Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Total War: Attila - poradnik do gry

Total War: Attila - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Prowincje, regiony i osady w Total War Attila | Zarządzanie państwem poradnik Total War: Attila

Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019

Prowincje, regiony i osady

Mapa, na której toczy się rozgrywka, podzielona została na prowincje - Prowincje, regiony i osady w Total War Attila | Zarządzanie państwem - Total War: Attila - poradnik do gry

Mapa, na której toczy się rozgrywka, podzielona została na prowincje. Jedna prowincja posiada trzy regiony - jeden duży oraz dwa małe. W każdym regionie znajduje się jedna osada oraz drogi, lasy, bagna i inne przeszkody terenowe. Osada to jedyne miejsce, które można zaatakować, zdobyć lub rozbudować. W grze nie ma pomniejszych wiosek, warsztatów oraz obozowisk rozsianych po prowincji. Wszystko skupia się na terenie osady, ewentualnie armii, jeśli dana frakcja jest Hordą.

Osady podzielone są na miasta oraz miasteczka. Różnica między tymi dwoma pojęciami tkwi w wielkości. Miasteczko posiada cztery miejsca na stawianie budynków - jedno na budowlę z kategorii osada oraz trzy na pozostałe - podczas gdy miasto ma ich sześć. W każdej prowincji znajdują się więc dwa miasteczka oraz jedno miasto. Na podstawie wielkości określa się, jakie budowle mogą w danym miejscu powstać. Miasta oraz miasteczka mają podobny zestaw w przypadku towarów albo portów, ale w pozostałych kategoriach, głównie osada, dostępne budowle różnią się.

Różnica między budowlami w mieście i miasteczku opiera się na skali. Wioska, jedna z budowli miasteczka, zużywa 15 żywności, podczas gdy małe miasto, możliwe do zbudowania w mieście, 35. Wioska zapewnia +1 do ładu publicznego, małe miasto +3. Małe miasto zapewnia również szybszy rozwój prowincji od wioski. Podobnie sprawa wygląda w przypadku budowli z większości kategorii, za wyjątkiem uprawy, portu oraz towarów, które tak w mieście, jak i miasteczku są identyczne. Miasto kosztuje więcej, ale dostarcza więcej korzyści i zapewnia większy wybór budowli oraz ścieżek ich rozwoju. Posiada również lepszy garnizon, gdyż poza żołnierzami miasta bronią także machiny oblężnicze.

Nie znaczy to, że budowle w miasteczkach są za każdym razem gorsze. Przykładowo, budowle religijne Sasanidów są bez wątpienia lepsze w mieście niż miasteczku, ale już budowle z kategorii higiena są pod wieloma względami tak samo dobre. Różnica tkwi w oferowanych przez nie bonusach, mogących różnić się między sobą w stopniu nieznacznym. Budowla w miasteczku może oferować niższy wzrost ładu, ale za to kosztować mniej i dostarczać pieniędzy z handlu, podczas gdy ta sama budowla w mieście oferuje więcej ładu, ale nie przynosi dochodów z handlu. Z tego powodu warto zwrócić uwagę, gdzie i co się buduje. Może się bowiem okazać, że budowlę pierwotnie planowaną dla miasta z jakiegoś powodu lepiej postawić w miasteczku.