Dziedziniec Kaer Morhen (1) | Prolog | Solucja Wiedźmin poradnik Wiedźmin
Ostatnia aktualizacja: 18 lipca 2019
Dziedziniec Kaer Morhen
Uwaga 3: Wszystkie mapy umieszczone w poradniku są ponumerowane. Odnośniki do zaznaczonych na mapach miejsc są niebieskiego koloru i są pogrubione - mają postać: (Mx.y ), gdzie x oznacza numer mapy, a y odnosi się do konkretnego miejsca na danej mapie.
Sterowanie postacią Geralta otrzymujesz w chwili, gdy kilku bandytów wdziera się na dolny dziedziniec (M1.1 ) przez bramę. Nie przejmuj się dynamiką tej sceny - jeśli nie podejmiesz w niej żadnego skutecznego działania, nic złego się nie stanie.
Uwaga 4: Lewym Altem jesteś w stanie włączać na ekranie podpisy wszystkich interaktywnych przedmiotów (i osób) w Twoim pobliżu. Jeśli jednak chcesz mieć pewność, że niczego nie przeoczysz, zaznacz w Opcjach gry pole Zawsze pokazuj nazwy przedmiotów.
Wyjmij Zardzewiały miecz ze stojącego obok Ciebie manekina i podbiegnij do walczących.
Uwaga 5: W każdym momencie możesz zatrzymać grę za pomocą spacji. Podczas pauzy możesz wydać polecenie w rodzaju zmiany używanej broni, stylu walki czy wyboru przeciwnika - zostanie ono wykonane, jak tylko wyłączysz pauzę (ponownie spacja).
Uwaga 6: Elementy dostępnego interfejsu są odblokowywane stopniowo w miarę przechodzenia Prologu. Niech Cię nie niepokoi fakt, że z początku nie będziesz mieć dostępu do ekwipunku czy nie będziesz w stanie zmieniać stylów walki.
Gdy nakierujesz kursor na przeciwnika, zmieni on kształt na symbol miecza, a pod stopami przeciwnika pojawi się czerwony okrąg. Stopień jego zapełnienia daje informację o stanie zdrowia postaci. Żeby zaatakować, kliknij RAZ. Ponownie kliknij dopiero wówczas, gdy kursor powróci do (nieprzekreślonej) ikony miecza lub do płonącego miecza (żółta obwódka).
Uwaga 7: Machać mieczem możesz tylko wówczas, gdy trzymasz kursor na przeciwniku.
Uwaga 8: To prawdopodobnie najważniejsza uwaga w tej grze. Zapomnij o hack'n'slashowych przyzwyczajeniach (jeśli takie masz) i nie klikaj byle szybciej i na czym popadnie - zbyt szybkie kliknięcie przerywa atak, zamiast wyprowadzić następny cios. Z czasem i praktyką docenisz moc drzemiącą w tym systemie - nawet jeśli z początku wyda Ci się niewygodny.
Gdy wszyscy bandyci zostaną pokonani - po odsłuchaniu krótkiego dialogu - ruszaj za wiedźminami na górny dziedziniec, zaczekają na Ciebie przy wejściu (M1.2 ).
Pod koniec kolejnej scenki przerywnikowej Vesemir poleci Ci otworzyć bramę (M1.5 ) na najwyższym poziomie twierdzy. Przed Tobą pokonanie kilku nietrudnych przeciwników. Pierwszy zaatakuje Cię od razu (M1.3 ). Następnych dwóch spotkasz nieco wyżej (M1.4 ).
Uwaga 9: Staraj się walczyć z jednym przeciwnikiem i dopiero, gdy go pokonasz, zajmij się następnym. Jeśli zostaniesz okrążony, postaraj się odbiec z bezpieczne miejsce i zaatakować najpierw tego wroga, które pokonasz najszybciej. Wyjątkiem od tej reguły jest walka z grupą przeciwników, ale o tym później.
Pokonuj kolejnych przeciwników (M1.6 , M1.7 , M1.8 , M1.9 ), aż dobiegniesz do wieży (M1.10 ). Zwracaj baczną uwagę na nowe style walki, których będziesz się uczyć w tym czasie. Przyswój sobie również skróty klawiszowe odpowiedzialne za wybór broni (tab, Q, E, R, T, U) oraz stylu walki (Z, X, C).
Uwaga 10: Przeciwnicy, których tu zabijasz, nie posiadają przy sobie nic, co byłbyś w stanie znaleźć przy ich ciałach. Po ukończeniu tutoriala ulegnie to zmianie. :-)