Total War Attila: Przed bitwą
Aktualizacja:
Przed bitwą
Pogoda

Strona atakująca ma możliwość wyboru momentu rozpoczęcia bitwy. Oznacza to, że wybiera również pogodę, jaka będzie panowała w jej trakcie. Pogoda dobierana jest przez grę w sposób losowy i może zostać zmieniona jedynie trzy razy. Daje to łącznie cztery możliwe stany pogody - wstępny oraz trzy późniejsze.
Pogoda zmienia warunki na polu walki w sposób znaczący. Deszcz powoduje, że wszystkie próby podpalenia stają się trudniejsze, a płonące strzały mają mniejszą skuteczność. Mgła ogranicza widoczność wojsk, dzięki czemu nie jest od razu wiadome, jakie jednostki gdzie się znajdują. Trzecia możliwość to brak opadów, co oznacza idealne warunki do prowadzenia bitwy.
Bitwa może być prowadzona zarówno w dzień, jak i w nocy. Bitwy nocne wymagają wodza posiadającego przynajmniej 5 poziom przebiegłości i z oczywistych powodów ograniczają widoczność. W nocy nie będziesz miał wglądu na całe pole bitwy, co zostanie zaznaczone na mapie taktycznej. Wymusi to stosowanie zwiadu w celu znalezienia wojsk przeciwnika.
Duża armia, mała armia
Jeśli w ataku biorą udział dwie armie, których łączna liczba oddziałów przekracza dwadzieścia, przed bitwą zostaniesz postawiony przed wyborem. Możesz dowodzić małą, standardową armią, albo dużą armią. Decyzja ta wpłynie na to, jak wiele oddziałów będzie obecnych jednocześnie na polu bitwy. Jeśli wybierzesz małą armię, w tym samym czasie będziesz mógł dowodzić jedynie dwudziestoma oddziałami. Gdy jeden z nich padnie w boju lub ucieknie, kolejny wejdzie na jego miejsce spoza mapy. Jeśli wybierzesz dużą armię, liczba oddziałów na polu bitwy wzrośnie do czterdziestu.
Przykładowo, atakujesz z pomocą dwóch armii po dwadzieścia oddziałów każda. Wybierasz małą armię. Na początku na polu bitwy obecna będzie cała pierwsza z dwóch armii. Jeśli jednak jeden z jej oddziałów polegnie albo ucieknie, na pole bitwy natychmiast pojawi się pierwszy oddział z drugiej armii, tak by limit znów wynosił dwadzieścia. Gdy kolejny oddział zginie, na jego miejsce wejdzie następne uzupełnienie z drugiej armii i tak dalej. Jeśli jednak wybierzesz dużą armię, zaraz po rozpoczęciu bitwy oddziały drugiej armii zaczną się pojawiać na polu walki i będą to robić, póki nie pojawią się wszystkie dwadzieścia.
- Total War: Attila - poradnik do gry
- Total War Attila: Poradnik do gry
- Total War Attila: Bitwa
- Total War Attila: Porady do bitew
- Total War Attila: Bitwa automatyczna
- Total War Attila: Wybór terenu
- Total War Attila: Przed bitwą
- Total War Attila: Rozstawienie początkowe
- Total War Attila: Bitwy wielostronne
- Total War Attila: Manewry
- Total War Attila: Bitwa lądowa
- Total War Attila: Bitwa morska
- Total War Attila: Szturm
- Total War Attila: Po szturmie
- Total War Attila: Jednostki
- Total War Attila: Bitwa
- Total War Attila: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Po napotkanym kilkanaście minut wcześniej (Notabene w recenzji Atilli, ale nie GOL'owej) Chrześcijańiźmie (Orginał) byłem aż nadto wyczulony na takie rzeczy.
Masz Rację, napisałem to w pośpiechu, nie zastanawiając się dość wiele.
Ewentualnie Zaratusztrianizm - znaczy to samo co Zoroastryzm
W Sasanidach jest literówka - Zoroastryzm zamiast Zoroaszturianizmu .
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
