Zadania główne (4) | Rozdział 5 | Solucja Wiedźmin poradnik Wiedźmin
Ostatnia aktualizacja: 18 lipca 2019
Q5.110. Jej Wysokość Strzyga
Faza 1. Rozmowy
Rozmowa z królem Foltestem , którą odbędziesz na początku piątego rozdziału, postawi Cię bez wyjścia - musisz raz jeszcze zdjąć klątwę z Addy lub zabić ją.
Faza 2. Zdrada
Porozmawiaj z Triss (M32.1 ) o Addzie , a stanie się jasne, że ktoś celowo przywrócił moc jej klątwie. Przy okazji możesz zamienić z Triss kilka zdań o Alvinie i o miłości - bez większych konsekwencji.
Faza 3. Owoc kazirodztwa
De Wett (M32.1 ) przypomni Ci, że Adda zrodziła się ze związku króla Foltesta z własną siostrą i zasugeruje, że strzygę trzeba zabić, nie odczarować.
Faza 4. Historia strzygi
Od Velerada (M32.1 ) dowiesz się o przeklętej Addzie tyle, że widziano ją w Starej Wyzimie.
Faza 5. Królewscy doradcy
Gdy będziesz mieć za sobą rozmowy z całą trójką, zostaniesz poproszony do króla przez jego szambelana.
Faza 6. Umowa z królem
Udaj się do komnaty królewskiej (M32.2 ) i porozmawiaj z Foltestem o opcjach rozwiązania problemu Addy . Na koniec rozmowy będziesz mieć okazję zagrać z królem w kości - skorzystaj z niej, a poza tym, że od Foltesta możesz wygrać niezłą kasę, zakończysz w ten sposób quest Q1.12. Gra w kości .
Faza 7. W Wyzimie
Po rozmowie z królem idź do Szambelana (M32.3 ) i powiedz mu, że jesteś gotów, by się udać do Wyzimy.
Faza 8. Strzyga w mieście
W Fazie 5 questu Q5.109. Płonąca nadzieja lub questu Q5.124. Pod płonącym niebem lub questu Q5.126. Płomień, który oczyszcza (czyli podczas Twojej pierwszej bytności w szpitalu) dowiesz się, że strzyga grasuje w okolicy wieży (M33.21 ).
Faza 9. Mutant
Gdy przybędziesz na miejsce, okaże się, że to żadna strzyga tylko mutant. Zabij go (miecz stalowy, styl szybki), a na miejscu pojawi się Kalkstein i przekaże Ci kilka informacji, a także wręczy zwój Serce strzygi .
Faza 10. Prawdziwa strzyga
Gdy pojawisz się przy Cmentarzu na bagnach po zakończeniu walk w Starej Wyzimie, przypomni Ci się, że Kalkstein wspominał, że strzyga rozszarpała kogoś przy starej kaplicy.
Faza 11. Zrozpaczony ojciec
Przy ognisku (M34.13 ) pod kaplicą spotkasz Zrozpaczonego ojca . Dowiesz się od niego, że strzyga sypia w krypcie pod kościołem. Idź do wejścia do krypty (M34.14 ) i po krótkiej rozmowie z Veleradem wejdź do środka. Zważ jednak, że nie wyjdziesz z krypty, dopóki nie uporasz się ze strzygą - zabierz ze sobą przynajmniej podstawowe eliksiry: Kot , Puszczyk i Jaskółkę . Nie zaszkodzą mocniejsze ich wersje (rubedo, albedo, nigredo), bo przeprawa ze strzygą do najłatwiejszych nie należy. (Na najwyższym poziomie trudności możesz potrzebować dodatkowo Zamieci , żeby zdążyć ją zabić przed świtem). Następnie zaczekaj przy ognisku (M36.2 ) do północy, podejmij decyzję, czy chcesz Addę-strzygę odczarować, czy zabić i opij się wspomnianych eliksirów.
Faza 12. Ślady
Jeśli chcesz Addę-strzygę zabić, weź srebrny miecz, włącz silny styl walki, atakuj ją całymi sekwencjami, wspomagaj się znakiem Igni - znasz procedurę... W końcu padnie zabita, a Ty będziesz mógł z jej ciała zabrać Serce strzygi .
Faza 13. Odczarowana
Jeśli chcesz królewnę odczarować, weź stalowy miecz, włącz szybki styl walki, atakuj ją w ostateczności, a przede wszystkim odpychaj od siebie znakiem Aard . Gdy pogasną wszystkie świeczki na sarkofagu, Adda zostanie odczarowana. Porozmawiaj z nią wówczas.
Faza 14. Dowód
Po robocie weź z jej sarkofagu (M36.3 ) Pamiętnik Ostrita i przeczytaj go, żeby się przekonać, że klątwa nie rzuciła się sama.
Faza 15. Velerad / Nagroda
Wyjdź z krypty i przekaż wieści Veleradowi , który czeka na Ciebie na zewnątrz. Jeżeli Addę odczarowałeś, otrzymasz nagrodę specjalną - miecz D'yaebl , który jednak jest mniej cenny niż Gwalhir , który być może zdecydowałeś się kupić u kowala w czwartym rozdziale.
Faza 16. Pamiętnik Ostrita
Dowód na celowe rzucenie klątwy na Addę powinieneś przekazać królowi.
Faza 17. De Wett
Udaj się do Starego Dworzyszcza. Od razu po wejściu do lokacji przygotuj się najpierw na rozmowę z De Wettem , a następnie na walkę z nim i jego trójką rycerzy.
Faza 18. Zbrodnia i kara
Pokonaj wszystkich. Przy zwłokach De Wetta znajdziesz Notatki z eksperymentów genetycznych Salamandry.
Niniejszy quest zakończysz zaraz na początku Epilogu.