Dziedziniec Kaer Morhen (2) | Prolog | Solucja Wiedźmin poradnik Wiedźmin
Ostatnia aktualizacja: 18 lipca 2019
Uwaga 11: Nie bój się, że spadniesz z murów i zrobisz sobie krzywdę - w Wiedźminie nie da się spaść znikąd, gdzie nie zostało to przewidziane.
Łucznikami (M1.11 ), którzy starają się do Ciebie strzelać z niższego poziomu, nie przejmuj się - na razie nie masz jak zrobić im krzywdy. Po prostu przebiegnij obok nich.
Po scence przerywnikowej od razu zaatakuje Cię kolejny bandyta (M1.12 ). Następny (M1.13 ) ruszy na Ciebie za chwilę.
Uwaga 12: Pamiętaj o dostosowaniu stylu walki do przeciwnika, z którym aktualnie walczysz. Tych, którzy poruszają się szybko, atakuj stylem szybkim. Tych, którzy zdradzają powolność, atakuj stylem silnym. Jeśli Twoje ciosy są zbyt łatwo parowane lub nie jesteś w stanie ich w ogóle zadawać, przełącz styl na inny.
Do łucznika (M1.13 ) musisz sam podbiec - staraj się to robić zawsze jak najszybciej. Pokonaj kolejnych bandytów (M1.14 , M1.15 ). Zauważ stojącą pod ścianą beczkę (M1.19 ) - to pierwszy schowek w grze, który możesz splądrować.
Z trójką (M1.16 ) przy bramie poradzisz sobie najłatwiej trzymając ich na schodach. Wówczas unikniesz walki z więcej niż jednym przeciwnikiem na raz. Pamiętaj jednak o przełączaniu stylów walki - do pokonania masz jednego szybkiego oraz dwóch wolnych. Na koniec otwórz bramę za pomocą kołowrotu (M1.17 ).
Scenkę przerywnikową zakończysz bogatszy o dwa eliksiry: Grom i Jaskółkę . Zgodnie z wolą Vesemira Grom wypij od razu, Jaskółkę zachowaj sobie na potem - być może w ogóle nie będziesz jej potrzebować w Prologu.
Uwaga 13: Jaskółkę (eliksir przyspieszający leczenie) warto nosić na pasku - ułatwia to dostęp do niej podczas walki.
Idąc do wejścia do twierdzy (M1.18 ), zwróć uwagę na to, że po ostatnim pokonanym łuczniku (M1.15 ) pozostały szczątki - możesz je przeszukać. Z Triss i wiedźminami, którzy na Ciebie czekają, możesz porozmawiać, żeby uzupełnić swoją wiedzę o eliksirach, Magistrze czy Savolli . Aby się dostać do środka twierdzy musisz jednak jedynie kliknąć na bramę (M1.18 ) albo porozmawiać ze stojącym obok niej Leo .