Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Total War: Attila - poradnik do gry

Total War: Attila - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Bitwa automatyczna w Total War Attila | Bitwa poradnik Total War: Attila

Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019

Bitwa automatyczna

Niebezpieczna opcja, o ile jest używana w niewłaściwy sposób - Bitwa automatyczna w Total War Attila | Bitwa - Total War: Attila - poradnik do gry

Niebezpieczna opcja, o ile jest używana w niewłaściwy sposób. W innym wypadku potrafi znacznie przyspieszyć tempo rozgrywki.

Przede wszystkim obliczając wynik bitwy komputer bierze pod uwagę cyfry, a nie faktyczny przebieg starcia. To powoduje, że w razie zwycięstwa straty w twoich oddziałach będą się rozkładały mniej więcej po równo. Przy łatwej do wygrania bitwie nie odczujesz tego, lecz przy trudnej możesz skończyć z dwudziestoma oddziałami po pięciu wojowników każdy. Albo osiemnastoma, gdyż nierzadko jeden albo dwa oddziały ulegają zniszczeniu. Stąd rozstrzyganie bitwy w sposób automatyczny lepiej zarezerwowac dla tych starć, które na pewno lub prawie na pewno wygrasz. W innej sytuacji lepiej samemu ruszyć na pole bitwy i zdecydować, które z oddziałów poniosą większe straty od innych.

Wielkość strat zależy od stopnia trudności bitwy. Zwróć uwagę na kolorowy pasek znajdujący się pod reprezentującymi armie postaciami. Ich kolor, podobnie jak w przypadku ekranu dyplomacji, określa siłę obu stron. Im większa przewaga po twojej stronie, tym mniejsze będą straty twoich oddziałów w razie wygranej. Im przewaga mniejsza, tym straty większe. Rośnie również szansa na zniszczenie jednego lub więcej oddziałów w razie przegranej. Jeśli więc chcesz tego uniknąć, wysyłaj zawsze większe siły. Co prawda wszystkie oddziały poniosą pewne straty, ale żaden z nich nie zostanie zniszczony.

Na automatyczne rozstrzygnięcie pewien wpływ posiada również jakość jednostek, co łatwo zauważyć, jeśli naprzeciw siebie stanie czterdzieści słabych i dwadzieścia silnych oddziałów. Komputer nie zawsze w takiej sytuacji uzna liczniejszą armię za lepszą i bardziej godną zwycięstwa. Z tego powodu tworzenie olbrzymich armii złożonych tanich jednostek może nie przynieść pożądanego skutku, gdyż będą regularnie rozbijane przez mniej liczne, za to jakościowo lepsze armie.

Stąd żeby dobrze wykorzystać rozstrzygnięcie automatyczne należy wysłać do walki dwie armie, obie najlepiej liczące po dwadzieścia zróżnicowanych, dobrej jakości oddziałów. Taka siła powinna rozbić każdą armię wroga, która nie przewyższa jej liczebnie, w najgorszym wypadku tracąc przy tym oddział albo dwa.