Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Wiedźmin - poradnik

Wiedźmin - poradnik

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Zadania poboczne (1) | Efekt uboczny | Dodatki do Wiedźmina poradnik Wiedźmin

Ostatnia aktualizacja: 18 lipca 2019

Efekt uboczny - zadania poboczne

Q.02. Eksponaty

Zadanie to ukończysz poprzez zbieranie różnych, unikatowych przedmiotów. Aby wejść w ich posiadanie, należy wykonywać inne questy (co wyjaśniłem w poszczególnych fazach). Jak już pewnie zauważyłeś, poniższa lista faz jest niepełna. Jest tak dlatego, że pominąłem tzw. "nagrody za amulet" (pojawiają się po każdym dostarczonym artefakcie). Ponadto warto zaznaczyć, że ich kolejność może się różnić od tej z Twojego dziennika zadań. Jest ona bowiem uzależniona od kolejności sprzedawanych przedmiotów.

1 - Zadania poboczne (1) | Efekt uboczny | Dodatki do Wiedźmina - Wiedźmin - poradnik
Faza 1 - Zadania poboczne (1) | Efekt uboczny | Dodatki do Wiedźmina - Wiedźmin - poradnik

Faza 1. Niezwykłe przedmioty

Początek zadania nastąpi po pierwszej rozmowie z Everdenem , którego znajdziesz na terenie jego posiadłości M1.03 . Celem misji jest dostarczanie niezwykłych artefaktów temu jegomościowi, otrzymując w zamian pieniądze oraz przydatne przedmioty. Jeśli znajdziesz dziwny fabularny przedmiot, sprawdź, czy wspomniany wcześniej szlachcic nie zaoferuje wymiany.

Faza 2. Naszyjnik

Naszyjnik z wizerunkiem Lary Dorren znajdziesz w domu Miłki M1.07 . Jego zdobycie jest możliwe po wykonaniu Q.08. Przesądna . W zamian za przedmiot otrzymasz 50 orenów i zsiadłe mleko (potrzebne w misji Q.11. Tajemniczy skarb ).

Faza 4. Amulet Uroborosa

Amulet Uroborosa znajduje się w kanałach M3.06 , aby wejść w jego posiadanie, należy ukończyć zadanie Q.03. Kompania Braci , nie sprzedając magicznego kamienia Lorethiel . W zamian otrzymasz 50 orenów i pieczeń (przydatną chociażby w zadaniu Q.06 Pies obronny ).

Faza 6. Pamiętnik

By stać się właścicielem pamiętnika podróżnika , należy ukończyć quest Q.05. No to chlup . Sprzedając go, otrzymasz tradycyjnie 50 orenów i księgę o flederach (zanim zejdziesz do kanałów M1.13 , lepiej ją wcześniej przeczytaj, uzyskasz w ten sposób dostęp do droższych komponentów).

Faza 8. Laska

Kolejny artefakt, Czarodziejska Laska , wpadnie Ci w ręce po wygranej w kości z Navikiem (powiązane z zadaniem Q.03 Kompania Braci ). Natkniesz się na niego koło wejścia na cmentarz M1.08 .

Faza 10. Sefira

Sefira Tipperath ukryta została w skrzyni, do której dojście prowadzi przez teleport w zamkniętym magazynie M1.10 . Aby stać się jej właścicielem, musisz ukończyć Q.11 Tajemniczy skarb . W zamian za artefakt dostaniesz 50 orenów i książkę O przestępie .

Faza 12. Pełna kolekcja

Ostatnia faza pojawia się wówczas, gdy wszystkie pięć unikalnych przedmiotów znajdzie się w rękach Everdena . Bogaty szlachcic w zamian za pomoc w skompletowaniu kolekcji zapłaci Ci dodatkowe 400 orenów.

Q.03. Kompania Braci

Podobnie jak w zadaniu poprzednim, tak i w tym kolejność wpisów może się różnić. Wynika to z kolejności podejmowanych wyzwań.

Faza 1. Wyzwanie

Do rozpoczęcia zadania, a co za tym idzie - pojawienia się pierwszego wpisu, dojdzie samoczynnie zaraz po opuszczeniu domu Kłykacza M1.01 (w trakcie wykonywania zadania głównego). Podczas rozmowy z Gunnem Hargisem (przedstawionym na poniższym zdjęciu) dowiesz się, że czwórka przyjaciół pod nazwą "Kompania Braci" proponuje Ci pomoc. Aby z niej skorzystać, będziesz zmuszony pokonać członków Kompanii w różnych pojedynkach.

