Zadania główne (4) | Rozdział 4 | Solucja Wiedźmin poradnik Wiedźmin
Ostatnia aktualizacja: 18 lipca 2019
Q4.107. Wolne elfy
Faza 1. Do wioski
Gdy wrócisz na Brzeg po wykonaniu questu Q4.90. Kręgi na wodzie , drogę zastąpi Ci Biała Rayla . Okaże się, że sytuacja na lądzie się cokolwiek zaogniła.
Faza 2. Jaskier
Gdy wejdziesz do Wioski, spotkasz Jaskra . Ten postara się zmusić Cię, żebyś po rozmowie z Toruviel przyszedł do niego.
Faza 3. Decyzja
Toruviel pojawi się, gdy porozmawiasz z Alvinem (Faza 11 questu Q4.93. Alvin ). Zaproponuj jej zwolnienie dzieci-zakładników, lecz nie zgodzi się.

Jaskra znajdziesz za rogiem chaty (M30.16 ). Powiedz mu, że zaraz będzie tu gorąco.
Retrospekcja: Jeśli pomogłeś Yaevinnowi w banku w trakcie questu Q3.88. Złoto dla zuchwałych , dowiesz się, że dobry stan uzbrojenia oraz pełne brzuchy elfów są Twoją zasługą.
Zaraz potem będziesz zmuszony podjąć kolejną decyzję: czy pomóc elfom w walce, czy zatroszczyć się tylko o Alvina i o Jaskra . Niezależnie od tej decyzji, Jaskier będzie na Ciebie czekał przy łodzi (M26.8 ), a przerażony Alvin teleportuje się gdzieś...
Faza 4. Neutralność
Jeżeli będziesz chciał zachować neutralność i zatroszczyć się tylko o Alvina , zyskasz tyle, że zarówno Zakon jak i Wiewiórki będą Cię chcieli zabić, a Ty będziesz musiał zabić wszystkich.
Faza 5. Pomóc elfom
Jeśli zaś zdecydujesz się pomóc Wiewiórkom w walce, będziesz mieć na głowie jedynie rycerstwo, a elfy i krasnoludy znakomicie Ci w krwawej przeprawie pomogą.
Faza 6. Po walce
Koniec walki to ten moment, kiedy już nikt nie ma ochoty, siły lub życia po temu, żeby walczyć... Pozbieraj z ciał zabitych wszystko, co cenne.
Faza 7. Adiutant
Opodal chaty Króla Rybaka (M26.9 ) spotkasz Białą Raylę i dowiesz się od niej, że odebrano jej dowództwo i tylko dlatego nastąpił przedwczesny atak na wioskę.

Faza 8. Wyzima
Idź w stronę łódki (M26.8 ) i powiedz Jaskrowi , że jest źle, bardzo źle. Popłyniecie z powrotem do Wyzimy.