Zadania główne (2) | Epilog | Solucja Wiedźmin poradnik Wiedźmin
Ostatnia aktualizacja: 18 lipca 2019
Qe.121. Zwierciadło lodu
To, jakie postacie spotkasz podczas pogoni za Wielkim Mistrzem , zależy głównie od wyborów, jakich dokonałeś w trakcie gry. W poniższym opisie znajdziesz kilka możliwych spotkań.
Faza 1. Śnieg i lód
Gdy pojawisz się na Lodowych Pustkowiach (M42.1 ), idź do Jakuba (M42.2 ). Po intrygującej rozmowie z Wielkim Mistrzem zaatakuje Cię czwórka Zwiastunów Ognia (Ifrytów ).
Faza 2. Wizja Mistrza
Zabij Zwiastuny Ognia i idź dalej, a spotkasz Triss lub Shani (M42.3 ). Wytłumaczy Ci sytuację i będzie Cię wspierać (Triss atakując przeciwników czarami, Shani lecząc Cię - niestety, Shani strasznie plącze się pod nogami, utrudniając walkę). Pod żadnym pozorem nie cofaj się, gdyż śnieżyca Cię momentalnie zabije.
Faza 3. Małpoludy
Dalej spotkasz trzy Kościogłowy , a od Abigail (M42.4 ), dowiesz się, że to pozostałości ludzi. Przy okazji otrzymasz od Abigail 5 Jaskółek .
Faza 4. Rozmowa z Mistrzem
Kolejna trójka Kościogłowów i kolejna rozmowa z Jakubem (M42.5 ). W skalnym korytarzu zaatakuje Cię Upiór Gonu .
Faza 5. Król Gonu
Gdy dojdziesz do Króla Gonu (M42.6 ), ten przywoła, po krótkiej gadce, cztery kolejne Upiory Gonu .
Faza 6. Toruviel (lub Południca, lub Biała Rayla)
W rozmowie z Toruviel lub Celiną-Północnicą (M42.7 ) będziesz mógł potwierdzić, że nie miała wyboru, albo zaprzeczyć mówiąc, że każdy wybiera swoją drogę. Jeśli powiesz jej, że ją rozumiesz, zafunduje Ci - zależny od postaci - bonus wspomagający Cię w walce, a jeśli jej zaprzeczysz, przyłączy się sama do walki u Twojego boku do następnego spotkania z Jakubem . Rayla przyłącza się do walki jeśli jej powiesz, że śmierć w walce nie jest najgorsza. Bonusy są różne: moze to być tarcza odbierająca energię przeciwnikom, a dająca ją Tobie (Rayla ), albo płonące miecze (Toruviel ), albo zdolność wysysania energii zyciowej z zabitych przeciwników (Celina ).
Faza 7. Kolejna rozmowa
Zanim do niej dojdzie (M42.8 ) będziesz musiał zabić jeszcze cztery Kościogłowy oraz Upiora Gonu . Po rozmowie Wielki Mistrz znów przepadnie i wystawi przeciwko Tobie Mutantów .
Faza 8. Zjawa Zygfryda i/lub Yaevinna
Pokonaj czterech Mutantów , a następnie spotkaj się z Zygfrydem (M42.9 ) - jeśli wspierałeś Wiewiórki - albo z z Yaevinnem - jeśli wspierałeś Zakon - albo z oboma - jeśli pozostałeś neutralny.
Faza 9. Pojedynek
... i pokonaj ich wraz z ich rycerzami.
Faza 10. Zjawa Alvina
Nieco wyżej zobaczysz Alvina , ale ten nic nie powie...
Faza 11. Przemowa Mistrza
Następna rozmowa z Jakubem (M42.11 ).
Faza 12. Sprzymierzeniec
Przed ostateczną rozprawą spotkasz Addę , która zaoferuje Ci pomoc pod postacią strzygi, albo Vincenta , który przybierze postać wilkołaka.
Faza 13. Serce wizji
Przy końcu (M42.13 ), po walce z grupą Zmutowanych rycerzy , Twoi sprzymierzeńcy zostawią Cię. Będziesz mógł jeszcze odbyć ostatnią medytację przed walką finałową.
Faza 14. Walka z Mistrzem
Wejdź na arenę (M42.14 ) i porozmawiaj z Wielkim Mistrzem . Na koniec wybierz dowolną z dwóch opcji dialogowych ("Poddaj się" lub "Twój czas się skończył") - Jakub rzuci wówczas na Ciebie piątkę Mutantów (miecz stalowy, styl grupowy). Gdy ich zabijesz, do walki stanie sam Jakub przywoławszy do pomocy hordę Zwiastunów Ognia . Weź w garść miecz stalowy, włącz styl silny i ciachaj wyłącznie Wielkiego Mistrza , aż ten padnie. Wówczas pojawi się Król Gonu , z którym odbędziesz intrygującą rozmowę. Na koniec poprosi Cię o oddanie mu Jakuba - możesz odpowiedzieć:
- Nigdy. To sprawa między nim a mną.
- Weź go. Jego los jest mi obojętny.
Faza 15. Walka z Królem Gonu
Jeśli wybrałeś pierwszą opcję, czeka Cię walka z Dzikim Gonem (sic). Srebrny miecz, styl silny i tłucz tylko Króla Gonu . Gdy go pokonasz, Upiory Gonu również padną. (Jeśli wybierzesz drugą opcję, nie będziesz z Królem Gonu walczyć).
Faza 16. Powrót
Następnie podejdź do rannego Jakuba i dobij go. Jego wizja pryśnie, a Ty pojawisz się z powrotem w klasztorze Zakonu w Wyzimie.
Faza 17. Skradzione tajemnice
Po rozmowie z Jaskrem , zabierz z ciała Jakuba : Skradzione tajemnice Kaer Morhen oraz Amulet z dwimerytu , jakbyś jeszcze miał wątpliwości, kim był Wielki Mistrz ... Potem podejdź do Jaskra plumkającego na lutni, porozmawiaj z nim, a gdy spyta, co teraz będziesz robić, odpowiedz zgodnie z własnym przekonaniem:
- Jestem zmęczony, Jaskier. Pragnę tylko świętego spokoju.
- Wiesz, dopiero teraz poczułem, że rozpoczynam nowe życie.
- Nie wiem, co będzie dalej.
To koniec gry, ale ciąg dalszy musi nastąpić.