Questy główne Bagien | Szlag by trafił te bagna | Dodatki do Wiedźmina poradnik Wiedźmin
Ostatnia aktualizacja: 18 lipca 2019
W przygodzie tej misja główna jest dostępna dopiero po ukończeniu wszystkich misji pobocznych. Po zadaniu z dziewczynką powinniśmy wejść do jej małego, ciemnego i mocno klaustrofobicznego domostwa. Kiedy ponownie znajdziemy się na bagnach, okaże się że opadła na nie mgła, a między chatami wioski przechadza się tajemnicza postać . Podążamy jej śladem, a po kilku krokach podnosimy mapę którą pozostawiła znikając.
Faza 1. Mapa
Skrawek papieru wskazuje miejsce po zachodniej stronie bagien (M2.9 ), w które powinniśmy się udać. Nieopodal (M2.6 ) znajdziemy ognisko, które możemy rozpalić znakiem IGNI. Warto rozdać wszystkie talenty jeśli jeszcze tego nie zrobiliśmy. Polecam wybranie następujących: ogłuszenie od znaku AARD, IGNI (poziom 2) , oraz podpalenie . Za chwilę przyda nam się każdy z tych talentów. Dokładnie w punkcie (M2.9 ) odszukujemy obelisk. Musimy wskazać (kliknąć) go dwa razy, co pozwoli nam "zbadać" cztery runy odpowiadające czterem żywiołom. Kolejność jest generalnie dowolna. Poniżej wybrałem chronologię "od góry do dołu". Nie zapomnijmy o zapisaniu stanu gry po każdym podjętym przez nas wyzwaniu, oraz krótkim odpoczynku przy ognisku, który pozwoli odzyskać siły i rozłożyć talenty.
Faza 2. Dziwne miejsce - Woda
Strażnik wody to przeciwnik, do którego powinniśmy podejść ze srebrnym mieczem, a atakować go stylem szybkim i próbować ogłuszyć znakiem AARD. Jeśli będziemy mieli szczęście, powalimy go stosunkowo szybko. W innym wypadku będziemy musieli postarać się wykonać kilka "składanek" ciosów Geralta i nie popełnić przy tym błędu polegającego na zbyt szybkim lub zbyt wolnym naciśnięciu klawisza. Możemy być pewni, że nasz przeciwnik wykorzysta każdy taki "błąd" na naszą niekorzyść. Po walce zbliżamy się do źródła i klikając nań, zabieramy esencję wody . Jeszcze chwila i przeniesiemy się pod obelisk.
Faza 3. Dziwne miejsce - Ogień
Strażnik ognia pokonamy, siekając bezustannie srebrnym mieczem, stylem szybkim. Podobnie jak przy poprzednim przeciwniku - staramy się nie popełnić żadnego błędu i nie dać stworzeniu ani chwili wytchnienia. Po walce zabieramy z płomieni esencję ognia .
Faza 4. Dziwne miejsce - Wiatr
Strażnik powietrza jest dosyć podatny na podpalenie (IGNI). Miecz standardowo już - srebrny, a styl szybki. Wykorzystujemy fakt, że przeciwnik jest bardzo powolny. Równie dobrze możemy biegać wokół kolumny czekając na odnowienie się energii potrzebnej do użycia znaku. Pamiętamy również, że szybkie, podwójne naciśnięcie strzałki kierunkowej (czytaj: W,A,S,D) powoduje szybki odskok wiedźmina od jego przeciwnika. Staramy się ciągle atakować, ponieważ życie naszego wroga bezustannie się regeneruje. Walka wymaga cierpliwości, a całkiem możliwe, że będziemy musieli również wczytać kilka razy zapis gry. To normalne, bez nerwów. Na koniec wyciągamy esencję powietrza z magicznego, powietrznego kręgu pod kolumną.
Faza 5. Dziwne miejsce - Ziemia
Strażnik ziemi to duże, ciężkie, golemopodobne stworzenie, o zabójczym uderzeniu. Na szczęście na tej małej "arenie" na użytek wiedźmina oddana została wyjątkowo zabójcza broń, o równie śmiercionośnej nazwie, czyli Masakryczny Krasnoludzki Dezintegrator Materii . Pogratulować finezji pomysłodawcy, pogratulować... Wyciągamy ustrojstwo i tłuczemy bydlę. Kiedy padnie toto na klęczki, zabieramy esencję ziemi .
Kiedy umieścimy wszystkie cztery esencje w obelisku, przybędzie do nas nimfa - Elei . Opiekunka bagien opowie nam o naukowcu, z którym musimy się policzyć, a także przekaże nam eliksir .
Faza 1. Sprawca
Jegomość urzęduje w jaskini w południowej części bagien (M2.10 ).
Faza 2. Jaskinia
W środku okaże się że jest ciemno. Bardzo, bardzo ciemno. Kiedy skończymy regulować jasność w ustawieniach gry/monitora, ruszamy do zaznaczonego na mapie miejsca (M3.2 ). Po dotarciu do celu rozpocznie się rozmowa, w której możemy zająć, jak to zwykle bywa, stanowisko pokojowe i zgoła mu przeciwne.
Faza 3a. Walka
Chwilę po rozpoczęciu starcia będziemy mogli obejrzeć scenkę przerywnikową, w której naukowiec rozpuści w pomieszczeniu śmiercionośną truciznę. W chwili, w której odzyskamy kontrolę nad postacią (nie wcześniej i nie później), wypijamy eliksir , który podarowała nam nimfa. Tym sposobem zatrzymaliśmy rozprzestrzenianie się w organizmie Geralta trucizny. Dobywamy miecza i kończymy z ostatnim z naszych wrogów na bagnach.
Faza 3b. Oszczędzam
Kiedy postanowimy oszczędzić cztery litery Hermana , z naszej decyzji trzeba będzie się wytłumaczyć Elei czekającej przed jaskinią (M3.1 ).