Questy poboczne Podstępów (cz.1) | Podstępy | Dodatki do Wiedźmina poradnik Wiedźmin
Ostatnia aktualizacja: 18 lipca 2019
Zielarka umieściła na tablicy ogłoszeń (M1.10 ) notę o zachwaszczonym zagajniku, niemniej dopiero rozmowa z nią pozwoli nam na podjęcie się wykonania tego zadania. Starsza kobieta przebywa zazwyczaj wewnątrz lub w pobliżu swojej chaty (M1.8 ).
Faza 1. Zielarskie problemy
Na południowym zachodzie (M1.13 ) znajdziemy zagajnik zaatakowany przez Echinopsy . Do wyeliminowania mamy trzy sztuki roślin. Srebrny miecz w połączeniu ze stylem silnym sprawdzą się tutaj idealnie. Dążymy do walki w zwarciu, w miarę możliwości nie wystawiając się na ostrzał pozostałych "chwastów". Jeśli wśród naszych talentów widnieje podpalenie (znak IGNI), używamy go. Nasz przeciwnik jest wysoce podatny na ten rodzaj ataku.
Faza 2. Wyrywanie chwastów
Wracamy do Zielarki po nagrodę którą stanowią eliksiry Jaskółka , Kot , Zamieć , oraz Powój .
Po wykonaniu zadania QP.2. Zlecenie na Echinopsy , Zielarka zleci nam kolejne zadanie. Tym razem naszym przeciwnikiem będzie nieco bardziej mordercza odmiana zielska, którą znajdziemy przy ruinach (M1.12 ).
Faza 1. Poszukiwania
MegaEchinops czeka na nas na południe od ruin (M1.14 ). Jest twardym przeciwnikiem dlatego też bardzo wskazane jest podpalenie go. Jeśli natomiast nie mamy potrzebnego do tego talentu, z pewnością przyda nam się jeden z eliksirów Jaskółki , wsparty srebrnym mieczem i silnym stylem walki. Być może konieczne będzie wycofanie się raz czy dwa poza zasięg strzału rośliny, aby nasz bohater mógł spokojnie odzyskać zdrowie.
Faza 2. Trofeum
Zabieramy trofeum z truchła pokonanego stwora - Kłącze MegaEchinopsa . I wracamy do Zielarki , która w podzięce za naszą ciężką pracę wręczy nam Eliksir z sierści wilkołaka . Otrzymamy również nań receptę.
Lena na którą natrafimy w okolicach jej domku (M1.3 ) lub przy kapliczce wiecznego ognia (M1.7 ), zapytana o zlecenie dla wiedźmina zleci nam pozbycie się z ruin na łące upiorów. Zanim ruszymy wykonać zadanie, pytamy ją jeszcze o to, co wie o duchach.
Faza 1. Upiorne noce
Nocą udajemy się w pobliże ruin (M1.12 ). Po drodze możemy natrafić na Zjadarki które z pewnością ucieszą się gdy powitamy je srebrnym mieczem wspartym stylem silnym. Jeśli chcemy zaoszczędzić sobie na walce, zawsze możemy dotrzeć na miejsce za dnia, a przy ogniu odpocząć do północy. W blasku księżyca powinniśmy ujrzeć neutralnego Ducha Dziewczyny oraz kilka Upiorów . Tych drugich zarzynamy mieczem srebrnym, oraz połączeniem stylu silnego i ogłuszenia spod znaku AARD. Za wszelką cenę staramy się unikać walki z kilkoma przeciwnikami naraz, albowiem będą wtedy w stanie zadać nam znaczne obrażenia.
Kiedy rozpoczniemy rozmowę z duchem, usłyszymy o jej zgubie. Tak się składa, że kilka kroków na południe znajdziemy jej ciało, a przy nim Broszę z inicjałem . Oddajemy przedmiot właścicielce i przekonujemy się, że to z jego powodu Maja była uwięziona na tym świecie.
Uwaga: Innym sposobem na rozwiązanie kwestii Ducha Dziewczyny jest po prostu zaszlachtowanie go srebrnym mieczem. Niemniej takie rozwiązanie nie przyniesie nam żadnej korzyści (i zmniejszy nagrodę u Leny ), a jednocześnie ograniczy nasze możliwości wyboru w późniejszym etapie rozgrywki.
Faza 2. Nawiedzone ruiny
Pora na powrót do Leny (M1.3 ) i odebranie nagród wśród których znajdziemy Eliksir z serca strzygi , Runę Słońca , oraz Runę Ziemi .
Zanim dane nam będzie porozmawiać z Sędzią przebywającym w karczmie (M1.9 ) i poznać zasady turnieju, będziemy musieli zmierzyć się z Wykidajło strzegącym wejścia na salę turniejową. Alternatywą jest zapłacenie mu 300 orenów , ale znacznie łatwiej jest obić mu facjatę w walce na pięści.
Faza 1. Rozgrywki pokerowe
Na ścianie wisi tablica informacyjna na której możemy sprawdzić aktualną punktację Geralta w zawodach. Statystyki pozostałych graczy to pic na wodę- żaden z nich nie może z założenia wygrać tego turnieju. Zapisujemy stan gry i uderzamy do pierwszego lepszego przeciwnika. W razie porażki, wczytujemy zapis i próbujemy jeszcze raz. Na tej zasadzie wygrywamy siedem razy, zdobywając tyle samo punktów.
Faza 2. Poker Master!
W nagrodę za nasze trudy otrzymujemy od Sędziego 800 orenów .