Zadania główne (3) | Rozdział 2 | Solucja Wiedźmin poradnik Wiedźmin
Ostatnia aktualizacja: 18 lipca 2019
Q2.28. Świadek
Faza 1. Więzień
Quest rozpoczyna rozmowa z Raymondem (M8.2 ) w Fazie 3 questu Q2.27. Tajemnice Wyzimy .
Faza 2. Kapitan
Jeśli zaczepisz Vincenta o więźnia, nic Ci nie powie.
Faza 3. Łapówka
Siemko (M8.23 ) może Ci udzielić informacji, ale musisz mu przynieść Fisstech . Z pewnością masz go już trochę znalezionego przy ciałach bandytów, których zabiłeś w Fazie 4 questu Q2.27. Tajemnice Wyzimy . Możesz go również kupić u Colemana (M8.24 ).
Faza 4. Nowe źródło
Jeśli Coleman nie żyje...
Faza 5. Salamandry
... w ostateczności możesz udać się nocą na polowanie na bandytów i zabójców po dzielnicy - oni będą mieli dość nakrotyku przy sobie. Znajdziesz ich przeważnie w dzielnicy nieludzi (M8.6 ).
Faza 6. Fisstech dla Siemki
Daj narkotyk Siemce . (Jeśli Siemko nie chce akurat z Tobą rozmawiać, wyjdź na ulicę i wróć do niego).
Faza 7. Więzień w szpitalu
Dowiesz się od Siemki , że uwięziony członek Salamandry został przeniesiony do Szpitala.
Faza 8. Napad na szpital
Żeby wejść do szpitala (M8.30 ) musisz albo przekupić strażnika, albo pokazać mu Sygnet straży miejskiej , który otrzymasz od Vincenta Meisa na zakończenie questu Q2.26. Podejrzany: Vincent Meis . Udaj się tam nocą i przekup jednego ze strażników pilnujących Więźnia . Po tym jak Więzień wyszepcze imiona Kalksteina i Baraniny zaatakuje Was piątka bandytów. Zabij ich. Krótka rozmowa z Więźniem posunie ponadto do przodu quest Q2.27. Tajemnice Wyzimy oraz rozpocznie questy Q2.38. Podejrzany: Baranina i Q2.39. Podejrzany: Kalkstein .
Faza 9. Przesłuchanie świadka
Rozmowa z Raymondem (M8.2 ) zaowocuje podsumowaniem dotychczasowego śledztwa - główne tropy prowadzą przez Kalksteina i Baraninę . Gdy po walce w szpitalu zagadniesz Shani , nie będzie zadowolona z Twoich zabaw, ale powie Ci, że więzień został przeniesiony w "bezpieczne miejsce".
Q2.49. Sekcja zwłok
Faza 1. Sekcja zwłok
Quest zostaje odpalony po wejściu do Fazy 16 questu Q2.27. Tajemnice Wyzimy .
Faza 2. Shani
Jeśli powiesz o sekcji Shani w Szpitalu (M8.30 ), dowiesz się, że nie możecie o tym rozmawiać przy ludziach. Masz się spotkać z Shani w jej domu (M8.21 ) wieczorem.
Faza 3. Przygotowanie do sekcji
Porozmawiaj o sekcjach z Raymondem , z Vincentem i przede wszystkim z Grabarzem (M8.36 ). Nie zaszkodzi przeczytać Medycyny sądowej oraz książki Zerrikańskie owady i inne plugastwa - obie dostaniesz u Antykwariusza (M8.15 ).
Faza 4. Ciało
Zapytaj Grabarza o niedawno zmarłego więźnia.
Faza 5. Przekupstwo
Żeby Grabarz zechciał udostępnić Ci jakiekolwiek Ciało, musisz mu przynieść flaszkę mocnego alkoholu.
Faza 6. Autopsja
Ciało będzie w szpitalu (M8.30 ) wieczorem - udaj się tam o północy. Shani będzie czekać w sali przy posągu Melitele. Ciało też. Powiedz jej, że przystępujecie do sekcji, a potem z każdym razem, gdy podejdzie do ciała z innej strony, zacznij z nią rozmowę. To jak poprowadzisz rozmowę z Shani , ma kluczowe znaczenie dla wyników sekcji. Możesz uzyskać dowód winy Kalksteina albo Baraniny , albo... możesz skończyć sekcję wchodząc w posiadanie znacznie ciekawszych informacji.
Jeśli chcesz zwalić winę na Kalksteina , wybierz opcje:
- "Co o tym sądzisz?"
- "Zewnętrzne objawy to nie wszystko..."
- "Da się to jakoś potwierdzić?"
