą grą wśród moderów. Wystarczy wspomnieć, że użytkownicy Nexusa pobrali już ponad 5,8 mld plików do tej produkcji. Co więcej, 2,1 mld z tego przypadło tylko na ten rok (w styczniu wynik wynosił 3,7 mld). To nie dziwi, bo każdego dnia udostępniane są świeże modyfikacje do przeboju Bethesdy. Dzisiaj chcemy zwrócić uwagę na jedną z nich, w postaci wydanego wczoraj Skyrim Every Single Texture Upscaled and Reworked.

W przypadku tego projektu tytuł tłumaczy praktycznie wszystko – mod ulepsza każdą teksturę w grze. W sumie autor, czyli M Waqas, musiał podmienić 31 652 z nich. Każda nowa wersja oferuje wyższy poziom detali, ale jednocześnie opracowano je tak, aby zachowały klimat pierwowzorów. Mocno podbito również ich rozdzielczość.

  1. Nowe tekstury krajobrazów wykonano w 2K.
  2. Tekstury elementów architektonicznych są w 1K – 2K
  3. Niektóre posągi pokryte są teksturami w 4K.
  4. Natomiast tekstury postaci są w 1K – 2K.

Po prawej standardowa wersja gry, po lewej wersja z modem.

Wszystko to są znacznie wyższe rozdzielczości niż te, jakie miały tekstury przygotowane przez studio Bethesda. Nie powinno zatem dziwić, że modyfikacja swoje waży – jej pliki zajmują 16,5 GB. Różnica jest jednak ogromna, więc warto wygospodarować tyle miejsca na Waszych dyskach.

Co ważne, projekt jest bardzo dobrze zoptymalizowany. Autor tak przygotował nowe tekstury, aby mod zabierał tylko trochę więcej pamięci VRAM niż standardowa wersja The Elder Scrolls V: Skyrim – Special Edition. Wszystko to wymagało masy pracy; na opracowanie modyfikacji M Waqas poświęcił ponad rok.

  1. Skyrim Every Single Texture Upscaled and Reworked – strona modyfikacji w serwisie Nexus

Galeria:

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej