Questy poboczne Cichej Wólki (cz.2) | Upiory w Cichej Wólce poradnik Wiedźmin
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Faza 1. Zguba
Vesna , która zazwyczaj przebywa wewnątrz lub obok swego domostwa (M5.5 ) opowie nam o swoim zagubionym pierścionku. Nieszczęście miało miejsce, kiedy białogłowa robiła w rzece pranie. Odnalezienie zguby sprowadza się do wykonania zadania QU.5. Piwo dla rybaka .
Faza 2. Prezent
Po oddaniu pierścionka Vesna bardzo się uraduje. Warto to wykorzystać, proponując niewieście rozmowę o jej szczęściu w odosobnionym miejscu i przy okazji obejrzeć przyjemną scenkę przerywnikową. Miejmy jednak na uwadze, że od momentu złożenia tej propozycji córce, jej matka nie wpuści nas do domu, ilekroć będzie w środku (czyli w nocy), co odrobinę utrudni wykonanie zadania QU.4. Cholerna zupa .
Faza 3. A miało być tak pięknie
Babka z zabójczą skutecznością przerwała zabawę córce. Powinniśmy ponownie porozmawiać z Vesną o całym zajściu, miejmy jednak na uwadze, aby w trakcie tej rozmowy babki nie było w zasięgu wzroku, albowiem nie dojdzie do konwersacji.
Faza 4. Kolejna próba
Po godzinie duchów (punkt 1:30 w nocy) Vesna będzie czekała na nas przed chatą (M5.5 ). Pora dokończyć to, w czym przerwała nam ostatnio babka.
Kapłanka Doria przebywa w różnych miejscach w wiosce w różnych godzinach. Między 8-10 znajdziemy ją w piwnicy domku Vesny (M5.5 ), 11-12 u Kowala (M5.6 ), 13-17 między polem z ziołami (M5.7 ), a otoczeniem domu Bartnika (M5.8 ) i wreszcie 18-7 w domu Bartnika (M5.8 ). W rozmowie pytamy o to, co Doria robi w wiosce.
Faza 1. Wywar na gorączkę
Musimy zdobyć 5 kłączy echinopsów . Znajdziemy je na polach wokół (M4.3 ). Zielsko na szczęście rośnie w sporej odległości od siebie, więc możemy skupić się na pojedynczych sztukach. Nie zaszkodzi przygotować kilka sztuk Jaskółki . Nie będziemy mieli problemu ze znalezieniem na mapie ziół - te rosną praktycznie wszędzie. Kilka butelek mocnego alkoholu kupimy u karczmarza (M4.4 ), po średnio 20 orenów (25 możemy zarobić u pięściarzy). Również w karczmie możemy przygotować eliksiry (odpoczynek to koszt 5 orenów ). Walczymy używając podpalenia (IGNI), srebrnego miecza i silnego stylu. Przeciwnik jest silny, uważamy więc na naszą żywotność, oddalając się w odpowiednim momencie poza zasięg przeciwnika i czekając na regenerację sił.
Faza 2. 5 kłączy
Po zebraniu potrzebnych nam kłączy, wracamy do Dorii . W podzięce za naszą pomoc otrzymamy Eliksir kapłanki . Powinniśmy porozmawiać również z kowalem, który w podzięce za pomoc kapłance podaruje nam Kamień runiczny Wodo .
Faza 1. Zbieractwo
Karczmarz (M4.4 ) zapytany o to, co dzieje się ostatnio w wiosce, zleci nam zebranie 20 owoców balissy . Rośliny znajdziemy na zachodzie (M4.5 ), ale zanim zbierzemy wszystkie potrzebne nam owoce, przyjdzie nam zapewne odpocząć w oczekiwaniu na ponowne pojawienie się ich na krzakach.
Faza 2. Owoce balissy
Kiedy wrócimy do karczmarza (M4.4 ), dobry człowiek wypłaci nam obiecane 250 orenów .
Sołtys alkoholik jest w depresji. Znajdziemy go w karczmie (M4.4) lub w drodze do niej, idąc od strony wioski, przez pola.
Faza 1. "Upadły" Sołtys
Zanim podejdziemy do zarządcy wioski, warto zakupić u karczmarza butelkę alkoholu. Wręczamy mu ją po rozpoczęciu rozmowy. Następnie gramy z nim w kości (wygrać nie musimy). Kiedy będzie już skory do rozmowy, pytamy, co dziwnego dzieje się w okolicy i tym samym dowiadujemy się o echinopsach dotyczących zadania QU.1. Upiory w Cichej Wólce . Kiedy pijaczyna poprosi o alkohol, odmawiamy, po czym rozpoczynamy na nowo rozmowę.
Faza 2. Syn upiorem?
Zapytany o duchy, opowie nam o swoim synie - Kalidzie , którego głos słyszy nocami nieopodal swojej chaty. Powinniśmy porozmawiać z kapłanką Dorią na ten temat.
Faza 3. Upiór syna
Z naszych nowych informacji wynika, że potrzebujemy przedmiotu który należał do zaginionego syna. Wracamy więc do Sołtysa (M4.4 ) i ponownie pytamy go o utraconego chłopaka.
Faza 4. Drewniana fujarka
Mając w plecaku przedmiot należący do zaginionego syna, rozmawiamy z karczmarzem i udajemy się na spoczynek trwający do godziny 23. Biegniemy pod chatę sołtysa (M5.9 ) i czekamy na upiora. W rozmowie pytamy, dlaczego nawiedzają wioskę.
Faza 5. Rozmowa z upiorem
Jedyne czego dowiadujemy się od upiora, to to, że nie odejdą same i pragną zemsty. Zakończenie tego zadania uzależnione jest od tego, jak zakończymy QU.1. Upiory w Cichej Wólce .