Jeśli chcesz wrobić Baraninę , wybierz opcje:
- "Co o tym myślisz?"
- "Sztylet skrytobójcy..."
- "Obejrzyjmy serce."
- "Wszystko wskazuje na ludzi Baraniny."
A jeśli chcesz się dowiedzieć prawdy...
- "Co o tym myślisz?"
- "Zewnętrzne objawy to nie wszystko..."
- "Coś tu nie gra..."
Ten quest rodzi sporo rozgałęzień, z których najistotniejsze jest to, czy dowiesz się, że za wszystkim stoi bezpośrednio Azar , czy nie. Polecam ostatni wybór.
Faza 7. Azar Javed
Jeśli zdecydowałeś się dowiedzieć prawdy o Azarze , czas to wykorzystać.
Q2.29. Tajemnicza wieża
Faza 1. Księgi
Żeby otrzymać ten quest, musisz udać się do Kalksteina (M8.9 ) w Wyzimie i porozmawiać z nim. Na swoją misję dostaniesz od alchemika Kamień teleportacyjny - będziesz mógł za jego pomocą teleportować się z dowolnego Miejsca mocy do laboratorium Kalksteina .
Faza 2. Antykwariusz
Od Antykwariusza (M8.15 ) dowiesz się, że Bramy Tajemnicy posiada Golan Vivaldi (M8.8 ), natomiast o Ain Soph Aur powinien coś wiedzieć pustelnik (M10.18 ) mieszkający na bagnach.
Faza 3. Vivaldi aresztowany (Retrospekcja)
Gdy udasz się do Vivaldiego , a w Fazie 3 questu Q1.18 Nocni goście zdecydowałeś się zabić Wiewiórki, Vivaldi zostanie na Twoich oczach aresztowany.
Faza 4. Vivaldi uwolniony
Żeby uwolnić Vivaldiego z więzienia, musisz się udać do lochu (M8.23 ) i wpłacić Siemce 200 orenów kaucji.
Faza 5. Bramy tajemnicy
Po uwolnieniu Vivaldi (M8.8 ) będzie Ci tak wdzięczny, że otrzymasz Bramy tajemnicy ...
Faza 6. Ain Soph Aur
... oraz Ain Soph Aur za darmo.
Jeśli Vivaldi nie został aresztowany, obie księgi będziesz mógł u niego kupić. Za Bramy tajemnicy przyjdzie Ci zapłacić 100 orenów, za Ain Soph Aur aż 300 - lepiej więc po tę drugą księgę udaj się na bagna do domku Dziadka (M10.18 ).
Faza 7. Historia wieży
Przeczytaj Bramy tajemnicy .
Faza 8. Historia sefir
Przeczytaj Ain Soph Aur .
Faza 9. Informacje dla Kalksteina
Po przeczytaniu obu książek powinieneś odwiedzić Kalksteina (M8.9 ).
Faza 10-16. Sefiry
Kalkstein poleci Ci znaleźć 10 sefir. Jedną (Sefirę Chocc'mah ) da Ci sam. Sefirę Maal'kad znalazłeś przy ciele Kuroliszka zabitego w Kanałach na początku drugiego rozdziału. Sefirę Ghe'vrath , Sefirę 'Oth i Sefirę Veen'ah dostaniesz na Ołtarzu Melitele w szpitalu (M8.30 ), gdy złożysz na nim w ofierze np. Kurczaka . Sefirę Tipperath kupisz od Leuvaardena (M9.10 ) za 500 orenów (zakupu dokonujesz w trakcie dialogu, gdy go zapytasz o sefiry). Sefirę Kezath dostaniesz od Vaski jako nagrodę za wykonanie questu Q2.51. Glinianki . Sefirę Y'esath znajdziesz w Jaskini na bagnach (M10.20 ), w Sarkofagu Warana (M11.2 ). Sefirę Neh'tza zdobędziesz w ostatniej fazie questu Q2.50. Strażnik .
Faza 17. Keth'aar
Sefirę Keth'aar otrzymasz od Raymonda w Fazie 20 questu Q2.27. Tajemnice Wyzimy .
Faza 18. Sefiry rozmieszczone
Do tej fazy wejdziesz, gdy wykonasz quest Q2.58. Obeliski .
Faza 19. Otwarcie wieży
Wróć do Kalksteina (M8.9 ) - pamiętaj, że posiadając kamień teleportacyjny możesz użyć dowolnego Miejsca mocy, żeby się przenieść do laboratorium Kalksteina - i powiedz alchemikowi, że otworzyłeś wieżę. Dostaniesz obiecane 1000 orenów, ale stracisz kamień teleportacyjny.