Po szturmie w Total War Attila | Bitwa poradnik Total War: Attila
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Po szturmie
Po zwycięskiej bitwie o osadę otrzymasz dostęp do kilku rozkazów. Ich liczba uzależniona jest od tego, czy była to jedna z wielu, czy może ostatnia osada danej frakcji, do kogo należała oraz jaką kulturą sterujesz.
Plądrowanie
Zwiększa niestabilność prowincji oraz dostarcza pieniędzy do twojego skarbca. Osadę można plądrować wielokrotnie w ciągu roku, lecz za każdym razem zdobyta w ten sposób suma staje się coraz mniejsza. Zysk z plądrowania jest zazwyczaj największy spośród innych dostępnych opcji, dlatego wybierz je, jeśli pilnie potrzebujez gotówki i nie interesuje cię późniejszy los osady.
Wyzwolenie
Rozkaz powoduje stworzenie nowego państwa z odbitego regionu. Nowe państwo staje się twoim sojusznikiem, po czym natychmiast rozpoczyna wojnę ze swoim poprzednim właścicielem. Przydatna możliwość, tworzy bowiem państwo buforowe między toba oraz przeciwnikiem. Trzeba jednak uważać, by nowy sojusznik nie stał się dominującą siłą w regionie i nie obróci swojej potęgi przeciwko tobie.
Łupienie i przejęcie
Rozkaz powoduje złupienie, a następnie zajęcie osady. W znacznym stopniu zmniejsza stabilność prowincji oraz ład publiczny. Prowincja traktowana jest jak twoja ze wszystkimi tego faktu konsekwencjami.
Rozkaz niedostępny dla Hunów. W przypadku każdej innej Hordy zajęcie osady zakończy migrację.
Okupacja
Jak wcześniejszy, tylko zamiast dostarczać pieniędzy uzupełnia nadwątlone w czasie szturmu oddziały. Również powoduje zmniejsze stabilności, ale w mniejszym stopniu od poprzednika. Chcąc powiększyć państwo lepiej wybierz ten rozkaz.
Podporządkowanie
Frakcja zyskuje status państwa marionetkowego. Dodatkowo uzupełnia część poniesionych w czasie ataku strat. Można zastosować tylko w przypadku ostatniej posiadanej przez frakcję osady.
Zniszczenie
Poza zmniejszeniem żyzności ziemi oraz poczuciem wspólnoty armii rozkaz ten ma jedną dalekosiężną konsekwencję - powoduje całkowite zniszczenie osady i uznanie regionu za opuszczony. Powoduje więc konieczność wydania olbrzymich sum w celu jego ponownego zasiedlenia, naprawy budynków oraz oczyszczania ruin. Z pomocą tego rozkazu nie zarobisz wielkich pieniędzy, ale zadasz potężny cios przeciwnikowi. Mimo to powinieneś korzystać z niego tylko w trzech przypadkach: gdy nie planujesz podbicia regionu, gdy chcesz mocno zaszkodzić przeciwnikowi albo grasz Hordą i nie potrzebujesz zbyt wielu pieniędzy.
Zniszczenie zużywa wszystkie pozostałe punkty akcji armii. W przypadku Hordy to szczególnie istotne, gdyż uniemożliwia armii rozbicie obozowiska. Jednak łupienie kosztuje tych punktów znacznie mniej. Stąd jeśli planujesz zniszczyć osadę, wpierw dokonaj jej złupienia. Tak czy siak zużyjesz punkty akcji, a przynajmniej więcej na osadzie zarobisz.
Kolonizacja
Rozkaz dostępny tylko dla spustoszonych osad. Po zapłaceniu dużej sumy pieniędzy oraz utracie części żołnierzy z każdego oddziału zrujnowana osada przechodzi pod twoją kontrolę. Osada składa się tylko ze zrujnowanych budynków, ale oficjalnie wchodzi w skład prowincji, wpływając na stan jej zapasów żywności oraz poziom ładu. Koszt kolonizacji spada wraz z liczbą oddziałów w kolonizującej armii, lecz zawsze jest wysoki, w najlepszym przypadku wynosząc poniżej 10000 monet.