J-Speed Super Two - GT2 | Japonia | Race Driver GRID poradnik Race Driver: GRID
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
GT2 - Valvoline Trophy
Liczba wyścigów: 3
Rodzaje tras: Okutama - Sprint Circuit B; Shibuya - Street Circuit; Okutama - Sprint Circuit
Proponowany samochód: Zmuszony zostaniesz niestety do wykorzystania przydzielonego przez grę wozu - Spykera C8 Spyder. Użyłem stwierdzenie "niestety", ponieważ jest to wyjątkowo niestabilna maszyna, której w "normalnych" warunkach w ogóle by się nie używało.
Dodatkowe wskazówki: Wygranie całego turnieju będzie bardzo trudne, głównie za sprawą pierwszego oraz trzeciego wyścigu. Uplasowanie się w czołówce tych dwu prób nie jest czymś prostym, co poniekąd wynika ze słabych możliwości Spykera. Konieczne będzie doskonałe poznanie obu tras oraz możliwości pojazdu.
Na początek zajmę się omówieniem pierwszego wyścigu. Generalnie zasada jest taka, że musisz praktycznie całą trasę przejechać, nie zdejmując nogi z gazu. Początkowo może się to wydawać nierealne, ale po dokładnym poznaniu toru oraz przejechaniu kilku kółek z pewnością przyznasz mi rację. Zwolnić należy właściwie tylko w dwu miejscach. Pierwsze to ostry zakręt w prawo, do którego dojeżdża się tuż po przejechaniu przez linię startu-mety (screen). Najtrudniej jest niestety na pierwszym okrążeniu, szczególnie jeśli startuje się z dalszej pozycji. Wyjątkowo radziłbym spróbować kilkakrotnie zrestartować cały wyścig aż uzyska się miejsce startowe gdzieś ze środka stawki. Niezależnie od tego, nie możesz przesadzić na tym zakręcie. Jakikolwiek kontakt z innym autem wyrzuci sterowaną maszynę poza tor. Kolizje na tej trasie nie są oficjalnie zabronione, ale nie skończą się dla Ciebie niczym dobrym.
Nie zapominaj o ślepym zakręcie, który również musisz nauczyć się pokonywać z maksymalną prędkością. Drugie miejsce, w którym niewielkie zmniejszenie prędkości jest wskazane, pokazane zostało na screenie. Nie używaj tu hamulców, a jedynie na sekundę zdejmij nogę z pedału gazu, dzięki czemu nie wypadniesz poza trasę. Pilnuj się też przy zakręcie prowadzącym na ostatnią prostą. Należy go bezbłędnie ściąć. Przeciwników wyprzedzaj głównie w środkowej części toru, po przejechaniu przez ślepy zakręt. Oznacza to niestety, że na okrążenie nadrobisz co najwyżej 1-2 pozycje, tak więc bardzo istotny jest start ze środka stawki, gdyż na błędy w wykonaniu wszystkich konkurentów nie możesz raczej liczyć.
Drugi wyścig jest dla równowagi banalnie prosty. Przeciwnicy będą mieli spore kłopoty z przejechaniem całej trasy w Shibuya, dzięki czemu na prowadzenie powinieneś wyjść jeszcze przed ukończeniem pierwszego okrążenia. Uważaj jedynie na nawroty pojawiające się po długich prostych, albowiem pojawiają się tu problemy z wyhamowaniem auta (i jednoczesnym skręceniem kół). Poza tym musisz uwzględnić to, że Spyker nie jest maszyną zwrotną.
Ostatni wyścig będzie tylko minimalnie prostszy od pierwszego. Łatwiej będzie pozostać na torze, natomiast wyprzedzanie przeciwników okaże się jeszcze trudniejsze. Tak na dobrą sprawę będziesz ich doganiał jedynie na pokazanym na screenie pierwszym łuku, prowadzącym do lekkiego dohamowania. W dalszej części toru skupiaj się wyłącznie na bezbłędnej jeździe, próbując dogonić kolejnych zawodników.