Zadania główne (1) | Epilog | Solucja Wiedźmin poradnik Wiedźmin
Ostatnia aktualizacja: 18 lipca 2019
Zadania Epilogu
Jak na Epilog przystało, kończysz w nim główny quest gry Qp.4. Wiedźmińskie tajemnice . Kończysz również zaczęty w piątym rozdziale quest Q5.110. Jej Wysokość Strzyga . Zaczynasz zaś Epilog głównym questem Qe.120. Popioły Wyzimy , a kończysz w jego bezpośredniej kontynuacji: Qe.121. Zwierciadło lodu . Co interesujące, spotkasz w Epilogu większość postaci, z którymi miałeś do czynienia w grze - żywych lub powstałych z martwych - a ich nastawienie do Ciebie zależeć będzie od tego, jak je potraktowałeś.
Qp.4. Wiedźmińskie tajemnice (kontynuacja)
Faza 16. Klasztor
Na początku Epilogu czeka Cię rozmowa z Foltestem (M40.2 ) oraz przyjęcie zlecenia na pozbycie się Wielkiego Mistrza .
Faza 17. Wizja Wielkiego Mistrza
Na Lodowych Pustkowiach spotkasz Triss lub Shani (M42.3 ) - ona Ci wyjaśni sytuację, w której się znalazłeś.
Faza 18. Wiedźmińskie tajemnice
W Fazie 17 questu Qe.121. Zwierciadło lodu odbierzesz z ciała Wielkiego Mistrza skradzione z Kaer Morhen tajemnice. Tym się zakończy przygoda.
Q5.110. Jej Wysokość Strzyga (kontynuacja)
Faza 19. Król
Foltesta spotkasz zaraz na początku Epilogu (M40.2 ). Przekaż mu zdobyte informacje na temat klątwy rzuconej na Addę .
Retrospekcja: To, czy Addę zabiłeś, czy zdjąłeś z niej klątwę, nie ma wielkiego znaczenia. Jeśli królewna żyje, zostanie żoną Radowida i tym samym dojdzie do sojuszu Temerii z Redanią - ale co to zmieni w życiu prostego wiedźmina? :-)
Qe.120. Popioły Wyzimy
Faza 1. Spotkanie z królem
Niniejszy quest aktywuje się z początkiem epilogu.
Faza 2. Polowanie
Podejdź do Króla Foltesta (M40.2 ) i porozmawiaj z nim. Otrzymasz zlecenie na zabójstwo Wielkiego Mistrza .
Faza 3. Jaskier
Nieco dalej przyczaił się Jaskier (M40.3 ). Pamiętaj, że nosi on ze sobą Twój dobytek, który pozostawiłeś w karczmach.
Faza 4. Cywile (lub Zygfryd, lub Mutanty)
Na rogu szpitala (M40.4 ) spotkasz Zygfryda (jeśli nie idziesz razem z nim). Jeśli przybyłeś z Triss , możesz z Zygfrydem porozmawiać, a wówczas powiedz mu, żeby walczył z prawdziwym wrogiem, nie z cywilami - jeżeli chcesz uniknąć niepotrzebnego starcia.
Faza 5. Mutanci (lub Bracia Więksi)
Jeśli przybyłeś z Yaevinnem nie będziesz mieć wyboru i po krótkiej rozmowie z Zygfrydem przyjdzie Ci zabić jego oraz jego rycerzy. W tym jednego zmutowanego. Do walki dojdzie również wtedy, jeśli jesteś tu z Triss , ale w rozmowie z Zygfrdem powiesz mu, jak nisko upadł.
Jeżeli przybyłeś razem z Zygfrydem , podniesie on miecz razem z Tobą na "rycerzy" Zakonu, których tu spotkacie.
Faza 6. Zaproszenie
Ciut dalej (M40.5 ) natkniesz się na Uciekiniera , który zaprosi Cię do domu. Idź za nim.
Faza 7. Klucz
Po wejściu do Bezpiecznego domu porozmawiaj z Uciekinierem , a dowiesz się, że klucz otwierający piwnicę powinien gdzieś tu być.
Faza 8. Droga przez piwnice
W skrzyni na dole znajdziesz wymagany klucz. Jeśli darowałeś życie Vetali w queście Q3.68. Sześć stóp pod ziemią , znajdziesz go tutaj w dobrym zdrowiu.
Faza 9. Szaleniec
Przejdź przez drzwi do kolejnej piwnicy. Tam zmierz się z jednym Alpem i dwójką Upiorów , a następnie wyjdź na górę. Spotkasz tam Szaleńca , który zasugeruje, byś wyszedł stąd oknem.
Faza 10. Zakonnicy (lub Yaevinn, lub Scoia'tael)
Zrób tak, a znajdziesz się w byłej dzielnicy nieludzi (M40.6 ), akurat w chwili ataku Mutantów Zakonu . Pomóż ich pokonać.
Jeśli wybrałeś neutralność lub Zakon, spotkasz tu Yaevinna . Gdy zasugerujesz mu, że nie ma jaj - dojdzie między wami do walki. Przy czym jeśli jesteś tu wraz z Zygfrydem , bedziesz mógł jedynie podjąć z nim walkę.
Faza 11. Zmutowani rycerze
Jeśli nie będziesz opryskliwy, unikniesz walki z Yaevinnem , będziesz mógł liczyć na wsparcie elfów podczas rychłego starcia ze Zmutowanymi rycerzami .
Faza 12. Kanały (lub Zeugl, lub Ranny zakonnik)
Jeśli jesteś po stronie Wiewiórek lub Zakonu, znajdziesz na ulicy Rannego rycerza (M40.7 ) - w wyniku krótkiej rozmowy otrzymasz od niego klucz do domu obok (M40.8 ). Jeśli jesteś neutralny, tę samą rozmowe odbędziesz z Triss . Wejdź do środka i zejdź na dół - znajdziesz się w kanałach.
Faza 13. Do klasztoru
W kanałach, w Siedlisku Zeugla (M41.3 ), musisz potwora pokonać. Opij się ulubionych przez Ciebie eliksirów i ciachaj macki Zeugla srebrnym mieczem (mimo wielości macek styl silny i ciachanie ich po kolei sprawdza się lepiej od grupowego), a gdy tylko Zeugl się wynurzy, ciachaj srebrnym mieczem (styl silny) i jego. Powtarzaj tę procedurę, aż poczwara padnie, co może potrwać dość długo.
Faza 14. Przed walką
Po pokonaniu potwora wyjdź (M41.5 ) z jego siedliska na ulicę (M40.9 ).
Faza 15. Bramy klasztoru
Gdy pokonasz trójkę Zmutowanych rycerzy po drodze do klasztornej bramy (M40.10 ), czas będzie wejść do środka.
Faza 16. Konfrontacja
Do środka klasztoru wejdziesz już sam - ranny Yaevinn lub Zygfryd zostanie na zewnątrz z własnej woli, Triss odeślesz podstępem.
Faza 17. Komnaty Wielkiego Mistrza
Wstępu do komnat strzeże dwóch Rycerzy Zakonu . Zabij ich i zabierz klucz do komnat z ich ciał.
Faza 18. Twarzą w twarz
Rozmowa z Jakubem de Aldersberg , Wielkim Mistrzem Zakonu, obierze nieoczekiwany obrót - obaj znajdziecie się na Lodowych Pustkowiach, w rzekomej przyszłości.