Illusion Magic | BOHATER | Warlords Battlecry III poradnik Warlords: Battlecry III
Ostatnia aktualizacja: 28 października 2019
4. Illusion Magic
Magia specjalizująca się w zmienianiu rzeczywistości oraz okłamywaniu wrogich oddziałów. Ponadto są tutaj silne i tanie czary wspierające - oddziaływujące na psyche wrogich jednostek.
- Shadowform - 'ueterycznia' postać maga tak, że staje się pół-przezroczysty. Efekt ten podnosi speed maga o 1 + 1/lvl, armor i resistance o 5 + 5/lvl oraz trwa 1 + 1/lvl minut. Podniesie nieco mobilność i odporność maga.
- Scare - tani i silny czar, wywołujący strach wśród żywych oddziałów wroga, zmniejszając zadawane przezeń obrażenia o połowę oraz redukując speed o 4. Zasięg czaru to Command Radius + 50%/lvl. Jeśli tylko nie ma jednostek atakujących zasięgowo, zawsze wrogie oddziały powinny być pod efektem tego czaru.
- Light/Darkness - zmienia dzień w noc i vice versa. Znowuż zaklęcie przydatne tylko w szczególnych przypadkach.
- Awe - wzbudza respekt wśród żywych jednostek wroga, obniżając ich speed o połowę oraz zabierając im atak zasięgowy. Główna i bodaj najsilniejsza broń w walce z wszystkimi oddziałami strzelającymi (także casterami wroga), do tego w miarę tani. Zasięg równy jest polu dowodzenia + 50%/lvl.
- Spectral Horde - tworzy iluzoryczną armię, składającą się z 6 + 2/lvl podstawowych wojowników kontrolowanej przez maga rasy. Oddziały te nie posiadają praktycznie żadnej zdolności bojowej i w walce robią za 'tłum'. Iluzja utrzymuje się przez 2 + 2/lvl minut.
- Dragonfear - kolejne zaklęcie przywołujące iluzję jednostki, w tym przypadku smoka (!). Niestety, tak przywołany gad ma, podobnie jak czar powyżej, jedynie symboliczne zdolności bojowe i jego zastosowaniem jest przede wszystkim wywoływanie terroru (sprawia, iż jednostki wpadają w panikę i zaczynają uciekać). Długość życia iluzji to 2 + 2/lvl minut.
- Invisibility - drogie zaklęcie, które czyni maga niewidzialnym na 1 + 1/lvl minut. Zaklęcie przestaje działać, jeśli czarodziej zaatakuje. Bardzo silny i użyteczny czar, zarówno dla czystych magów (są bardzo trudni do zabicia), jak i dla zabójców i slayerów wszelkiego rodzaju (potrafią zaatakować nagle i wyrządzić wielkie szkody).
- Call Shadow - sprowadza Cienia o doświadczeniu równym 0 + 20/lvl XP. Cień to dobra jednostka, szczególnie w walce z dużą ilością słabych oddziałów lub w starciach z armiami atakującymi za pomocą żywiołów.
- Mutate - nieprzyjemny czar, przemieniający żołnierzy wroga, będących na poziomie doświadczenia 1-2 + 1/lvl, w niegroźne zwierzątka. Silna broń szczególnie w potyczkach z wojowniczymi bohaterami, którzy mają niską inteligencję, a więc produkowane przez nich jednostki są zazwyczaj na niskich poziomach doświadczenia (co czyni je szczególnie wrażliwe na ten czar).
- Transform - zmienia 3 + 3/lvl kontrolowane przez nas nie-duże (max 1 Army Limit) nie-mechaniczne jednostki w bardziej zaawansowane oddziały. Dosyć zagadkowo działający czar, upłynęło trochę czasu, zanim udało się całkowicie odkryć jego działanie. Jednostki, w które zmienią się nasi żołdacy, zależą od posiadanego przez nas poziomu Keep'a (im wyższy, tym bardziej zaawansowane jednostki).