Faza 2 - Zadania poboczne (1) | Efekt uboczny | Dodatki do Wiedźmina - Wiedźmin - poradnik

Faza 2. Griffarin

Pierwszego z nich, Griffarina , spotkasz w karczmie "Miś kudłacz" M1.02 . Pełni on tam funkcję karczmarza, więc nie powinieneś mieć problemów z jego odnalezieniem. Pojedynek, który Cię czeka, to siła głowy, czyli nic innego jak picie alkoholu. Aby zwyciężyć, należy łyknąć około 6 kufli słabego alkoholu.

Faza 3. Mocna głowa

Pojawienie się tej fazy oznacza, że Griffarin nie stawił czoła możliwościom Geralta, a wątroba Białego Wilka przetrzymała więcej (w nagrodę otrzymasz pieczeń przydatną w zadaniu Q.06. Pies obronny ).

Faza 4. Narvik

Kolejny przeciwnik, Narvik , koczuje koło wejścia na cmentarz M1.08 . Tym razem pojedynek, który musisz stoczyć, to gra w kości. Jeśli mogę coś poradzić - nie stawiaj dużych pieniędzy (jest to możliwe). Lepiej popróbować parę razy, tracąc jedynie grosze.

2 - Zadania poboczne (1) | Efekt uboczny | Dodatki do Wiedźmina - Wiedźmin - poradnik
Faza 5 - Zadania poboczne (1) | Efekt uboczny | Dodatki do Wiedźmina - Wiedźmin - poradnik

Faza 5. Szczęściarz

W chwili zwycięstwa zadanie zostanie zaktualizowanie, a Ty, poza obietnicą poinformowania Gunna Hargisa o wygranej, otrzymasz Czarodziejską Laskę niezbędną w zadaniu Q.02 Eksponaty .

Faza 6. Gruziła

Aby zostać osobą godną zaufania dla Gruziły , należy pokonać go w walce na pięści. Nie jest on zwykłą płotką, ale specjalnie trudnego wyzwania nie oczekuj (walka wpisze się również do questa Q.07. Pięści ze złota ). Aby przystąpić do walki, musisz być w posiadaniu 75 orenów.

3 - Zadania poboczne (1) | Efekt uboczny | Dodatki do Wiedźmina - Wiedźmin - poradnik
Faza 7 - Zadania poboczne (1) | Efekt uboczny | Dodatki do Wiedźmina - Wiedźmin - poradnik

Faza 7. Żelazna pięść

W chwili zwycięstwa poza wygraną pieniężną otrzymasz zsiadłe mleko przydatne w zadaniu Q.11. Tajemniczy skarb .

Faza 8. Pojedynki

Jeśli pokonasz trzech wymienionych przez Gunna Hargisa członków "Kompani Braci", nadejdzie czas na samego krasnoluda. Znajdziesz go u kowala M1.11 .

Faza 9. Miecze

Po przeprowadzonej rozmowie dojdzie do ostatniego starcia, tym razem na miecze. Pojedynek nie jest trudny, użyj stylu silnego i nie zapomnij o znaku Aard (krasnolud jest podatny na jego działanie).

4 - Zadania poboczne (1) | Efekt uboczny | Dodatki do Wiedźmina - Wiedźmin - poradnik
Faza 10 - Zadania poboczne (1) | Efekt uboczny | Dodatki do Wiedźmina - Wiedźmin - poradnik

Faza 10. Skarb

Nagrodą za zwycięstwo jest wcześniej obiecany magiczny kamień , za pomocą którego można teleportować się do skarbca. Punkt przeniesienia to miejsce mocy znajdujące się na cmentarzu M2.04 . Drugim sposobem na zakończenie zadania jest sprzedanie "klucza" elfce Lorethiel (mieszka w magazynie kowala M1.04 ) za 500 orenów. Jest to większa kwota, jaką można uzyskać idąc do skarbca, jednak pozbawi Cię to możliwości zdobycia Amuletu Uroborosa , niezbędnego w zadaniu Q.02. Eksponaty .

Faza 11a. Przejście

Przed miejscem mocy M2.04 , które pozwala na teleport, zaatakują Cię dwa Upiory. Natomiast po drugiej stronie - kolejne trzy. Atakuj je stylem grupowym i w miarę konieczności użyj Jaskółki. W skrzyni ze skarbem znajdziesz: Amulet Uroborosa , około 165 orenów, kamień runiczny Wado oraz książkę O zimiejce .

Faza 11b. Wybór

Sprzedanie przedmiotu elfce Lorethiel (magazyn kowala M1.04 ) zakończy misję.